dc.contributor.author |
Χριστάκη, Βασιλεία
|
el |
dc.contributor.author |
Christaki, Vasileia
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-05-03T10:51:36Z |
|
dc.date.issued |
2017-05-03 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44842 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14145 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Εμπορική προώθηση |
el |
dc.subject |
Βελτιστοποίηση |
el |
dc.subject |
Προωθητική ενέργεια |
el |
dc.subject |
Προσομοιωτές |
el |
dc.subject |
Trade promotion |
en |
dc.subject |
Optimization |
en |
dc.subject |
Promotion activity |
en |
dc.subject |
Solver |
en |
dc.title |
Μοντέλο αξιολόγησης απόδοσης προωθητικών ενεργειών με την χρήση λογιστικών φύλλων |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
el |
heal.classification |
Επιχειρησιακή έρευνα και επιστήμη διαχείρισης |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/1aad679b0dc827d1a296e5be042f6e52429926ba |
|
heal.dateAvailable |
2018-05-02T21:00:00Z |
|
heal.language |
el |
el |
heal.access |
embargo |
en |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-02-21 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την έννοια της Εμπορικής Προώθησης και την βελτιστοποίηση αυτής, η οποία εφαρμόζεται στον κλάδο των καλλυντικών. Συγκεκριμένα, μελετάται η μέθοδος αξιολόγησης της απόδοσης των προωθητικών ενεργειών της εταιρείας L’Oréal Hellas, οι οποίες λαμβάνουν χώρα σε έξι μεγάλες αλυσίδες σουπερμάρκετ για εφτά μάρκες της κατηγορίας των βαφών ευρείας κατανάλωσης. Στόχοι της μελέτης είναι αφενός η παρατήρηση των ιστορικών στοιχείων και αφετέρου η αξιολόγηση της απόδοσης των προωθητικών ενεργειών για τις μάρκες της L’Oréal καθώς επίσης και η υποστήριξη των
αποφάσεων για τα μελλοντικά προωθητικά πλάνα. Για τον σκοπό αυτό, εφαρμόζοντας βασικές τεχνικές επιχειρηματικής αναλυτικής δημιουργήθηκε ένα εργαλείο Excel, με το οποίο μελετήθηκαν τα δεδομένα της αγοράς και υπολογίστηκαν τα απαραίτητα μεγέθη έτσι ώστε αρχικά να αναλυθούν εις βάθος οι προωθητικές ενέργειες και τα αποτελέσματά τους και στην
συνέχεια να αξιολογηθούν ως προς την απόδοσή τους. |
el |
heal.abstract |
The present Thesis with title «Evaluation Model of the Effectiveness of Promotion Activities with the Use of Excel Spreadsheets» examines the notion of Trade Promotion and its
Optimization, which is applied in the cosmetics industry. Particularly, this Thesis studies the evaluation method of romotion activities’ performance of L’Oréal Hellas, which take place in six major supermarket chains for seven brands of the category of consumer hair colorants. Ιt is noted here that for confidentiality reasons, the names of brands and chains in the analysis of the tool and also the results are not real.Objectives of the study are on one hand the observation of historical data and on the other to evaluate the performance of marketing campaigns for L'Oréal brands as well as decision support for
future promotional plans. At first, an introduction is made on
the field of Business Intelligence and Business Analytics
that are prerequisites for understanding the Trade Promotions. Then the field of Trade Promotion and its Optimization is described as well as the Consumer Products Industry and
particularly the beauty products. Then, the group of L’Oréal
is presented and its presence in Greece and in particular the department of Business Development that is responsible for
all the above. In addition, by applying basic techniques of Business Analytics, an Excel tool is created that is used to study the data of the total market of hair colorants. Then, the required figures are calculated so as to initially it would analyze in depth the promotion activities and their results and then to evaluate their performance. By using pivot tables and charts
Dashboards and Bubble Charts are created. Furthermore,with the use of additional Solver tool provided by Excel, possible
scenarios are created simple menting promotional activities.
Therefore, the creation of Dashboards help to achieve easy and clear observation of the data. Bubble Charts assess the promotions performance and Solver, supports decisions on the
allocation of the company's budget for promotions. |
en |
heal.advisorName |
Πόνης, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κηρυττόπουλος, Κωνσταντίνος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τόλης, Αθανάσιος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Βιομηχανικής Διοίκησης και Επιχειρησιακής Έρευνας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
el |
heal.numberOfPages |
122 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
false |
|