dc.contributor.author | Κυμπούρη, Μαρίνα Νώτα | el |
dc.contributor.author | Kympouri, Marina Nota | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-08T09:00:51Z | |
dc.date.available | 2017-03-08T09:00:51Z | |
dc.date.issued | 2017-03-08 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44572 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6559 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου : Πολεοδομία - Χωροταξία (Κατ. Β')" | en |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Γειτονιές | el |
dc.subject | Παιχνίδι | el |
dc.subject | Καθημερινή ζωή | el |
dc.subject | Παιδικές γεωγραφίες | el |
dc.subject | Παιδί και παιδική ηλικία | el |
dc.subject | Neighborhoods | en |
dc.subject | Children playing | en |
dc.subject | Everyday life | en |
dc.subject | Children's geographies | en |
dc.subject | Children | en |
dc.title | «Ανήλικες διαπραγματεύσεις μέσα από το παιχνίδι, στη γειτονιά της Κυπριάδου» | el |
dc.title | Children' s negotiations through the open-space playing in Kypriadou neighborhood | en |
heal.type | bachelorThesis | el |
heal.classification | ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ - ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ | el |
heal.classification | ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ | el |
heal.language | el | el |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-02-23 | |
heal.abstract | Τα παιδιά συνήθως ζουν τις ζωές τους μέσα στο πλαίσιο, τις υλικές, συμβολικές και πειθαρχικές δομές και αναπαραστάσεις που έχει επιβάλει ο ενήλικος κόσμος, ο οποίος εξακολουθεί να είναι η κυρίαρχη δύναμη στην παραγωγή του χώρου. Έτσι, αναπτύσσουν αναγκαστικά μέσα σε αυτό το πλαίσιο, καθημερινές πρακτικές, χωρικότητες, ταυτότητες. Κατά τη διαδικασία του παιχνιδιού, που για τα παιδιά συχνά δεν διαφοροποιείται από την διαδικασία του ζην, ιδιοποιούνται με τον δικό τους τρόπο τον ενήλικο χώρο, συμμετέχοντας έτσι ως ένα βαθμό τόσο στη διαμόρφωση του δικού τους αστικού «μικρόκοσμου», όσο και στον επαναπροσδιορισμό του ίδιου του χώρου. Με δεδομένο ότι η πόλη είναι ένα ζωντανό μόρφωμα, με τα παιδιά μέρος αυτού, η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να προσεγγίσει την παραγωγή του χώρου μέσα από το πρίσμα της αλληλεπίδρασης μεταξύ των ενήλικων δομών και των πρακτικών κατοίκησης της πόλης από μέρους των παιδιών, εστιάζοντας στο καθημερινό τους παιχνίδι στη γειτονιά. Μέσα από ποιες καθημερινές «τακτικές» οικοδομείται η «σχέση» τους με το δημόσιο χώρο της γειτονιάς; Πώς καθορίζονται τα περιθώρια ελευθερίας που οδηγούν στην «κρυφή» παραγωγή του χώρου, υπό το πρίσμα των ορίων και κανόνων που τους επιβάλλονται; Πώς αυτά με τη σειρά τους συμβάλλουν στον επαναπροσδιορισμό του ίδιου του χώρου; Τα παραπάνω ερωτήματα προσεγγίζονται μέσω ποιοτικής έρευνας πεδίου (συμμετοχική παρατήρηση και συνεντεύξεις) στην Πλατεία Παπαδιαμάντη, μια μικρή πλατεία της γειτονιάς Κυπριάδου του Δήμου Αθηναίων, κατά την περίοδο Μαΐου - Σεπτεμβρίου (2016), και εστιάζει στην ομάδα της προσχολικής ηλικίας, 3-5 ετών. Παίρνοντας τελικά αποστάσεις από τη μακροσκοπική θεώρηση της πόλης και εστιάζοντας στην καθημερινότητα και στις μικρές λεπτομέρειές της, όπως το παιχνίδι των παιδιών, με μια λογική που δεν αφορά πλέον το «μέσο χρήστη» ή το «παιδί» ως αναπαράσταση όλων των παιδιών, αναδεικνύεται η σχεσιακή κατασκευή του χώρου και η κρυμμένη πολυσημία του, η πολυπλοκότητα και συνθετότητα της αστικής εμπειρίας και εν τέλει η ανθρώπινη γοητεία της πόλης. | el |
heal.abstract | Children usually live their lives in the context, the material, symbolic and disciplinary structures and representations, imposed by the adult world, which is still the dominant agent in the production of space. Thus, they develop, inevitably within these structures, practices, spatialities, identities. Through the process of playing, which is often identical with the process of living for children, they experience and value space differently from adults. Consequently, they actively participate (even to some extent) both in shaping their own urban "micro-world”, within the patterns of adults’ geographies, and in redefining the space itself. Given that the city is a living system, which is evolved and shaped by active processes (with children being part of this), this thesis attempts to approach the production of space through the prism of the interaction between adult patterns and children’s everyday practices, focusing on their playing in the neighborhood. In which “tactics” children’s spatial experiences and bonding are made and (re)made through the everyday neighborhood sites? In which ways are the various extents of freedom and movement that parents approve shaped, leading to a "hidden" production of space and to the potential (for children) to reconfigure space on their own terms? These questions are approached through qualitative survey (participant observation and interviews) in a small square of Kypriadou neighborhood of Athens, Papadiamanti Square. It was implemented in the period from May to September and focused on the preschool age group of 3-5 years. Finally, by focusing on the everyday life and its small details, as the children playing, by quitting the macroscopic view of the "average user" or the "child" as a generic representation, this survey highlights the complexity of the urban experience, the multiple identity and the relational approach of space; revealing thus the human charm of the city. | en |
heal.advisorName | Μίχα, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | Μίχα Ειρήνη, Ειρήνη | el |
heal.committeeMemberName | Θεοδωρά, Παναγιώτα | el |
heal.committeeMemberName | Μαΐστρου, Ελένη | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | el |
heal.numberOfPages | 74 | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: