HEAL DSpace

Ανάπτυξη μεθοδολογίας για την αποτίμηση της κατάστασης διατήρησης των υπαίθριων γλυπτών Πόλις, ομάδα με πέντε μορφές και μπουκέτο της Εθνικής Γλυπτοθήκης με μη-καταστρεπτικές τεχνικές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δεληγιάννη, Θεοδώρα el
dc.contributor.author Deligianni, Theodora en
dc.date.accessioned 2017-02-28T10:46:34Z
dc.date.available 2017-02-28T10:46:34Z
dc.date.issued 2017-02-28
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44447
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13923
dc.rights Default License
dc.subject Μη-καταστρεπτικές τεχνικές el
dc.subject Συντήρηση el
dc.subject Υπαίθρια γλυπτά el
dc.subject Επικαθίσεις el
dc.subject Προϊόντα διάβρωσης el
dc.subject Non-destructive techniques en
dc.subject Conservation en
dc.subject Outdoor sculptures en
dc.subject Deposits en
dc.subject Corrosion products en
dc.title Ανάπτυξη μεθοδολογίας για την αποτίμηση της κατάστασης διατήρησης των υπαίθριων γλυπτών Πόλις, ομάδα με πέντε μορφές και μπουκέτο της Εθνικής Γλυπτοθήκης με μη-καταστρεπτικές τεχνικές el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Επιστήμη υλικών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-10-04
heal.abstract Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η ανάπτυξη μεθοδολογίας για την αποτίμηση της κατάστασης διατήρησης των υπαίθριων γλυπτών με τίτλο: Πόλις, Ομάδα με Πέντε Μορφές και Mπουκέτο της Εθνικής Γλυπτοθήκης κυρίως με μη-καταστρεπτικές τεχνικές. Επιπλέον, σκοπός της εργασίας είναι και η αποτίμηση των εφαρμοζόμενων διαδικασιών καθαρισμού και συντήρησης. Σημειώνεται ότι το γλυπτό «Πόλις» μελετήθηκε πριν και μετά τις επεμβάσεις καθαρισμού και συντήρησης στο εργαστήριο της Εθνικής Γλυπτοθήκης, ενώ τα γλυπτά «Ομάδα με Πέντε Μορφές και Mπουκέτο» μελετήθηκαν στον υπαίθριο χώρο έκθεσης τους. Αρχικά, πραγματοποιήθηκαν μακροσκοπικές παρατηρήσεις και φωτογραφική τεκμηρίωση στις επιφάνειες των μπρούντζινων έργων. Για μια πιο απλή απεικόνιση της κατάστασης διατήρησης των έργων, δημιουργήθηκαν τρισδιάστατα μοντέλα μέσω του προγράμματος 123D-Catch (Autodesk). Με χρήση φορητού ψηφιακού οπτικού μικροσκοπίου έγινε η εξέταση των διαφόρων επικαθίσεων-προϊόντων διάβρωσης σε επιλεγμένα σημεία. Διαπιστώθηκε ότι υπάρχει διαφορετική μορφολογία μεταξύ των επικαθίσεων και προϊόντων διάβρωσης σύμφωνα με το χρώμα, την εμφάνιση, την υφή και το είδος της πρόσφυσης. Επίσης, από την εξέταση με μικροσκόπιο δεν ανιχνεύθηκαν ίχνη από υπολείμματα προστατευτικού κεριού ακόμη και σε αναμενόμενες περιοχές (σχετικά προστατευμένες από περιβάλλον περιοχές). Κατόπιν, πραγματοποιήθηκε θερμογραφικός έλεγχος της επιφάνειας των γλυπτών, με τη μέθοδο της ενεργητικής και της παθητικής θερμογραφίας υπερύθρου. Παρατηρήθηκαν μικρές διαφοροποιήσεις μεταξύ των τύπων των επικαθίσεων-προϊόντων διάβρωσης από περιοχή σε περιοχή, ακόμη και σε περιοχές οπτικά καθαρές. Θερμοκρασιακές διαβαθμίσεις διαπιστώθηκαν, μεταξύ των όψεων των γλυπτών ανάλογα με τον προσανατολισμό τους. Η σύσταση του κράματος κατασκευής των γλυπτών ταυτοποιήθηκε με χρήση φορητού οργάνου φθορισμού ακτίνων Χ. Από τα αποτελέσματα προέκυψε ότι το υλικό κατασκευής των γλυπτών Πόλις, Ομάδα με Πέντε Μορφές είναι ίδιο –μπρούντζος (κρατέρωμα), και το έργο Μπουκέτο είναι κατασκευασμένο από κράμα ορείχαλκου. Εφαρμόστηκε η τεχνική των υπερήχων για τον προσδιορισμό και την αποτύπωση του πάχους αλλά και της κατανομής του υλικού σε όλη την επιφάνεια των γλυπτών. Διαπιστώθηκε ελαφρώς ανομοιόμορφη κατανομή του πάχους κράματος, είτε λόγω κάποιας απώλειας υλικού είτε λόγω ανομοιομορφίας των γλυπτών κατά την χύτευση Τέλος πραγματοποιήθηκε ταυτοποίηση των επικαθίσεων-προϊόντων διάβρωσης με ανάλυση φασματοσκοπίας μ-Raman, με κυρίαρχες ενώσεις τα ανθρακικά άλατα, θειικές και χλωριούχες ενώσεις του χαλκού, όπως ταυτοποιήθηκαν επίσης και οξείδια της πάτινας του γλυπτού. el
heal.abstract The presented diploma thesis concerns the development of a methodology for assessing the conservation status of outdoor sculptures “Polis”, “Group with Five Figures (from Figure II)” and “Bouquet” of the National Sculpture Gallery mainly by the use of non-destructive techniques. Furthermore, the purpose of this study is the valuation of the applied cleaning and maintenance procedures. It has to be noted that the sculpture "Polis" was studied before and after its cleaning and conservation process in the National Sculpture Gallery workshop, while the sculptures “Group with Five Figures (from Figure II)” and “Bouquet” were studied in their outdoor exhibition area. Firstly, a visual observation and a photographic survey on the surfaces of bronze sculptures were performed. In order to have a simpler portraiture of the maintenance situation of the sculptures, 3D-models of the sculptures were also created within the program 123D-Catch (Autodesk). By the use of a portable digital optical microscope, the various deposits and corrosion products at selected points were examined. It was found that there is a different morphology between the deposits and the corrosion products according to the color, the appearance, the texture and the type of grip. Additionally, it wasn’t found any of the protective wax left, even in expected areas (almost protected areas of the environment). Afterwards, thermographic control of the sculpture surfaces was applied by using active and passive infrared thermography. Small differences were observed between the types of deposits-corrosion products from area to area, even in visually clean areas. With the use of and also temperature gradients were detected between the sculptures sides depending on their orientation. The composition of the construction alloy of the sculptures was identified by using a portable X-ray fluorescence instrument. It showed that the two sculptures “Polis” and “Group with five figures (from Figure II)” were made of the same material-bronze-with small deviations in the rates of the dominant components, and the “Bouquet” is made of brass alloy. The technique of ultrasound was applied in order to determine and map the thickness and the material distribution around the surfaces of the sculptures. Uneven distribution of the alloy of the sculptures was found, either due to a material loss or due to a dissimilarity of the sculptures during the casting process. Lastly, the deposits- corrosion products were identified with the use of μ-Raman spectroscopy analysis. Predominant compounds carbonates, sulfates and chlorides of copper compounds and oxides patina sculpture were also identified. en
heal.advisorName Μπακόλας - Καραγιάννης, Αστέριος el
heal.committeeMemberName Γρηγοροπούλου, Ελένη el
heal.committeeMemberName Μοροπούλου, Αντωνία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Χημικών Μηχανικών. Τομέας Επιστήμης και Τεχνικής των Υλικών (ΙΙΙ) el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 220 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής