dc.contributor.author |
Κουμπαρούλη, Ειρήνη
|
el |
dc.contributor.author |
Koumparouli, Eirini
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-03-08T10:24:35Z |
|
dc.date.available |
2017-03-08T10:24:35Z |
|
dc.date.issued |
2017-03-08 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44575 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6602 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου: Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός (Κατ. Α') |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Υποκείμενο |
el |
dc.subject |
Subject |
en |
dc.subject |
Ταυτότητα |
el |
dc.subject |
Σκηνή |
el |
dc.subject |
Μετεωρισμός |
el |
dc.subject |
Υπόκριση |
el |
dc.subject |
Επιτέλεση |
el |
dc.subject |
Εαυτός |
el |
dc.subject |
Ετερότητα |
el |
dc.subject |
Χωρικότητα |
el |
dc.subject |
Σωματικότητα |
el |
dc.subject |
Ρόλος |
el |
dc.subject |
Identity |
en |
dc.subject |
Theatrical scene |
en |
dc.subject |
Threshold |
en |
dc.subject |
In-between |
en |
dc.subject |
Actor |
en |
dc.subject |
Performance |
en |
dc.subject |
Self |
en |
dc.subject |
Otherness |
en |
dc.subject |
Spaciality |
en |
dc.subject |
Embodiment |
en |
dc.title |
Επίσκεψη στην ετερότητα:
το σώμα της υπόκρισης ως χωροποιητικός μηχανισμός |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Towards the experience of Οtherness: the performer's body as vehicle for the production of space |
el |
heal.classification |
Διπλωματική Εργασία |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-11-02 |
|
heal.abstract |
Η θεώρηση της αρχιτεκτονικής ως πράξη, συνδέει την έρευνα για το χώρο με το σύνολο των πρακτικών που τον πλάθουν, που τον καθιστούν γενόσημο , που επαναπροσδιορίζουν τα όρια της εμπειρίας και του νοήματός του. Σε μια τέτοια προοπτική μελέτης του χώρου, η παρούσα έρευνα εκβάλει σε πεδία κριτικής αναρώτησης περί υποκειμένου- ταυτότητας και μελέτη τρόπων παράγωγής ταυτότητας, όπως και τρόπων με τους οποίους τούτη η ταυτότητα βρίσκει νέα όρια μέσα στο πεδίο της ετερότητας, εντοπίζοντας βηματισμούς με βάση τους οποίους το υποκείμενο- ως φορέας νοήματος, καθώς μετατοπίζει τα ταυτοτικά του χαρακτηριστικά μεταβάλλει με τη σειρά του το νόημα και την εμπειρία του χώρου που κατοικεί. Ο τρόπος ανάδυσης νέων ταυτοτήτων συγκροτεί ταυτόχρονα και νέα παραγωγή χώρου. Με όχημα την ιδιαίτερη χωροχρονική συνθήκη της θεατρικής σκηνής, εντοπίζονται πρακτικές με τις οποίες ο μετεωρισμός ανάμεσα στο οικείο και το έτερο καθίσταται εφικτός κι έτσι διανοίγει νέα πεδία αναπαράστασης- νοηματοδότησης και εμπειρίας του χώρου. Στο κεφάλαιο Α. εισάγονται θεμελιώδεις έννοιες για τη συγκρότηση και την κατασκευή της ταυτότητας στο πεδίο του κοινωνικού, για την επιτελεστική διαδικασία του ρόλου και την δυναμική σχέση με τα πεδία της εαυτότητας. Συνακόλουθα, περνώντας από την κοινωνική στη θεατρική σκηνή, επιχειρείται η θεμελίωση βασικών αρχών υπόκρισης και των παραγόμενων χωρικών συνθηκών, μέσα από το πρίσμα που διατρέχει όλο το εύρος της μελέτης: Τις δυναμικές παραλλαγές της σχέσης εαυτού – ετέρου. Τούτο το δίπολο αφενός μελετάται ως η δυναμική δυάδα ηθοποιού- ρόλου και αφετέρου ως σχέση μεταξύ ρόλου- θεατή. Η έρευνα, με όχημα τη σωματικότητα, επιχειρεί να εντοπίσει στο πολλαπλό υποκείμενο της υπόκρισης τους πολλαπλούς χωροποιητικούς μηχανισμούς που αναδύονται από τη διαδικασία της επιτέλεσης, προσδιορισμένους μέσα από το πρίσμα της αναπαράστασης, του νοήματος ή της εμπειρίας της παραγόμενης χωρικής συνθήκης |
el |
heal.abstract |
The perception of architecture as practise, connects the research on space with the practices that create, re-build and re-define the limits of experience and meaning of space. Through such a prospect, the thesis focuses on the critical aspects of Subject and Identity, the formation of Identity and the ways that lead this identity to meet new limits in the area of otherness. Any change or variation of the aspects of Identity, changes the characteristics of space in which this Identity is being structured. The way new identities emerge, constitutes simultaneously new production of space. In the example of the theatrical scene, special performative practices are identified in order to explain how this particular threshold between the Familiar and Otherness can be established and thus can open new ways for the presentation, meaning and experience of the production of space. In chapter A. basic notions are being imported for the constitution and the production of Identity in the social scene, for the performative process of the role and the dynamic relation between the Role and the Area of Self. Consecutively, through the passage from the social to the theatrical scene, the thesis analyses basic structures of theatrical practices and spacial conditions that are being produced, based on the prism that runs through the entire breadth of the research: The performer's body seen as the dynamic variations of the relation between Self and Otherness. This dipole is being examined in two parts: the relation between the actor and his role and the relation between the role and the spectator. The research, based on the aspects of the embodiment, focuses on the Subject of performance and its multiple practices that lead to the production of space. Through these practices of performing and these multiple mechanisms, new content of presentation, meaning and experience of space is created. |
en |
heal.advisorName |
Σταυρίδης, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παρμενίδης, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τερζόγλου, Νικόλαος - Ίων |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
157 |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|