HEAL DSpace

Ανάλυση και έλεγχος γερανογέφυρας με χρήση PID ελεγκτών

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τσιρώνης, Ορέστης el
dc.contributor.author Tsironis, Orestis en
dc.date.accessioned 2017-05-04T08:38:49Z
dc.date.available 2017-05-04T08:38:49Z
dc.date.issued 2017-05-04
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44843
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13188
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Συστήματα Αυτοματισμού” el
dc.rights Default License
dc.subject Γερανογέφυρες el
dc.subject Αυτόματος έλεγχος el
dc.subject Cranes bridge en
dc.subject Automatic control en
dc.title Ανάλυση και έλεγχος γερανογέφυρας με χρήση PID ελεγκτών el
heal.type bachelorThesis
heal.classification ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/d123bc260a51b3cb6497ce2d4ddc1effa94870c2
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2016-10-15
heal.abstract Συμπεράσματα: Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι είναι δυνατόν να προκληθούν διαταραχές στα αιμοδυναμικά μεγέθη σε περιπτώσεις παθολογικής ελίκωσης της ομφαλικής αρτηρίας. Εκτός από τον δείκτη ομφαλικής ελίκωσης, ο οποίος είθισται να λαμβάνεται υπ’ όψιν στις ιατρικές μελέτες, προκύπτει από τα αποτελέσματά μας ότι και άλλα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, όπως ο συνολικός αριθμός των σπειρών, η διάμετρος της σπείρας και ο λόγος της με το βήμα της σπείρας, είναι δυνατόν να επηρεάσουν την αιμοδυναμική της εμβρυομητρικής κυκλοφορίας. el
heal.abstract The aim of this study is to understand the process of creating a d rive to control the moves of a crane in 2D; trolley position, rope length and rope – load swing angle. A lumped mass mathematical model was consider ed . The resulting system of equations is highly non – linear and coupled. In order to design the controllers, first the Lyapunov linearization method is used to linearize the system , and then the Laplace transformation to estimate the transfer functions. Having estimated the transfer function s the Coefficient Diagram Method (CDM) is utilized for the selection of the controllers’ parameters. PID, PD and PI controllers are assumed for trolley position, load swing – angle and rope length, respectively. The CDM resulted in a closed loop system which exhibits oscillatory response of the trolley motion and swing angle. The magnitude of oscillations is reducing in time but with a very small rate; responses are not in the ±5% of their reference value even after 100 secs. On the other hand, t he rope length response seems to follow close its reference motion, with zero overshoot and short settle time. The differences of the system response and the linearized system response predicted are mainly due to the fact that the system is highly non – linear and strong coupled, where CDM uses a linearized de - coupled transfer functions estimates of the system . In order to fine tune the parameters of the Controllers the system is simulated for different values of their parameters using the initial values and results of the CDM analysis. Fine - tuned controllers resulted in a fast closed loop system with small overs hoot ( less than 5% ) for trolley and rope moti on and absolute swing angle less than 0.10 rad. Simulations showed robustness of the system to variations of the mass load and reject ion of a step input disturbance . en
heal.advisorName Σολδάτος, Αργύρης el
heal.committeeMemberName Σπιτάς, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 74 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής