dc.contributor.author | Συριανού, Άννα | el |
dc.contributor.author | Syrianou, Anna | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-23T12:11:06Z | |
dc.date.available | 2017-03-23T12:11:06Z | |
dc.date.issued | 2017-03-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44722 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1831 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αντίληψη | el |
dc.subject | Σώμα | el |
dc.subject | Εικόνα | el |
dc.subject | Εμπειρία | el |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Χρόνος | el |
dc.subject | Δομή | el |
dc.subject | Μορφή | el |
dc.subject | Perception | en |
dc.subject | Body | en |
dc.subject | Image | en |
dc.subject | Experience | en |
dc.subject | Cinematography | en |
dc.subject | Space | en |
dc.subject | Time | en |
dc.subject | Structure | en |
dc.subject | Gestalt | en |
dc.title | Εδώ - Εκεί - Αλλού: μια αντιληπτική δομή | el |
dc.title | (Over) / (t)here: a cognitive structure | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture--Composition, proportion, etc. (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006618) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-02-13 | |
heal.abstract | Στην σύντομη έρευνα θα δειρευνηθεί η σύνδεση της χωρικής αντίληψης του ατόμου μέσα από το σώμα και την εμπειρία με τον τρόπο παραγωγής ή/και αναπαραστάσης του αρχιτεκτονημένου χώρου. Ως εργαλείο για την βέλτιστη κατανόηση των πολύπλοκων αυτών φαινομένων θα χρησιμοποιήθεί ο κινηματογράφος. Ως σύγχρονο αναπαραστατικό μέσο που εικόνα και χρόνος συνεργάζονται κρίνεται ικανό για την αποδόση τόσο της σύγχρονης πραγματικότητας αλλά και μια διαλεκτικής μεταξύ χώρου, χρόνου και ορίων με τον άνθρωπο. Πρώτα πρώτα, διαμορφώνεται ένα θεωρητικό υπόβαθρο με άξονα την φαινομενολογία και τη θεωρία της Gestalt με στόχο την ανάδειξη του σώματος σε κυρίαρχο εργαλείο της χωρικής αντίληψης. Έπειτα, αναζητούνται τα στοιχεία εκείνα του αρχιτεκτονημένου χώρου που τον κάνουν αντιληπτό ως χωροχρονική κατασκευή προβάλλοντας την κίνηση ως αναπόσπαστο κομμάτι αυτού του μηχανισμού. Για τον σκοπό αυτό γίνεται ένας παραλληλισμός με τον κινηματογράφο και διακρίνονται ομοιότητες και διαφορές που απο πτούν στην συνέχεια εργαλειακό χαρακτήρα για την συγκρότηση του σχήματος “εδώ-εκεί-αλλού”. Πρόκειται για μία νοητή δομή που αναδεικνύει τον ρόλο της σωματικότητας και του ψυχολογικού χώρου στην αρχιτεκτονική εμπειρία και την αντίληψη του κόσμου. | el |
heal.abstract | This short survey attempts to redefine the relation between the spatial perception through the embodied experience and the way of creating and / or representing the architectural space. As a tool for the best understanding of these complex phenomena I used cinema. As modern means combining image and time, it is considered sufficient for the representation of both the contemporary reality and a dialectic between space, time, limits and human. First of all, a theoretical background is formed focusing on phenomenology and theory of Gestalt, in order to highlight the body in a dominant tool of spatial perception. Then, the elements of the architectural space that make it perceived as spatiotemporal structure are sought; movement arises as an integral part of this mechanism. Film is introduced in a way to extract functional elements for architectural synthesis, although similarities and distinguishing differences are taken into account. (Over)/(T)here is a perceptual structure formed based on the above phenomenological analysis highlighting the role of physicality and psychological space to experience architecture and perception of the world. | en |
heal.tableOfContents | ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α. Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΗΨΗΣ Ι. Θεωρητικό υπόβαθρο II. Ο ρόλος της όρασης IΙΙ. Ο ρολος του σώματος IV. Κιναισθητική αντίληψη & Ενσυναίσθηση V. Αντιληψη σε κίνηση Β. ΧΩΡΟΧΡΟΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΚΕΥΕΣ I. Αρχιτεκτονική:από το χώρο στον τόπο II. Σώμα-Χρόνος- Κίνηση III. Κινηματογράφος: Μια χωροχρονική Κατασκευή IV. Συνδετικά στοιχεία αρχιτεκτονικής και κινηματογράφου Γ. ΕΔΩ-ΕΚΕΙ-ΑΛΛΟΥ: ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΚΤΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Ι. Xωρικές σχέσεις: εδώ-εκεί-αλλού II. Η διάσταση του ορίου III. Κινηματογράφηση αρχιτεκτονικής εμπειρίας Δ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ε. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ - ΠΗΓΕΣ | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: