HEAL DSpace

Theater without it

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπουγάτσου, Φιλάνθη el
dc.contributor.author Bougatsou, Filanthi en
dc.date.accessioned 2017-05-08T08:47:12Z
dc.date.available 2017-05-08T08:47:12Z
dc.date.issued 2017-05-08
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44845
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1889
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Θέατρο el
dc.subject Site specific en
dc.subject Σκηνοθέτες el
dc.subject Θεατές el
dc.subject Συμβάντα el
dc.subject Μουσείο Μπενάκη el
dc.subject Αντιγόνη el
dc.subject Περιμένοντας τον Godot el
dc.subject Theater en
dc.subject Directors en
dc.subject Spectators en
dc.subject Events en
dc.subject Benaki Museum en
dc.subject Antigone en
dc.subject Waiting for Godot en
dc.title Theater without it en
dc.title Θέατρο απουσία θεάτρου: προσεγγίσεις και εντυπώσεις χώρου και συμβάντος el
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Site-specific theater (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2010012339) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-02-14
heal.abstract Ο όρος site specific στο θέατρο δεν περιορίζεται στο γεγονός της τοποθέτησής ενός συμβάντος σε έναν συγκεκριμένο χώρο αλλά αναφέρεται στον τρόπο που εμπνέεται, στήνεται και συμβαίνει το εκάστοτε δρώμενο για το αποτέλεσμα του οποίου συνλειτουργούν χώρος και δράση. Η παρούσα μελέτη πραγματεύεται την περίπτωση θεατρικών παραστάσεων που παρουσιάζονται σε μη θεατρικούς χώρους, θέτοντας προβληματισμούς γύρω απ’ τον τρόπο που καταφέρνει μια παράσταση να αλληλεπιδράσει με ένα χώρο που δεν είναι φτιαγμένος για να φιλοξενεί θέατρο και στον ρόλο που παίζει ένας τέτοιος χώρος στο αποτέλεσμα. Εξετάζοντας την περίπτωση δυο θεατρικών παραστάσεων που έλαβαν χώρα στο μουσείο Μπενάκη – την Αντιγόνη του Σοφοκλή και το Περιμένοντας τον Godot του Samuel Beckett – από την σκηνοθέτη Νατάσα Τριανταφύλλη, γίνεται μια προσπάθεια κατανόησης της χωρικότητας που προκύπτει ενεργοποιώντας έναν υφιστάμενο χώρο μέσω ενός θεατρικού έργου. Έχοντας ως γνώμονα τα συμπεράσματα που προέκυψαν από την παραπάνω ανάλυση, επιχειρείται μια αποκωδικοποίηση της διαδικασίας που ακολουθείται. Αφενός προσεγγίζεται η συνάντηση του σκηνοθέτη με τον χώρο και οι αποφάσεις που καλείται να λάβει και αφετέρου η συνάντηση του θεατή με την μορφοποιημένη παράσταση στον χώρο, που επηρεάζεται από την φυσική παρουσία του τελευταίου αλλά και την νοητική συμμετοχή του στο συμβάν. el
heal.abstract The term site specific theater is not limited to the placing of an event in a particular area but refers to the way that each happening is been inspired, formed and realized, in the result of which both space and action participate. This study discusses the case of theatrical performances presented in non-theatrical spaces, posing concerns about the way that a performance manages to interact with a space that is not made to host theater and the role that such a place has in the result. Examining the case of two theatrical performances that took place at the Benaki Museum - Sophocles' Antigone and Waiting for Godot of Samuel Beckett –directed by Natasha Triantafylli, is an attempt to understand the spatiality obtained by activating an existing space through a play. Keeping in mind the conclusions of the above analysis, is attempted a decoding of the procedure that is followed. First is approached the meeting of the director with the area and the decisions to be taken and then the encounter between the spectator and the formed performance in the space, which is affected by the physical presence of the last and his mental participation in the event. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα