HEAL DSpace

Χωρικές Κατασκευές Κίνησης στην Ερμού

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βλαχοστεργίου, Μαρία el
dc.contributor.author Vlachostergiou, Maria en
dc.date.accessioned 2017-03-15T10:03:53Z
dc.date.available 2017-03-15T10:03:53Z
dc.date.issued 2017-03-15
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44631
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13959
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού. Διπλωματική Εργασία. el
dc.rights Default License
dc.subject Κινητικός αυτοσχεδιασμός el
dc.subject Kinetic improvisation en
dc.subject Χωρικές σχέσεις el
dc.subject Σωματοποιημένος χώρος el
dc.subject Χωρική εμπειρία el
dc.subject Χωρικό κενό el
dc.subject Spatial relations en
dc.subject Embodied space en
dc.subject Spatial experience en
dc.subject Spatial void en
dc.title Χωρικές Κατασκευές Κίνησης στην Ερμού el
dc.title Spatial constructions of movement in Ermou Street en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Χώρος και Κίνηση el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-07-15
heal.abstract Το ίδιο το θέμα, η ανάλυση άλλα κι η συνθετική διαδικασία της διπλωματικής αποτελούν συνέχεια της διάλεξης μου «Διαγράμματα, οι χωρικές κατασκευές της κίνησης». Επρόκειτο για μια διάλεξη στην οποία ασχολήθηκα με την εργαλειακή διαχείριση της χορευτικής κίνησης στην παραγωγή χώρου.«Παραγωγή» κι όχι σχεδιασμό. Γιατί, όπως απέδειξε αυτή η έρευνα, το να δημιουργείς χώρο, απαιτεί όχι μόνο σχήματα και χαράξεις, άλλα και την παραγωγή περιεχομένου, ανθρώπινης ενέργειας και αισθήσεων, σωματικής ταχύτητας και ρυθμού. Με λίγα λόγια απαιτεί κίνηση, δηλαδή εξέλιξη. Η διπλωματική χωρίζεται σε τρία στάδια. Τη ΔΙΑΛΕΞΗ, την ΑΝΑΛΥΣΗ και τη ΣΥΝΘΕΣΗ. Το πρώτο αποτελεί μια σύντομη διείσδυση στη διάλεξη, η οποία με τη βοήθεια της χορολογίας έθεσε τη διεπιστημονική βάση μελέτης της κίνησης στο χώρο. Μέσω αυτής μου δόθηκαν εργαλεία για να μπορώ να αφουγκράζομαι, να οικειοποιούμαι και να συλλαμβάνω το χώρο μέσα από τη σωματοποίηση του. Τα εργαλεία αυτά δεν είναι αμιγώς αρχιτεκτονικά. Παρόλα αυτά με οδήγησαν σε αρχιτεκτονική σύνθεση. Το δεύτερο στάδιο δείχνει με ποιό τρόπο χρησιμοποίησα τα εργαλεία για να επιτύχω μια ιδιάζουσα επιστημονική ανάγνωση της Ερμού, όχι ιστορικά, ούτε πολεοδομικά. Άλλα κινητικά, παρατηρώντας και τελικά οπτικοποιώντας τη μορφή του κενού στο κέντρο της Αθήνας. Κατέληξα ότι τελικά το ίδιο το κενό είναι το αρνητικό αποτύπωμα του ίδιου του πλήρους. Μέσα από αυτή την ανάλυση αποφάσισα πού, γιατί και με ποιό τρόπο θέλω να επέμβω στο ρίζωμα της Ερμού, ώστε να την ενισχύσω και να της δώσω τη βαρύτητα που της αρμόζει ως βάση του ιστορικού τρίγωνου της Αθήνας. Τέλος, έχοντας στα χέρια μου ένα πλήθος στοιχείων άλλα και μια πιο ειδική γνώση πάνω σε θέματα κίνησης, κατάφερα να αντιστρέψω τη διαδικασία σύνθεσης. Αντί να ξεκινήσω να προσεγγίζω πρώτα την κατασκευή του πλήρους, μορφοποίησα και συνέθεσα πρώτα τις ποιότητες του κενού που ήθελα να εφαρμόσω κατασκευάζοντας έναν καθοδηγούμενο αυτοσχεδιασμό κινήσεων. Έχοντας πρώτα προσδιορισμένο το κινητικό περιεχόμενο, εντόπισα πως τα cues που καθοδηγούν κινήσεις ενσαρκώνονται χωρικά και αναζήτησα το δοχείο που θα μπορούσε να υποστηρίξει τη συγκεκριμένη μορφή κενού συνθέτοντας χωρικές συνέχειες. el
heal.abstract The topic, the analyses and the design process of this diploma project constitute a sequel of my interdisciplinary thesis “Diagrams, the spatial constructions of movement”, where I elaborated dance movement as a tool to produce space. Produce and not design, on the grounds that making space isn’t about creating only shapes and lines. Actually, it demands the production of content, human energy and senses, bodily speed and rhythm. In other words, it implies motion, evolution. The diploma is composed of three parts. THESIS, ANALYSES, DESIGN. The first one is a brief introduction into my thesis, which in conjunction with choreology sets the multidisciplinary basis for the spatial study of motion. Through this thesis, I gained tools that enabled me to comprehend and perceive space through its embodiment. These tools aren’t the common architectural tools for spatial analyses. However, they lead me to architectural design. The second part indicates the way I used these tools in order to accomplish a unique, scientific analyses of Ermou str., not on a historic or urban layer but on a kinetic one. Eventually, I visualized the form of the non-built up area in the center of Athens. I concluded that the void itself constitutes the negative imprint of the build space. Through this special analyses I decided where, why and how I would intervene in the embedded activity of Ermou str. in order to enforce the whole axis. Finally, having a variety of results in my hands and also an expertise in issues about human movement, I managed to reverse the common ways of making space. Instead of perceiving movement and its embodied qualities as the outcome of spatial formations, I started conceiving people’s behavior as space generator in the design process. Finally, I focused on one of the many spatial possibilities that could emerge from such an experiment. en
heal.advisorName Μάρη, Ιφιγένεια el
heal.advisorName Παρμενίδης, Γιώργος el
heal.advisorName Mari, Ifigenia en
heal.advisorName Parmenidis, Giorgos en
heal.committeeMemberName Εφεσίου, Ειρήνη el
heal.committeeMemberName Τερζόγλου, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Μαρλαντή, Μαρία el
heal.committeeMemberName Αυγερινού - Κολώνια, Σοφία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής