HEAL DSpace

Εδώ στο Πολυτεχνείο

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Ξυδιά, Μαρίνα-Κρυσταλλία el
dc.contributor.author Παναγιωτοπούλου, Αφροδίτη el
dc.contributor.author Xydia, Marina-Krystallia en
dc.contributor.author Panagiotopoulou, Afroditi en
dc.date.accessioned 2017-03-15T09:44:24Z
dc.date.available 2017-03-15T09:44:24Z
dc.date.issued 2017-03-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44629
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13997
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Διπλωματική Εργασία el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Αρχιτεκτονική σχολή el
dc.subject School of Architecture en
dc.subject Συγκρότημα Πατησίων el
dc.subject Αθήνα el
dc.subject ΕΜΠ en
dc.subject Athens en
dc.subject NTUA en
dc.subject Patission building complex en
dc.title Εδώ στο Πολυτεχνείο el
dc.title Reframing the School of Architecture in Athens en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Αρχιτεκτονική el
heal.classification Architecture en
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/ca04d85f54649c53d4d128d9961f9a287d7ed882
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-15
heal.abstract Η διπλωματική αυτή εργασία πραγματεύεται το ρόλο που θα μπορούσε να παίξει η Αρχιτεκτονική σχολή του ΕΜΠ στον αστικό ιστό και τον τρόπο με τον οποίο το Συγκρότημα αυτό θα μπορούσε να επαναπροσδιοριστεί, ώστε να αποτελέσει ζωντανό χώρο συνάντησης-μάθησης. Το Πανεπιστήμιο οφείλει να ασκεί έναν σύνθετο κοινωνικό ρόλο, που, εκτός από την παραγωγή γνώσης, περιλαμβάνει την ευρύτερη πολιτισμική, οικονομική και πολιτική σχέση με την πόλη. Η πόλη χρειάζεται περιοχές που να είναι ζωντανές και η μόρφωση έχει ανάγκη από ερεθίσματα και σχέσεις αλληλεπίδρασης. Βασική μας λοιπόν θέση είναι ότι το πανεπιστήμιο πρέπει να βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Το συγκρότημα Πατησίων κατέχει πολύ σημαντική θέση στο κέντρο της Αθήνας. Μέσα σε αυτό όμως ενώ το κτίριο Αβέρωφ αποτελεί παράδειγμα συγκρότησης χώρου, στο πίσω τμήμα του ΕΜΠ τα κτίρια δεν επιτρέπουν την εκτόνωση λειτουργιών στον υπαίθριο χώρο με αποτέλεσμα να παραμένει νεκρός. Επίσης οι αρχικές ανάγκες στέγασης όλων των πολυτεχνικών σχολών του ΕΜΠ που άλλοτε συντέλεσαν στην διαμόρφωση του, αποτελούν πια παρελθόν και η σταδιακή επέκταση της σχολής αρχιτεκτόνων στα κτίρια αυτά οδήγησε σε μια μη συγκροτημένη λειτουργική δομή. Μπορούν αυτά τα εσωστρεφή κτίρια με τον αυστηρό στενόμακρο διάδρομο να αποτελέσουν σήμερα έναυσμα για την ανασυγκρότηση της καθημερινότητας της αρχιτεκτονικής σχολής; Το ενδιαφέρον μας λοιπόν επικεντρώνεται στο νεκρό σήμερα αίθριο, που περιβάλλεται από τα κτίρια Τοσίτσα, Μπουμπουλίνας και Γκίνη. Η λύση που προτείνουμε είναι η ανατροπή της κλειστότητας των πίσω κτιρίων του συγκροτήματος, με τέτοιο τρόπο ώστε το αίθριο να αποτελεί κέντρο αναφοράς. Γύρω από το κέντρο αυτό ξαναοργανώνονται οι λειτουργίες της σχολής. Αυτό το πετυχαίνουμε μέσω μιας ελαφριάς κατασκευής που έρχεται να γεφυρώσει κίνηση-σχεδιαστήρια -μάθημα σε ένα συνεχές σύστημα ροών. el
heal.abstract This thesis deals with the role the Architecture School of NTUA could have in the urban fabric and the way in which such a building complex could be redefined to become a lively meeting-learning space. The University shall carry out a complex social role, which, apart from the production of knowledge, includes the wider cultural, economic and political relationship with the city. The city needs areas that are lively and education needs stimuli and interrelationships. Our position is that universities should be located in the city center. The Patission complex occupies a very important position in the center of Athens. However, while the building Averof exemplifies space assembly, the rear buildings have several connection problems which make it remain dead. Also, the initial needs of all the departments of NTUA who once contributed to shaping the Patission complex are well behind us and the gradual expansion of the architecture school in these buildings led to a non-coherent operational structure. Could these introverted buildings with the narrow corridors constitute today impetus for revitalizing the everyday architecture school? Our interest therefore focuses on the patio dead today, surrounded by the builidings: Tositsa, Bouboulinas and Gini. The solution we propose is to reverse the connection of the rear buildings of the complex, so that the patio be a center. Around this center we rearrange the function of the school. This is achieved through a lightweight structure that comes to bridge movement-lessons-drawing boards in a continuous flow system. en
heal.advisorName Κούρκουλας, Ανδρέας el
heal.advisorName Καραδήμας, Κωνσταντίνος el
heal.advisorName Kourkoulas, Andreas en
heal.advisorName Karadimas, Konstantinos el
heal.advisorName Grigoriadis, Ioannis en
heal.committeeMemberName Μάρδα, Νέλλη el
heal.committeeMemberName Marda, Nelli en
heal.committeeMemberName Μπελαβίλας, Νίκος el
heal.committeeMemberName Belavilas, Nikolaos el
heal.committeeMemberName Γρηγοριάδης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Μιλτιάδου, Ανδρονίκη el
heal.committeeMemberName Miltiadou, Androniki en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα