dc.contributor.author | Γρυσμπολάκη, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Grysmpolaki, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2017-03-28T08:02:51Z | |
dc.date.available | 2017-03-28T08:02:51Z | |
dc.date.issued | 2017-03-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44756 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1883 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Μέλισσες | el |
dc.subject | Bees | en |
dc.subject | Κυψέλες | el |
dc.subject | Κηρήθρες | el |
dc.subject | Εξάγωνα | el |
dc.subject | Beehives | en |
dc.subject | Hexagons | el |
dc.subject | Honeycombs | el |
dc.subject | Gaudi | el |
dc.title | Μέλισσες & αρχιτεκτονική | el |
dc.title | Bees & architecture | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture and biology (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2007007463) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | free | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-02-15 | |
heal.abstract | Σκοπός της εργασιάς αυτής είναι ο επαναπροσδιορισμός της σχέσης ανθρώπου και φύσης, χρησιμοποιώντας ως μοντέλο σύγκρισης την κοινωνία των μελισσών. Μέσα από την μελέτη των αισθητηριακών τρόπων αντίληψης με τον οποίο η μέλισσα ερμηνεύει το περιβάλλον της αντλούνται χρήσιμα συμπεράσματα που μπορούν να επιρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο ο άνθρωπος αντιλαμβάνεται το φυσικό και δομημένο περιβάλλον στο οποίο κατοικεί. Απαραίτητη προϋπόθεση για την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας της μέλισσας, ως μεμονομένος οργανισμός αλλά και ως σύνολο-μελίσσι, αποτελεί η μελέτη και ανάλυση των βιολογικών διεργασιών που χαρακτηρίζουν την κοινωνία των μελισσών. Μέσα από τη χρονολογική παράθεση και ανάλυση των αναζητήσεων και επιρροών του ανθρώπου από την κοινωνία των μελισσών επιχειρείται η εξάγωγή κάποιων συμπερασμάτων τα οποία να σχετίζονται με την αρχιτεκτονική πρακτική και σκέψη. Εφαλτήριο της μελέτης αυτής μπορεί να θεωρηθεί η αμφησβήτηση του τρόπου που δομείται η αρχιτεκτονική παιδεία, κυριώς όσον αφορά τον συσχετισμό της με άλλα γνωστικά πεδία, πέραν της αρχιτεκτονικής. Συγκεκριμένα, εκφράζεται η πεποίθηση ότι η παιδεία του αρχιτέκτονα οφείλει να είναι διεπιστημονική και να περιλαμβάνει αντικείμενα μελέτης πέραν της αρχιτεκτονικής αυτής καθεαυτής. Εξάλλου, διευρύνοντας τον συλλογισμό, η θεώρηση του άνθρωπο ως μονάδα και μόνον, σπάνια προσφέρει χρήσιμα και επικοδομητικά συμπεράσματα. Η ανθρώπινη κατάσταση κυρίως μπορεί να ερμηνευτεί μέσα από την ανάλυση του συνόλου της κοινωνίας και των σχέσεων που την χαρακτηρίζουν. | el |
heal.abstract | The purpose of this assignment is to redefine the relation between people and nature based on the community model of bees. By studying the sensory ways through which bees interpret their environment, we can reach to useful conclusions that can exert a significant influence on how people perceive the natural and structural environment in which they live. Under no circumstances can we gain a deeper understanding of how a bee behaves – either as an individual or as a body in the beehive- without placing emphasis on the study and analysis of the biological processes that take place in the community. Through the chronological exposition and analysis of people’s guest of the bee’s community and therefore, the influence exerted on them, we can make conclusions related to the architectural thinking and practices. Casting doubt on the sway in which the architectural studies are structured can be regarded as the springboard to this assignment. Specifically, it is advocated that an architect’s education should be multidisciplinary and it should include subjects beyond architecture itself. Besides, probing thoroughly the above thought, the perception of the man as an individual alone rarely results in useful conclusions. The human status can be mainly interpreted through the analysis of the society as a whole and the relations that govern it. | en |
heal.tableOfContents | ΕΙΣΑΓΩΓΗ ...................................................................... 7 Η ΜΕΛΙΣΣΑ ΩΣ ΜΟΝΑΔΑ ..................................................................................... 13 Αισθήσεις ..................................................................................... 15 Η αντίληψη των χρωμάτων ...................................................................................... 23 Το πέταγμα ...................................................................................... 27 Προσανατολισμός ...................................................................................... 29 Η γλώσσα των μελλισών, ή αλλιώς ο χορός των μελισσών.. 33 Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΜΕΛΙΣΣΩΝ ......................................... 41 Η κοινωνία των μελισσών ....................................................................................... 41 Πως χτίζουν οι μέλισσες ....................................................................................... 51 Η «πολεοδομία» του μελισσιού ....................................................................................... 59 Θέρμανση(μελισσόσφαιρα)- δρόσισμα(αερισμός) της κυψέλης 63 Η ΜΕΛΙΣΣΑ ΣΤΗ .............................................................. 67 ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ 19ο ΑΙΩΝΑ ..................................................................................... 73 Φραντσέσκο Μπορρομίνι (1599-1667) ...................................................................................... 75 Έρασμος Δαρβίνος (1731-1802) ...................................................................................... 79 Sydney Smirke (1798-1877) ........................................................................................ 81 Κάρολος Δαρβίνος (1809-1882) ........................................................................................ 83 Μπέρναντ Ρουντόφσκι (1905-1988) ........................................................................................ 85 ΕΠΙΡΡΟΕΣ ΣΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ ……………………………………………………………...………. 89 Maurice Polydore Marie Bernard Maeterlinck (1862-1926)…… 91 Antonio Gaudi (1852-1926) .............……………………………. 93 Frank Loyd Wright (1867-1959)…………………………………… 99 Mies van de Rohe (1886-1969) ………...………………………. 103 Le Corbusier (1887-1965) .………………………………………. 107 Buckminster Fuller (1895-1983)………………....……………… 111 Ο 21Ος ΑΙΩΝΑΣ………….....…………………………………… 117 Επίλογος …………………………..…………………………….... 125 | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: