HEAL DSpace

Διερεύνηση και λήψη αποφάσεων σε σχέση με την ασφάλεια σε πλωτές κατασκευές

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αγουρίδης, Ιωάννης el
dc.contributor.author Agouridis, Ioannis en
dc.date.accessioned 2017-03-01T09:38:55Z
dc.date.available 2017-03-01T09:38:55Z
dc.date.issued 2017-03-01
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44474
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13844
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Υδρογονάνθρακες el
dc.subject Πλωτές κατασκευές el
dc.subject Απόφαση Bayes el
dc.subject Hydrocarbons en
dc.subject Floating structures en
dc.subject Decision Bayes en
dc.title Διερεύνηση και λήψη αποφάσεων σε σχέση με την ασφάλεια σε πλωτές κατασκευές el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription Μελέτη ασφαλείας σε πλωτές εξέδρες εξόρυξης πετρελαίου βάσει στατιστικής ανάλυσης κατά BAYES el
heal.classification Εξέδρες εξόρυξης υδρογονανθράκων el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-11
heal.abstract Η διερεύνηση και η λήψη αποφάσεων σε σχέση με την ασφάλεια σε πλωτές αποτελεί το βασικό αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας. Εστιάζοντας στην καθοριστική σημασία του ανθρωπίνου παράγοντα στα υπεράκτια ατυχήματα, αναδεικνύεται η σημασία και ο ρόλος του στην αποφυγή blowouts και collisions. Για την πρώτη κατηγορία ατυχημάτων θα αναζητηθεί η οριακή τιμή κόστους, για μια εταιρεία, αγοράς ενός αποτροπέα εκρήξεων (Blowout Preventer). Στο πρώτο κεφάλαιο της Dιπλωματικής Eργασίας αποτυπώνονται τα στάδια διερεύνησης και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων, παρουσιάζονται τα σημαντικότερα είδη θαλασσίων κατασκευών εξόρυξης και παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου, και κατηγοριοποιούνται σε σταθερές, ενδίδουσες και πλωτές. Για κάθε κατασκευή, παραθέτονται οι τρόποι εκμετάλλεσυής της, η περιοχή που δύναται να χρησιμοποιηθεί, ενώ στο τέλος γίνεται και σύγκριση ως προς τα χαρακτηριστικά τους. Tο δεύτερο κεφάλαιο επεξεργάζεται τις δύο πιο επικίνδυνες κατηγορίες ατυχημάτων, δηλαδή τα ατυχήματα blowout και σύγκρουσης πλατφορμών με πλοία (collisions). Ορίζονται τα ατυχήματα που συνδέονται με τις εργασίες σε πλατφόρμες και μη, σκιαγραφόνται τα πιο σημαντικά αίτια με έμφαση στον ανθρώπινο παράγοντα και καταδεικνύονται οι δυσμενέστερες των συνεπειών τους. Παράλληλα, παρουσιάζονται στοιχειωδώς τα μεγαλύτερα ατυχήματα στην παράκτια βιομηχανία από πλευράς κόστους και ανθρώπινων απωλειών. Το κεφάλαιο κλείνει με μία σύντομη παρουσίαση κάποιων μεγάλων με κυριότερο το σχετικά πρόσφατο Deepwater Horizon. Ακολουθεί το ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο, που διέπει τους κανόνες ασφαλείας που θα πρέπει να τηρούνται σε πλατφόρμες εξόρυξης υδρογονανθράκων -που αυστηροποιήθηκαν σε μεγάλο βαθμό μετά το συμβάν του Deepwater Horizon. Ειδική μνεία γίνεται στην ελληνική νομοθεσία, την οποία θα πρέπει να τηρούν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην υπεράκτια βιομηχανία. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρατίθεται η Στατιστική Θεωρία Αποφάσεων κατά Bayes, η οποία παίζει σημαίνοντα ρόλο, κυρίως σε ό,τι αφορά προβλήματα που ανακύπτουν για τους μηχανικούς, καθώς χρησιμοποιεί ταυτόχρονα τη χρήση της στατιστικής πληροφορίας και της ποιοτικής πληροφορίας για την λήψη αποφάσεων, συνδυάζοντάς τις με το οικονομικό κόστος μέσω της κατασκευής της Συνάρτησης Απώλειας (Loss Function). Υπό το πρίσμα της συγκεκριμένης προσέγγισης, ως βέλτιστη απόφαση είναι αυτή που μεγιστοποιεί την αναμενόμενη χρησιμότητα ή, αντίστοιχα, ελαχιστοποιεί την αναμενόμενη απώλεια. Ως εκ τούτου, στην παρούσα Διπλωματική Εργασία διαμορφώνεται η δομή του μοντέλου λήψης απόφασης, για την επιλογή της βέλτιστης απόφασης. Στη συνέχεια, εξετάζεται το ενδεχόμενο εγκατάστασης ενός πολύ φθηνού συστήματος (BOP) αποφυγής blowout ή την εγκατάσταση ενός πολύ ακριβού τέτοιου συστήματος, με την εφαρμογή ενός στοχαστικού μοντέλου που μπορεί να βασίζεται στην προγενέστερη πληροφορία που ανακτάται από την κατανομή των blowout που συνέβησαν. Παράλληλα, αναζητάται η αναμενόμενη τιμή της συνάρτησης απώλειας, σε σχέση με την τυχαία μεταβλητή, και αναφέρεται στην κλασική θεωρία λήψης αποφάσεων ως Συνάρτηση επικινδυνότητας (Risk Function) ή Συνάρτηση επιδίωξης (Goal Function). Συνεχίζοντας της ανάλυση, καταλήγω στην κατασκευή της υποκειμενικής προγενέστερης πληροφορίας. Όπως προκύπτει, η βέλτιστη απόφαση του Bayes (optimal Bayes decision) λαμβάνεται για την ενέργεια που ελαχιστοποιεί τη συνάρτηση επικινδυνότητας του Bayes, δηλαδή το ουδέτερο σημείο, το οποίο διαχωρίζει σε δύο διαστήματα την προτίμηση μεταξύ των ενεργειών (εγκατάσταση φθηνού ή ακριβού BOP). Έτσι, επιβεβαιώνεται η σημασία της λήψης των ισχυροτέρων δυνατών προληπτικών μέτρων ασφαλείας, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος και συγκεκριμένα ενός blowout, οι οικονομικές απώλειες για τη διαχειρίστρια εταιρεία ενός κοιτάσματος είναι τεράστια. H διπλωματική ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των συμπερασμάτων, καθώς και των περιορισμών της έρευνας αυτής, ενώ περιλαμβάνονται και ορισμένες προτάσεις για μελλοντική έρευνα. el
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Χατζηγεωργίου, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μελέτης Πλοίου και Θαλάσσιων Μεταφορών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 158 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα