HEAL DSpace

Κατασκευάζοντας τον post-flaneur

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Βλάχου, Χριστίνα el
dc.contributor.author Σκάγιαννη, Μαρία el
dc.contributor.author Γκανούρη, Πολυξένη el
dc.contributor.author Vlachou, Christina en
dc.contributor.author Gkanouri, Polyxeni en
dc.contributor.author Skayianni, Maria en
dc.date.accessioned 2017-03-22T12:09:07Z
dc.date.available 2017-03-22T12:09:07Z
dc.date.issued 2017-03-22
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44707
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1799
dc.rights Default License
dc.subject Derive fr
dc.subject Flaneur fr
dc.subject Περιπλάνηση el
dc.subject Instagram en
dc.subject Hashtags en
dc.subject Hybrid space en
dc.subject Καταστασιακοί el
dc.subject Σουρεαλιστές el
dc.subject Γεωπροσδιορισμός el
dc.subject Υβριδικοί χώροι el
dc.subject Ομόνοια el
dc.subject Φωτογραφία el
dc.title Κατασκευάζοντας τον post-flaneur el
dc.title Constructing the post-flâneur en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Flaneurs (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86005466) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-06-29
heal.abstract Σύμφωνα με τον Benjamin, με το θρίαμβο του καπιταλισμού ο flâneur δέχεται το τελεσίδικο χτύπημά του.1 Κι όμως ο flâneur δεν πέθανε. Δραπέτευσε από το Παρίσι, άλλαξε ρούχα και συνήθειες. Πέρασε από την μια εποχή στην άλλη και έπειτα στην επόμενη. Ταξίδεψε στο χρόνο και εξελίχθηκε μέσα από μια δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης με την οντολογία της πόλης και τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε εποχής. Πρωτοεμφανίστηκε ως άνθρωπος του πλήθους του Poe, έγινε πλάνητας-flâneur του Baudelaire και έναν αιώνα μετά επανήλθε ως υποκείμενο κριτικής της νεωτερικότητας περιπλανώμενος στις στοές του Παρισιού. Πέρασε στα χέρια των avant-garde κινημάτων του 20ου αιώνα και έπειτα έφτασε στον 21ο αιώνα. Αγόρασε έξυπνο τηλέφωνο, έκανε λογαριασμό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Παραμένει ο πλάνητας που εξερευνά το αστικό τοπίο απολαμβάνοντας τις καλειδοσκοπικές εκδηλώσεις της πόλης με τη διαφορά ότι σήμερα, έχει ένα παραπάνω εργαλείο στην τσέπη του. Το κινητό- κάμερα. Με όπλο τις ψηφιακές τεχνολογίες και τη φωτογραφία ο post-flâneur κινείται μέσα στην πόλη, ακροβατώντας ανάμεσα στον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο των κινητών τεχνολογιών, αλλά και στο πολυδιάστατο υβριδικό περιβάλλον που προκύπτει ως σύνθεση των δύο. Γίνεται φωτογράφος. Κύριο χαρακτηριστικό της σύγχρονης περιπλάνησής του είναι η παραγωγή και κατανάλωση εικόνων μέσω των οποίων διαμορφώνεται μια κουλτούρα πραγματικής εικονικότητας. Η φωτογραφία γίνεται «...μια γραμματική, και ακόμη περισσότερο, μια ηθική του να βλέπεις», ένας τρόπος ερμηνείας του κόσμου. Ακολουθώντας τον post-flâneur στον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο επιχειρούμε μια εναλλακτική και σύγχρονη μέθοδο ανάγνωσης, ερμηνείας και αποτύπωσης της αστικής εμπειρίας και της πόλης, βασισμένης στις δυνατότητες που προσφέρει η σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία στον άνθρωπο. Βασίζεται σε αυτή προκειμένου να επεκτείνει τον εαυτό του στο χώρο και το χρόνο και να μεταφράσει το πολυδιάστατο αστικό περιβάλλον. Δεν είναι απλά ο περιπλανώμενος στην πόλη του 21ου αιώνα. Είναι ο διερμηνέας της. Με τη βοήθειά του, ως άλλοι ρακοσυλλέκτες, συλλέγουμε ψηφιακά στοιχεία-φωτογραφίες που αφήνουν πίσω τους οι χρήστες του Ιnstagram, μέσω της επεξεργασίας των οποίων επιχειρούμε να σκιαγραφήσουμε το πορτρέτο του post- flâneur, να προσδιορίσουμε τη διαδικασία της σύγχρονης περιπλάνησης και να συνθέσουμε το collage της σύγχρονης αστικής. el
heal.abstract According to W. Benjamin, the evolution of the arcades into enormous department stores may be considered flâneur’s final coup; however, the flâneur is still alive. He escaped from Paris, changed his clothes and habits and travelled through time, moving from one era to another. Always evolving through a dynamic interaction with the ontology of the city and the characteristics of each time period. He was first introduced as Poe’s man of the crowd, he became Baudelaire’s dweller-flâneur. A century later he was found again strolling the Parisian arcades criticizing modernity. He then became the experiment of the avant-garde movements of the 20th century. Reaching the 21st century, he has bought a smart-phone, registered in the social media and became the eyes and the ears of each city. He remains the stroller who explores the cityscape finding pleasure in its kaleidoscopic events and exploring urban life. Nowadays, he is armed with a camera-phone. Through digital technology and photography he roams around the city; living between two worlds, the physical and the digital, which together form a hybrid, multidimensional environment. The post-flâneur is a photographer. Composing and consuming images become the fundamental elements of his wandering, which shape this culture of virtual reality to real virtuality. Photographs are “a grammar, and even more importantly, an ethics of seeing”. We follow the post-flâneur on his journey in the physical and digital world attempting an alternative and modern method of reading, interpreting and recording the urban experience and the city, based on the possibilities offered by modern digital technology. He extends himself through contemporary technology in time and space to own it, so that he will eventually be able to translate this multidimensional urban environment. He is no longer a simple city-dweller of the 21st century, but an interpreter of contemporary urban society. The post-flâneur portrays urban life via digital data and produces his tale-telling without interfering directly with our material world In our study we focus on the evolution of flâneur to the post-flâneur who actually helps us in our current data hunting to collect -as scavengers- all the necessary clues, images and digital data left behind by Instagram users. Processing this data, we attempt to define post-flâneur’s portrait, to determine the process of modern city-dwelling experience and to compose a collage of contemporary urban. en
heal.tableOfContents Περιεχόμενα Σημείωμα Σύντομη Περίληψη A. O Post-Flaneur (user_00) Κάνει Βόλτα στην Ομόνοια A1. Τα Ψηφιακά Ίχνη του Post-Flaneur διάλογος | το εργαλείο μας ο post-flaneur | ψηφιακά ίχνη στην Ομόνοια Α2. Εξερευνώντας την Πλατεία Ομονοίας μεθοδολογία ερευνας: συλλογή και επεξεργασία φωτογραφιών | Visualizations A3. Μέσα Από τα Μάτια του Post-Flaneur B. Η Γένεση Ενός Αστικού Αρχέτυπου Β1. To Παρίσι, o Baudelaire και ο Flaneur το φαινόμενο του αστικού περιπατητή | η γένεση του flaneur Β2. Σχέδιο Εργασίας Περί Στοών ο Walter Benjamin | ο flâneur ως υποκείμενο κριτικής Β3. Τα Eπαναστατικά Kινήματα του 20ου αιώνα οι επισκέψεις των Dada | το αντι-περπάτημα των Σουρεαλιστών | Λεττριστές και Καταστασιακοί | συμπεράσματα για τα κινήματα του 20ου αιώνα Γ. Ο 21ος Αιώνας Γ1. Η Ψηφιακή Εποχή η ανάδυση μιας νέας κοινωνίας | τα χαρακτηριστικά της ψηφιακής εποχής Γ2. Μια Νέα Χωρική Αντίληψη οι υβριδικοί χώροι | Οι υβριδικοί χώροι ως κοινωνικοί χώροι Γ3. Η Κυριαρχία της Εικόνας η εποχή της οπτικοποίησης | η κάμερα του κινητού τηλεφώνου | η φωτογραφία | το φαινόμενο Instagram Δ. Μια Διαφορετική Ανάγνωση της Πόλης Δ1. Κατασκευάζοντας τον Post-Flaneur ο φωτογράφος της μοντέρνας ζωής | κυνηγώντας το φευγαλέο | η ανωνυμία | ο ρακοσυλλέκτης ψηφιακών αφηγήσεων | μια διαχρονική διαδικασία. Δ2. Σε Mια Aναζήτηση της Post Flanerie τότε και τώρα | η καθοδηγούμενη post flânerie | χώρος και χρόνος | η δημοσιοποίηση της post flânerie | η πλάνη της εικόνας Βιβλιογραφία el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής