dc.contributor.author | Αγουρίδης, Ιωάννης | el |
dc.contributor.author | Agouridis, Ioannis | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-01T09:38:55Z | |
dc.date.available | 2017-03-01T09:38:55Z | |
dc.date.issued | 2017-03-01 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44474 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13844 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Υδρογονάνθρακες | el |
dc.subject | Πλωτές κατασκευές | el |
dc.subject | Απόφαση Bayes | el |
dc.subject | Hydrocarbons | en |
dc.subject | Floating structures | en |
dc.subject | Decision Bayes | en |
dc.title | Διερεύνηση και λήψη αποφάσεων σε σχέση με την ασφάλεια σε πλωτές κατασκευές | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.generalDescription | Μελέτη ασφαλείας σε πλωτές εξέδρες εξόρυξης πετρελαίου βάσει στατιστικής ανάλυσης κατά BAYES | el |
heal.classification | Εξέδρες εξόρυξης υδρογονανθράκων | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-11 | |
heal.abstract | Η διερεύνηση και η λήψη αποφάσεων σε σχέση με την ασφάλεια σε πλωτές αποτελεί το βασικό αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Εστιάζοντας στην καθοριστική σημασία του ανθρωπίνου παράγοντα στα υπεράκτια ατυχήματα, αναδεικνύεται η σημασία και ο ρόλος του στην αποφυγή blowouts και collisions. Για την πρώτη κατηγορία ατυχημάτων θα αναζητηθεί η οριακή τιμή κόστους, για μια εταιρεία, αγοράς ενός αποτροπέα εκρήξεων (Blowout Preventer). Στο πρώτο κεφάλαιο της Dιπλωματικής Eργασίας αποτυπώνονται τα στάδια διερεύνησης και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, παρουσιάζονται τα σημαντικότερα είδη θαλασσίων κατασκευών εξόρυξης και παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου, και κατηγοριοποιούνται σε σταθερές, ενδίδουσες και πλωτές. Για κάθε κατασκευή, παραθέτονται οι τρόποι εκμετάλλεσυής της, η περιοχή που δύναται να χρησιμοποιηθεί, ενώ στο τέλος γίνεται και σύγκριση ως προς τα χαρακτηριστικά τους. Tο δεύτερο κεφάλαιο επεξεργάζεται τις δύο πιο επικίνδυνες κατηγορίες ατυχημάτων, δηλαδή τα ατυχήματα blowout και σύγκρουσης πλατφορμών με πλοία (collisions). Ορίζονται τα ατυχήματα που συνδέονται με τις εργασίες σε πλατφόρμες και μη, σκιαγραφόνται τα πιο σημαντικά αίτια με έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα και καταδεικνύονται οι δυσμενέστερες των συνεπειών τους. Παράλληλα, παρουσιάζονται στοιχειωδώς τα μεγαλύτερα ατυχήματα στην παράκτια βιομηχανία από πλευράς κόστους και ανθρώπινων απωλειών. Το κεφάλαιο κλείνει με μία σύντομη παρουσίαση κάποιων μεγάλων με κυριότερο το σχετικά πρόσφατο Deepwater Horizon. Ακολουθεί το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο, που διέπει τους κανόνες ασφαλείας που θα πρέπει να τηρούνται σε πλατφόρμες εξόρυξης υδρογονανθράκων -που αυστηροποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό μετά το συμβάν του Deepwater Horizon. Ειδική μνεία γίνεται στην ελληνική νομοθεσία, την οποία θα πρέπει να τηρούν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην υπεράκτια βιομηχανία. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρατίθεται η Στατιστική Θεωρία Αποφάσεων κατά Bayes, η οποία παίζει σημαίνοντα ρόλο, κυρίως σε ό,τι αφορά προβλήματα που ανακύπτουν για τους μηχανικούς, καθώς χρησιμοποιεί ταυτόχρονα τη χρήση της στατιστικής πληροφορίας και της ποιοτικής πληροφορίας για την λήψη αποφάσεων, συνδυάζοντάς τις με το οικονομικό κόστος μέσω της κατασκευής της Συνάρτησης Απώλειας (Loss Function). Υπό το πρίσμα της συγκεκριμένης προσέγγισης, ως βέλτιστη απόφαση είναι αυτή που μεγιστοποιεί την αναμενόμενη χρησιμότητα ή, αντίστοιχα, ελαχιστοποιεί την αναμενόμενη απώλεια. Ως εκ τούτου, στην παρούσα Διπλωματική Εργασία διαμορφώνεται η δομή του μοντέλου λήψης απόφασης, για την επιλογή της βέλτιστης απόφασης. Στη συνέχεια, εξετάζεται το ενδεχόμενο εγκατάστασης ενός πολύ φθηνού συστήματος (BOP) αποφυγής blowout ή την εγκατάσταση ενός πολύ ακριβού τέτοιου συστήματος, με την εφαρμογή ενός στοχαστικού μοντέλου που μπορεί να βασίζεται στην προγενέστερη πληροφορία που ανακτάται από την κατανομή των blowout που συνέβησαν. Παράλληλα, αναζητάται η αναμενόμενη τιμή της συνάρτησης απώλειας, σε σχέση με την τυχαία μεταβλητή, και αναφέρεται στην κλασική θεωρία λήψης αποφάσεων ως Συνάρτηση επικινδυνότητας (Risk Function) ή Συνάρτηση επιδίωξης (Goal Function). Συνεχίζοντας της ανάλυση, καταλήγω στην κατασκευή της υποκειμενικής προγενέστερης πληροφορίας. Όπως προκύπτει, η βέλτιστη απόφαση του Bayes (optimal Bayes decision) λαμβάνεται για την ενέργεια που ελαχιστοποιεί τη συνάρτηση επικινδυνότητας του Bayes, δηλαδή το ουδέτερο σημείο, το οποίο διαχωρίζει σε δύο διαστήματα την προτίμηση μεταξύ των ενεργειών (εγκατάσταση φθηνού ή ακριβού BOP). Έτσι, επιβεβαιώνεται η σημασία της λήψης των ισχυροτέρων δυνατών προληπτικών μέτρων ασφαλείας, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος και συγκεκριμένα ενός blowout, οι οικονομικές απώλειες για τη διαχειρίστρια εταιρεία ενός κοιτάσματος είναι τεράστια. H διπλωματική ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των συμπερασμάτων, καθώς και των περιορισμών της έρευνας αυτής, ενώ περιλαμβάνονται και ορισμένες προτάσεις για μελλοντική έρευνα. | el |
heal.advisorName | Βεντίκος, Νικόλαος | el |
heal.committeeMemberName | Χατζηγεωργίου, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 158 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: