dc.contributor.author |
Τασάκος, Αθανάσιος
|
el |
dc.contributor.author |
Tasakos, Athanasios
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-03-02T08:07:51Z |
|
dc.date.available |
2017-03-02T08:07:51Z |
|
dc.date.issued |
2017-03-02 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44480 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13847 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Αλγόριθμοι νοημοσύνης σμήνους |
el |
dc.subject |
Βέλτιστος χρονισμός φαναριών |
el |
dc.subject |
Προσομοίωση |
el |
dc.subject |
Swarm intelligence algorithms |
en |
dc.subject |
Optimal signal control |
en |
dc.subject |
Simulation |
en |
dc.title |
Βέλτιστος χρονισμός φωτεινών σηματοδοτών με χρήση αλγορίθμων νοημοσύνης σμήνους |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Τεχνολογία πληροφορικής και υπολογιστών |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-11-10 |
|
heal.abstract |
Ο ορισμός ενός βέλτιστου χρονισμού για τους φωτεινούς σηματοδότες είναι ένα πολύ σημαντικό ανοικτό ζήτημα στις σύγχρονες πόλεις, του οποίου η αντιμετώπιση προσφέρει πλεονεκτήματα όσον αφορά τη διαχείριση της κίνησης, την κατανάλωση ενέργειας, την εκπομπή ρύπων και την ασφάλεια πεζών και οδηγών.
Στην παρούσα εργασία έγινε μια εκτενής μελέτη του προβλήματος της διαχείρισης της οδικής κυκλοφορίας και παρουσιάστηκαν διάφορα υλοποιημένα συστήματα που το αντιμετωπίζουν στην πράξη. Στη συνέχεια έγινε αναζήτηση ενός βέλτιστου προγράμματος φαναριών για ένα συγκεκριμένο δίκτυο σε μορφή πλέγματος 9 διασταυρώσεων. Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε ο αλγόριθμος βελτιστοποίησης σμήνους σωματιδίων(PSO) των αλγορίθμων νοημοσύνης σμήνους και δοκιμάστηκε με διαφορετικές παραμέτρους του. Προς σύγκριση της απόδοσής του χρησιμοποιήθηκαν άλλοι 2 αλγόριθμοι, ένας random αλγόριθμος χρονισμού και ένας προσαρμοστικός. Η λύση που προτάθηκε από την εργασία αυτή παρουσίασε σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με τις άλλες τεχνικές, καταδεικνύοντας τη σημασία εξεύρεσης ενός βέλτιστου προγράμματος χρονισμού των φαναριών που να ανταποκρίνεται σε μια συγκεκριμένη κατανομή κίνησης για την επιτυχή αντιμετώπιση του προβλήματος ελέγχου οδικής κυκλοφορίας |
el |
heal.abstract |
Defining an optimal traffic light scheduling program is an open crucial task in present day cities, whose successful confrontation yields benefits in the aspects of traffic management, energy and fuel consumption and safety of pedestrians and drivers.
In this thesis was conducted a thorough research of the issue of traffic management and a number of successfully implemented systems for its tackling were presented. Furthermore, a search for an optimal traffic light schedule for a given road network of nine junctions was conducted. For this purpose, an algorithm of Swarm Intelligence was used, called Particle Swarm Optimization (PSO) and was tested with different parameters. In order to evaluate its performance there were implanted two other algorithms, a random scheduler and an adaptive one. The solution that was proposed in this thesis has shown substantial improvements in regard with the other two methods, highlighting the importance of an optimal traffic light schedule that will deal with a specific traffic pattern for the successful confrontation of the traffic control problem |
en |
heal.advisorName |
Σταφυλοπάτης, Ανδρέας-Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Σιόλας, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Στάμου, Γεώργιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
72 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|