dc.contributor.author | Στολίδου, Ειρήνη | el |
dc.contributor.author | Stolidou, Eirini | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-09T11:21:41Z | |
dc.date.available | 2017-03-09T11:21:41Z | |
dc.date.issued | 2017-03-09 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44590 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6277 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή Εργασία. Διατμηματικό - Διεπιστημονικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ) "Αρχιτεκτονική - Σχεδιασμός του Χώρου: Σχεδιασμός - Χώρος - Πολιτισμός" (Κατ. Α')". | el. |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μουσείο | el |
dc.subject | Χωρικές επεκτάσεις | el |
dc.subject | Herzog & de Meuron | el |
dc.subject | Αλληλεπίδραση πόλης-μουσείου | el |
dc.subject | Tate Modern | en |
dc.subject | Μουσείο Unterlinden | el |
dc.subject | Μουσείο Πολιτισμών | el |
dc.subject | CaixaForum Madrid | en |
dc.subject | Musée Unterlinden | fr |
dc.subject | Museum der Kulturen | de |
dc.subject | Museum Extension | en |
dc.subject | City-museum interaction | en |
dc.title | Η κοινωνική και αστική διάσταση στα μουσεία των Herzog & de Meuron | el |
dc.title | The social and urban aspects in the museums by Herzog & de Meuron | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός κατασκευών | el |
heal.classification | Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός μουσείων | el |
heal.classification | Μουσειολογία | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.classification | Architectural design of constructions | en |
heal.classification | Museum architecture | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/38c704b5ebc7f8cf2f138b4d7178ee1fc7236f26 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/fe5b1b23c0a733d221b4abf1af84928917e1b1c7 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/38c704b5ebc7f8cf2f138b4d7178ee1fc7236f26 | |
heal.classificationURI | http://skos.um.es/unescothes/C02622 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-10-31 | |
heal.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνώνται παράλληλα η κοινωνική και αστική διάσταση του μουσειακού περιβάλλοντος και ειδικότερα η έννοια της αλληλεπίδρασης του μουσείου με την πόλη, εστιάζοντας στο σχεδιασμό της περιοχής μεταξύ αυτών, μέσω της εφαρμογής επιλεγμένων αρχιτεκτονικών συντελεστών σε χαρακτηριστικές περιπτώσεις μουσείων που έχουν υποστεί επέκταση. Στο πλαίσιο αυτό, τα τέσσερα μουσεία που εξετάστηκαν, και οι αντίστοιχες χωρικές επεκτάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί σε αυτά, αποκάλυψαν διάφορες παραλλαγές στους τρόπους εφαρμογής των εν λόγω συντελεστών, αναδεικνύοντας διαφορετικές επιμέρους πτυχές στη μελέτη του θέματος. Ειδικότερα, πρόκειται για έργα των Herzog de Meuron, και συγκεκριμένα για το κτίριο της Tate Modern στο Λονδίνο, το Μουσείο Unterlinden στο Colmar της Γαλλίας, το Μουσείο Πολιτισμών στη Βασιλεία της Ελβετίας και το CaixaForum στην Μαδρίτη της Ισπανίας. Σε ότι αφορά την μεθοδολογική προσέγγιση του ζητήματος, οι αρχιτεκτονικοί συντελεστές που επιλέχθηκαν, αποτελούν το «μέσο» για την αποτύπωση των στοιχείων εκείνων που επιδρούν στην αντίληψη του επισκέπτη κατά την μετάβαση του από την πόλη στο μουσείο. Κατ’ αυτό τον τρόπο, επιτρέπουν συγκρίσεις μεταξύ των διατάξεων, ομαδοποιήσεις και, κατά περίπτωση, ταξινόμηση σε τύπους, ενώ στο πλαίσιο της έρευνας οργανώνονται σε τρία επίπεδα: _ το πρώτο επίπεδο αφορά την παρουσία του μουσείου στην πόλη και περιλαμβάνει τους συντελεστές της κλίμακας και των αρχιτεκτονικών προθέσεων των μελετητών. _ στο δεύτερο επίπεδο εξετάζεται η άρθρωση πόλης - μουσείου μέσα από τις έννοιες της διάκρισης ελεγχόμενου - μη ελεγχόμενου χώρου, της διάτρησης του δομημένου ορίου, της προσβασιμότητας και της συνέχειας αστικού χώρου – μουσείου, ενώ, _ στο τρίτο επίπεδο μελετάται η ένταξη κοινωνικών χώρων στο εκάστοτε μουσείο, ως δείγμα της πολυλειτουργικότητας αυτού μέσω της κατανομής χρήσεων στην ισόγεια στάθμη και της ανάπτυξης του χώρου υποδοχής σε κατακόρυφο άξονα. Κλείνοντας, ως προς την οργάνωση της εργασίας, αρχικά παρουσιάζονται συνοπτικά τα κύρια χαρακτηριστικά των μουσείων που μελετήθηκαν, και εν συνεχεία η συγκριτική αποτίμηση αυτών, υπό το πρίσμα των αρχιτεκτονικών συντελεστών που τέθηκαν. Η εν λόγω συγκριτική θεώρηση αποσκοπεί στον προσδιορισμό κοινών στοιχείων, αλλά και διαφοροποιήσεων, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες σχεδιασμού του μουσειακού χώρου, που αναπτύσσεται εν τέλει ως εμπειρία ενός «υβριδικού πεδίου», συνδέοντας κατά περίπτωση ποιότητες αστικού, τοπιακού και κτιριακού σχεδιασμού στο διαχρονικό πλαίσιο αναφοράς που διαμορφώνεται και προσδιορίζεται κάθε φορά μέσα από τη συνύπαρξη νέων – προϋφιστάμενων δομών. | el |
heal.abstract | This thesis investigates the social and urban dimension of the museum environment and in particular the concept of the interaction of the museum with the city, focusing on the design of the space between them, through the use of selected architectural factors in four specific museums that have been expanded recently. In this context, the four museums studied, and the corresponding extensions that have been built, reveal a number of variations on the architectural factors that have been applied, and highlight various individual aspects in the study of this subject. In particular the study focuses on buildings by Herzog & de Meuron, namely the building of Tate Modern in London, the Unterlinden Museum in Colmar, France, the Museum of Cultures in Basel, Switzerland and the CaixaForum in Madrid, Spain. Regarding the methodological approach to the issue, the architectural factors chosen are the "means" for analyzing those elements that affect the visitor's perception in the transition from the city to the museum. This is how we are allowed comparisons between the case studies and, where appropriate, defining new types. The study is organized on three levels: _ The first level refers to the presence of the museum in the city and contains the coefficients of the scale and architectural intentions of the architects. _ The second level refers to the city- museum relationship through concepts of controlled - uncontrolled space definition, perforation of the built boundary, accessibility and urban continuity and, _ The third level studies the integration of social spaces in each museum, as a sign of its multifunctionality and through the program distribution at ground level and the reception area growth on a vertical axis. Finally, as to the organization, the work initially summarizes the main features of museums studied, and then continues with the comparative evaluation of these in light of the architectural factors that were discussed. This comparative approach aims to identify common elements and differences, highlighting the design possibilities of a modern museum space, which ultimately developed as an experience with a "hybrid scope", linking qualities of urban, planning, landscaping and building design, following the temporal reference system shaped and determined each time through the coexistence of new and existing structures. | en |
heal.advisorName | Μάντζιου, Λένα | el |
heal.advisorName | Mantziou, Lena | en |
heal.committeeMemberName | Τουρνικιώτης, Παναγιώτης | el |
heal.committeeMemberName | Δεμίρη, Κωνσταντίνα | el |
heal.committeeMemberName | Tournikiotis, Panagiotis | en |
heal.committeeMemberName | Demiri, Konstantina | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 126σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: