dc.contributor.author |
Βλάχου, Χριστίνα
|
el |
dc.contributor.author |
Σκάγιαννη, Μαρία
|
el |
dc.contributor.author |
Γκανούρη, Πολυξένη
|
el |
dc.contributor.author |
Vlachou, Christina
|
en |
dc.contributor.author |
Gkanouri, Polyxeni
|
en |
dc.contributor.author |
Skayianni, Maria
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-03-22T12:09:07Z |
|
dc.date.available |
2017-03-22T12:09:07Z |
|
dc.date.issued |
2017-03-22 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44707 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1799 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Derive |
fr |
dc.subject |
Flaneur |
fr |
dc.subject |
Περιπλάνηση |
el |
dc.subject |
Instagram |
en |
dc.subject |
Hashtags |
en |
dc.subject |
Hybrid space |
en |
dc.subject |
Καταστασιακοί |
el |
dc.subject |
Σουρεαλιστές |
el |
dc.subject |
Γεωπροσδιορισμός |
el |
dc.subject |
Υβριδικοί χώροι |
el |
dc.subject |
Ομόνοια |
el |
dc.subject |
Φωτογραφία |
el |
dc.title |
Κατασκευάζοντας τον post-flaneur |
el |
dc.title |
Constructing the post-flâneur |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Flaneurs (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86005466) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2016-06-29 |
|
heal.abstract |
Σύμφωνα με τον Benjamin, με το θρίαμβο του καπιταλισμού ο flâneur δέχεται το τελεσίδικο χτύπημά του.1 Κι όμως ο flâneur δεν πέθανε. Δραπέτευσε από το Παρίσι, άλλαξε ρούχα και συνήθειες. Πέρασε από την μια εποχή στην άλλη και έπειτα στην επόμενη. Ταξίδεψε στο χρόνο και εξελίχθηκε μέσα από μια δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης με την οντολογία της πόλης και τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε εποχής. Πρωτοεμφανίστηκε ως άνθρωπος του πλήθους του Poe, έγινε πλάνητας-flâneur του Baudelaire και έναν αιώνα μετά επανήλθε ως υποκείμενο κριτικής της νεωτερικότητας περιπλανώμενος στις στοές του Παρισιού. Πέρασε στα χέρια των avant-garde κινημάτων του 20ου αιώνα και έπειτα έφτασε στον 21ο αιώνα. Αγόρασε έξυπνο τηλέφωνο, έκανε λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παραμένει ο πλάνητας που εξερευνά το αστικό τοπίο απολαμβάνοντας τις καλειδοσκοπικές εκδηλώσεις της πόλης με τη διαφορά ότι σήμερα, έχει ένα παραπάνω εργαλείο στην τσέπη του. Το κινητό- κάμερα. Με όπλο τις ψηφιακές τεχνολογίες και τη φωτογραφία ο post-flâneur κινείται μέσα στην πόλη, ακροβατώντας ανάμεσα στον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο των κινητών τεχνολογιών, αλλά και στο πολυδιάστατο υβριδικό περιβάλλον που προκύπτει ως σύνθεση των δύο. Γίνεται φωτογράφος. Κύριο χαρακτηριστικό της σύγχρονης περιπλάνησής του είναι η παραγωγή και κατανάλωση εικόνων μέσω των οποίων διαμορφώνεται μια κουλτούρα πραγματικής εικονικότητας. Η φωτογραφία γίνεται «...μια γραμματική, και ακόμη περισσότερο, μια ηθική του να βλέπεις», ένας τρόπος ερμηνείας του κόσμου. Ακολουθώντας τον post-flâneur στον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο επιχειρούμε μια εναλλακτική και σύγχρονη μέθοδο ανάγνωσης, ερμηνείας και αποτύπωσης της αστικής εμπειρίας και της πόλης, βασισμένης στις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στον άνθρωπο. Βασίζεται σε αυτή προκειμένου να επεκτείνει τον εαυτό του στο χώρο και το χρόνο και να μεταφράσει το πολυδιάστατο αστικό περιβάλλον. Δεν είναι απλά ο περιπλανώμενος στην πόλη του 21ου αιώνα. Είναι ο διερμηνέας της. Με τη βοήθειά του, ως άλλοι ρακοσυλλέκτες, συλλέγουμε ψηφιακά στοιχεία-φωτογραφίες που αφήνουν πίσω τους οι χρήστες του Ιnstagram, μέσω της επεξεργασίας των οποίων επιχειρούμε να σκιαγραφήσουμε το πορτρέτο του post- flâneur, να προσδιορίσουμε τη διαδικασία της σύγχρονης περιπλάνησης και να συνθέσουμε το collage της σύγχρονης αστικής. |
el |
heal.abstract |
According to W. Benjamin, the evolution of the arcades into enormous department stores may be considered flâneur’s final coup; however, the flâneur is still alive. He escaped from Paris, changed his clothes and habits and travelled through time, moving from one era to another. Always evolving through a dynamic interaction with the ontology of the city and the characteristics of each time period. He was first introduced as Poe’s man of the crowd, he became Baudelaire’s dweller-flâneur. A century later he was found again strolling the Parisian arcades criticizing modernity. He then became the experiment of the avant-garde movements of the 20th century. Reaching the 21st century, he has bought a smart-phone, registered in the social media and became the eyes and the ears of each city. He remains the stroller who explores the cityscape finding pleasure in its kaleidoscopic events and exploring urban life. Nowadays, he is armed with a camera-phone. Through digital technology and photography he roams around the city; living between two worlds, the physical and the digital, which together form a hybrid, multidimensional environment. The post-flâneur is a photographer. Composing and consuming images become the fundamental elements of his wandering, which shape this culture of virtual reality to real virtuality. Photographs are “a grammar, and even more importantly, an ethics of seeing”. We follow the post-flâneur on his journey in the physical and digital world attempting an alternative and modern method of reading, interpreting and recording the urban experience and the city, based on the possibilities offered by modern digital technology. He extends himself through contemporary technology in time and space to own it, so that he will eventually be able to translate this multidimensional urban environment. He is no longer a simple city-dweller of the 21st century, but an interpreter of contemporary urban society. The post-flâneur portrays urban life via digital data and produces his tale-telling without interfering directly with our material world In our study we focus on the evolution of flâneur to the post-flâneur who actually helps us in our current data hunting to collect -as scavengers- all the necessary clues, images and digital data left behind by Instagram users. Processing this data, we attempt to define post-flâneur’s portrait, to determine the process of modern city-dwelling experience and to compose a collage of contemporary urban. |
en |
heal.tableOfContents |
Περιεχόμενα
Σημείωμα
Σύντομη Περίληψη
A. O Post-Flaneur (user_00) Κάνει Βόλτα στην Ομόνοια
A1. Τα Ψηφιακά Ίχνη του Post-Flaneur
διάλογος | το εργαλείο μας ο post-flaneur | ψηφιακά ίχνη στην Ομόνοια
Α2. Εξερευνώντας την Πλατεία Ομονοίας
μεθοδολογία ερευνας: συλλογή και επεξεργασία φωτογραφιών |
Visualizations
A3. Μέσα Από τα Μάτια του Post-Flaneur
B. Η Γένεση Ενός Αστικού Αρχέτυπου
Β1. To Παρίσι, o Baudelaire και ο Flaneur
το φαινόμενο του αστικού περιπατητή | η γένεση του flaneur
Β2. Σχέδιο Εργασίας Περί Στοών
ο Walter Benjamin | ο flâneur ως υποκείμενο κριτικής
Β3. Τα Eπαναστατικά Kινήματα του 20ου αιώνα
οι επισκέψεις των Dada | το αντι-περπάτημα των Σουρεαλιστών |
Λεττριστές και Καταστασιακοί | συμπεράσματα για τα κινήματα του 20ου αιώνα
Γ. Ο 21ος Αιώνας
Γ1. Η Ψηφιακή Εποχή
η ανάδυση μιας νέας κοινωνίας | τα χαρακτηριστικά της ψηφιακής εποχής
Γ2. Μια Νέα Χωρική Αντίληψη
οι υβριδικοί χώροι | Οι υβριδικοί χώροι ως κοινωνικοί χώροι
Γ3. Η Κυριαρχία της Εικόνας
η εποχή της οπτικοποίησης | η κάμερα του κινητού τηλεφώνου | η φωτογραφία |
το φαινόμενο Instagram
Δ. Μια Διαφορετική Ανάγνωση της Πόλης
Δ1. Κατασκευάζοντας τον Post-Flaneur
ο φωτογράφος της μοντέρνας ζωής | κυνηγώντας το φευγαλέο | η ανωνυμία | ο ρακοσυλλέκτης ψηφιακών αφηγήσεων | μια διαχρονική διαδικασία.
Δ2. Σε Mια Aναζήτηση της Post Flanerie
τότε και τώρα | η καθοδηγούμενη post flânerie | χώρος και χρόνος | η δημοσιοποίηση της post flânerie | η πλάνη της εικόνας
Βιβλιογραφία |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|