dc.contributor.author | Κανακόπουλος, Θεόδωρος![]() |
el |
dc.contributor.author | Kanakopoulos, Theodoros![]() |
en |
dc.contributor.author | Plytas, Savvas![]() |
en |
dc.contributor.author | Πλυτάς, Σάββας![]() |
el |
dc.date.accessioned | 2017-03-14T10:54:20Z | |
dc.date.available | 2017-03-14T10:54:20Z | |
dc.date.issued | 2017-03-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44616 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13142 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διπλωματική Εργασία | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μουσείο | el |
dc.subject | Ελευσίνα | el |
dc.subject | Μύθος | el |
dc.subject | Μαλρώ | el |
dc.subject | Περσεφόνη | el |
dc.subject | Museum | en |
dc.subject | Eleusis | en |
dc.subject | Mythology | en |
dc.subject | Malraux | en |
dc.subject | Persephone | en |
dc.title | Εκεί που ο Malraux συνάντησε την Περσεφόνη | Μουσείο χωρίς τοίχους | el |
dc.title | Where Malraux met Persephone | A Museum without walls | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική | el |
heal.classification | Architecture | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882 | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-10-15 | |
heal.abstract | «Τι είναι αυτό αλήθεια, που μέσα μας θέλει την αλήθεια;». Μια διαρκής αγωνία για την αποκάλυψη της πραγματικότητας ή μήπως ο φόβος της υπερβολικής έκθεσης; Ζητήματα που συνδέονται με τη ζωή και τον θάνατο. Ζητήματα που χαρακτηρίζουν τόπους με παράλληλες γραφές. Γραφές της κοινωνίας, της πόλης, της ιστορίας. Αυτή η παραλληλία υποδηλώνει ένα κατεξοχήν ενδιάμεσο τόπο - γέννημα της σύγκρουσης παρελθόντος και μέλλοντος. Η Ελευσίνα, εκεί όπου σήμερα αρχαιότητα, βιομηχανία, πόλη και θάλασσα συγκρούονται, εντός ένος φυσικού και πνευματικού ρήγματος κείτονται συμβολισμοί, που προσμένουν τους μύστες να ανασύρουν τις φωνές που δεν ακούγονται πια. Ο André Malraux και η Περσεφόνη, τα δύο πρόσωπα συναντώνται στην Ελευσίνα. Η συλλογή εικόνων, κατά Malraux, ερμηνεύει και νοηματοδοτεί ˙ ξεπερνά την κατάφαση του Μουσείου και θέτει τη διερώτηση του υποκειμένου για το Φανταστικό του 21ου αιώνα. Αυτό, δεν αρκεί. Ένα Φανταστικό Μουσείο είναι παντού. Η θεμελίωση του Μουσείου στην Ελευσίνα, δεν παραβλέπει το μητρικό στοιχείο που αναδύθηκε από το μυθολόγημα Μητέρας και Κόρης και από την Ελευσίνια Τελετουργία. Στοιχείο το οποίο, θα προσδιορίσει τις σχέσεις υποκειμένου και αντικειμένου – περιέχοντος και περιεχόμενου. Μια ποιητική αλληγορία του τόπου, ως ενδιάμεσου χώρου, δοχείου, αγγείου, δεξαμενής, μήτρας και γης, ίσως αρκεί για να εξηγήσει γιατί μας απασχολεί η Ελευσίνα σήμερα. | el |
heal.abstract | “What in us really wants 'truth’?”. A constant will for revelation of reality or just a fear of excessive exposure? Matters concerning life and death. The same that correlate with the palimpsest of sites. The society, the city, the history. The palimpsest states a locus between. Between ancient ruins, neglected industry, the contemporary city and the sea. A place where all those layers interfere on each other – a conflict of past and future. Eleusis awaits its modern adepts those who can bring back the unheard words and voices. André Malraux and Persephone are present in Eleusis. The collection of photographs, according to Malraux, interprets and adds a new meaning, outbalancing the tedious Museums posing a fresh question of the subject for the Museum without Walls. This fact, though, is not enough. A Museum without Walls can be everywhere. Establishing a Museum in Elefsina cannot overlook the mythology of Demeter and Persephone. This is the most crucial parameter for this city. Our presence after all is a poetic metaphor of the place, as an intermediate space, a pot, a vessel, atank, a mold and soil and it may be sufficient to explain why we are concerned with Eleusis today. | en |
heal.advisorName | Βοζάνη, Αριάδνη | el |
heal.advisorName | Ξένου, Βάνα | el |
heal.advisorName | Vozani, Ariadni | en |
heal.advisorName | Xenou, Vana | en |
heal.committeeMemberName | Σερράος, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Παπαβασιλείου, Ματθαίος | el |
heal.committeeMemberName | Μωρέττη, Μαρίνα | el |
heal.committeeMemberName | Γυπαράκης, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: