dc.contributor.author | Μπανάκου, Ευθυμία-Ελεονώρα | el |
dc.contributor.author | Banakou, Efthymia-Eleonora | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-20T12:23:42Z | |
dc.date.available | 2017-03-20T12:23:42Z | |
dc.date.issued | 2017-03-20 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44672 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14110 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | ΥΦΑ | el |
dc.subject | Υγροποιημένο φυσικό αέριο | el |
dc.subject | ΑΚΖ | el |
dc.subject | Ανάλυση κύκλου ζωής | el |
dc.subject | LNG | en |
dc.subject | LCA | el |
dc.subject | Liquefied natural gas | el |
dc.subject | Life cycle assessment | el |
dc.subject | Καύσιμα | el |
dc.subject | Fuels | en |
dc.title | Τεχνοοικονομική και περιβαλλοντική μελέτη της προμήθειας καυσίμου LNG | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Χρήση ενέργειας και κατανάλωση | el |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/c28befbd2f11a408192cdff0a30d8c5cc87e9baf | |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-10-05 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με την προμήθεια και τον ανεφοδιασμό πλοίων που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (Liquefied Natural Gas-LNG). Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφονται τα χαρακτηριστικά του καυσίμου, το εμπόριο και η τιμολόγησή του. Επίσης αναφέρονται οι λόγοι που προώθησαν τη χρήση του ως ναυτιλιακό καύσιμο και οι μέθοδοι ανεφοδιασμού του. Στο δεύτερο κεφάλαιο καταγράφονται οι κανονισμοί και των νόμοι που διέπουν τον ανεφοδιασμό του LNG. Δεδομένου ότι το LNG είναι νέο καύσιμο στη ναυτιλία παρατηρούνται πολλά νομοθετικά κενά, που σχετίζονται με τον ανεφοδιασμό του. Για το λόγο αυτό παρουσιάζονται οι κανονισμοί και οι νόμοι που, ενώ δε συνδέονται άμεσα με αυτό, χρησιμοποιούνται εξαιτίας της έλλειψης συγκεκριμένου νομοθετικού πλαισίου. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται καταγραφή, ανασκόπηση και σύγκριση μελετών που συνδέονται με την αλυσίδα προμήθειας του LNG και τη χρήση του. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το LNG εξετάζεται ως ναυτιλιακό καύσιμο. Επιπλέον πραγματοποιείται θεωρητική καταγραφή των εννοιών του κύκλου ζωής και των αποτελεσμάτων των ατυχημάτων που μπορούν να συμβούν, όταν το LNG χρησιμοποιείται ως καύσιμο στη ναυτιλία. Στο τέταρτο κεφάλαιο παρουσιάζονται και συγκρίνονται τα σενάρια προμήθειας με γνώμονα την οικονομική βιωσιμότητα και τη βέλτιστη επιλογή σεναρίου για τους εμπλεκόμενους φορείς. Σε πρώτη φάση εξετάζεται η προμήθεια για συγκεκριμένη ζήτηση μικρής κλίμακας και λογική υπογραφής συμβολαίου για την αγορά του καυσίμου. Στη συνέχεια λαμβάνεται υπ’ όψη η αύξηση της ζήτησης με την πάροδο των ετών για την επιλογή του καταλληλότερου σεναρίου προμήθειας και η μεταβολή των τιμών των MDO και LNG. Στο πέμπτο κεφάλαιο μελετώνται με τη μεθοδολογία της ανάλυσης κύκλου ζωής τα περιβαλλοντικά αποτελέσματα των διαφορετικών μεθόδων ανεφοδιασμού και των διαδικασιών που συμμετέχουν σε κάθε μονοπάτι ανεφοδιασμού. Επίσης συγκρίνονται περιβαλλοντικά οι διαφορετικοί τρόποι ανεφοδιασμού, ώστε να βρεθεί ο περιβαλλοντικά φιλικότερος τρόπος προμήθειας και πραγματοποιείται ανάλυση ευαισθησίας σε μεταβλητές που συμβάλουν στις διαδικασίες της προμήθειας. Τέλος εξετάζεται η περίπτωση ατυχήματος πλοίων κινούμενων με καύσιμο LNG σε αντιδιαστολή με ατυχήματα πλοίων που κινούνται με καύσιμο μαζούτ (Heavy Fuel Oil-HFO). Στο τελευταίο κεφάλαιο συνοψίζονται τα συμπεράσματα της έρευνας. | el |
heal.abstract | It is widely accepted that climate change and energy security are two issues that concern the European Union. In addition, marine fuels are accused of sea and air pollution. In the context of combating climate change and achieving energy security and healthy living environment for the citizens of the EU, Commission promotes the use of liquefied natural gas as marine fuel. The contamination of the atmosphere and the seas led to the adoption of legislation measures aiming at creating low emission zones called emission control areas (ECA). In Europe those areas are limited on the north sea, but it is likely in the future similar measures to be adopted in the Mediterranean Sea as well. In accordance to the European legislation and policy and the possibility of transforming the Mediterranean into a new ECA, natural gas suppliers and potential LNG suppliers in collaboration with the busiest ports are studying scenarios that include transportation, storage and supply of ships with LNG. The target is to determine, if LNG as fuel is a viable alternative. This thesis studies the economic viability and the environmental performance of different supply scenarios of LNG fuel from the import terminal to major ports. Contemplated transfer scenarios include LNG trucks for transfer through the transportation network, LNG bunker vessels or RoRo vessels with or without LNG storage tank in ports. RoRo vessels will be used for maritime transport of LNG trucks through ports. For larger volumes, an LNG bunker vessel will be used. When storage tanks are necessary, the ports act as intermediate terminals. The aim is the supply of RoPax ships, given the importance of maritime transport and tourism in the Aegean. Initially the economic analysis focuses on small scale distribution of fuel. Subsequently growing demand in LNG demand is taken into consideration. The environmental assessment aims at the determination of the most eco-friendly method of the LNG supply. Last but not least the impact of accidents with LNG fuelled vessels is evaluated in contrast to HFO fuelled vessels. | en |
heal.advisorName | Καρέλλας, Σωτήριος | el |
heal.committeeMemberName | Κακαράς, Εμμανουήλ | el |
heal.committeeMemberName | Χουντάλας, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβήτων | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 217 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: