HEAL DSpace

Από την Collage City στη σύγχρονη αστική συνθήκη

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Κακοδήμου, Βασιλική el
dc.contributor.author Kakodimou, Vasiliki en
dc.date.accessioned 2017-05-08T08:56:08Z
dc.date.available 2017-05-08T08:56:08Z
dc.date.issued 2017-05-08
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44846
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1892
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Άτυπο el
dc.subject Κολλάζ el
dc.subject Πολυμορφία el
dc.subject Περιπλάνηση el
dc.subject Colin Rowe en
dc.subject Collage City en
dc.subject Ευριπίδου el
dc.subject Αστικός σχεδιασμός el
dc.subject Urban planning en
dc.subject Flaunerie en
dc.title Από την Collage City στη σύγχρονη αστική συνθήκη el
dc.title From Collage City to the contemporary urban treaty en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification City planning (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85026282) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-03-31
heal.abstract Η επινόηση του κολλάζ αποτέλεσε επαναστατική κίνηση από τους Κυβιστές ζωγράφους, καθώς εισήγαγε με επίσημους όρους, μια λογική συγκόλλησης και συνδυασμού στοιχείων διαφορετικής φύσης και λογικής, με απρόσμενα εκφραστικά αποτελέσματα. Αντίθετα προς τη μοντέρνα τέχνη, η μοντέρνα πόλη αρθρώθηκε με οράματα ομοιογένειας και καθολικού σχεδιασμού, ακολουθώντας μια πορεία οραμάτων για την Ιδανική Πόλη, με ρίζες από την Αναγέννηση και παλαιότερα. Το 1978, η πρόταση για ανομοιογένεια στον αστικό σχεδιασμό, από τους Colin Rowe και Fred Koetter, επονομάστηκε Collage City. Το αστικό αυτό όραμα, επρόκειτο να συνδυάζει τμήματα συνολικού σχεδιασμού και ad hoc μορφώματα, μια κεντρικά οργανωμένη συνθήκη και στοιχεία άτυπης αστικής κατοίκησης, που προκύπτουν ‘‘εκ των κάτω’’. Σήμερα, η αποδοχή ανάλογων συσχετισμών, είναι πλέον διαδεδομένη. Η αποδοχή εντούτοις του ‘‘άτυπου’’ δεν αποτελεί πρόσφατο μόνο φαινόμενο. Ενυπάρχει και αποδίδεται με διάφορους τρόπους στη ζωγραφική και στη λογοτεχνία από τα τέλη ήδη του 18ου αιώνα. Με την εμφάνιση του Ρομαντισμού, καλλιτέχνες και φιλόσοφοι διερευνούν και αναδεικνύουν στοιχεία που διέφευγαν της κατεστημένης λογικής οργάνωσης. Το σύγχρονο επιστημικό ενδιαφέρον για το άτυπο, συνδέεται και αυτό με την αποδοχή του ως συνθήκης αναπόφευκτης, που χρήζει μελέτης και προσοχής. Έτσι, η σύγχρονη πόλη, περιγράφεται ως αμάλγαμα τυπικών και άτυπων συνθηκών, ως αποτέλεσμα πλουραλισμού, που δεν περιορίζεται στην εικόνα της, αλλά διαποτίζει με ουσιαστικότερο τρόπο τις συνθήκες διαβίωσης. el
heal.abstract The invention of collage was a revolutionary move by Cubist artists, as it introduced in formal terms, a welding and combination treatment of elements of different nature and logic, with unexpected expressive results. In contrast to modern art, the modern city was articulated with homogeneity and total design visions, following a course of proposals for the Ideal City, initiated in Italian Renaissance period and even earlier. In 1978, the proposal for heterogeneity in urban planning, from Colin Rowe and Fred Koetter, was named Collage City. This urban vision, would combine total design and ad hoc parts, a central organized treaty and elements of informal urban habitation, arising ‘‘from bottom up’’. Today, the acceptance of similar modes of correlation seems to be widespread. Accepting, however, the ‘’informal’’ is not only a recent phenomenon. It is inherent and assigned in various ways in painting and literature even from the end of the 18th century. With the advent of Romanticism, artists and philosophers investigate and highlight elements fleeing the established logical organization. The contemporary epistemic interest on the ‘’informal’’ condition, is also linked to its acceptance as an unavoidable treaty, requiring study and attention. Thus the contemporary city is described as an amalgam of formal and informal conditions, as a result of pluralism, not limited to the image of the city, but pervading in more meaningful ways the living conditions. en
heal.tableOfContents Περιεχόμενα 1.0 Εισαγωγή 1.1 Αντικείμενο 1.2 Αφορμή 1.3 Σκοπιμότητα 1.4 Μεθοδολογία 2.0 Το κολλάζ στις εικαστικές εκδοχές του 2.1 Το κολλάζ και η τυχαία συνύπαρξη διαφορετικών στοιχείων αντίληψης. 2.2 Κολλάζ, Μοντάζ: Συντιθέμενα ή αντιθετικά, η δήλωση της χρονικής μεταβολής. 2.3 Το κολλάζ, η ψυχανάλυση και η ανάδυση απρόβλεπτων και απωθημένων συνειρμών. 2.4 Η σημασία της εμφάνισης του κολλάζ στις νεωτερικές εικαστικές πρωτοπορίες 3.0 Η καθαρότητα και η αυστηρή δόμηση της αντίληψης σε αντιπαράθεση με τη χρονική ανάδυση της τυχαιότητας. 3.1 H οργάνωση του κεντρικά συγκροτημένου οπτικού ελέγχου και η ‘’τακτοποίηση’’ της όρασης. Η αναγεννησιακή προοπτική, ‘‘Oι Ακόλουθες’’ του Velazquez και η ενιαία πανοπτική συγκρότηση. 3.2 Η οργανωτική γεωμετρική καθαρότητα του κλασικισμού. Ο γεωμετρικός κήπος και η γεωμετρική πόλη. 3.3 Το αθηναϊκό τοπίο ως τοπίο κλασικιστικής καθαρότητας. 4.0 Ο ρομαντισμός και το ενδιαφέρον για το άτυπο των μορφών. 4.1 Η ‘’γραφική’’ αντίληψη στη ζωγραφική και στο τοπίο ως συνθήκη θετικής αξιολόγησης της ασάφειας. 4.2 Η αποδοχή της χρονικότητας και της φθοράς: οι πέτρες της Βενετίας και οι υδατογραφίες του Ruskin. 4.3 Ο άγριος κήπος και η ‘‘άγρια’’ πόλη του Doré. 4.4 Ο πλάνητας βίος, ο ρομαντισμός του Baudelaire και το παρισινό ‘‘μνημόσυνο’’ του Atget. 4.5 Κυβιστές και Σουρεαλιστές. Το ενδιαφέρον για την πόλη και την αντίληψη πριν την ορθολογική της κάθαρση. 5.0 Το κολλάζ και το άτυπο των μορφών και των κοινωνικών συσχετισμών: σύγχρονη επιστημική συνθήκη; 5.1 Collage City 5.2 H μετανεωτερική αποδοχή της πολλαπλότητας του αστικού χώρου. 5.3 Το άτυπο ως επιστημολογική και πολιτική κριτική 6.0 Αθηναϊκό collage. Χρονικές και πολιτισμικές πολλαπλότητες. 6.1 Η αποσπασματική εικόνα της Αθήνας 6.2 Το εμπορικό τρίγωνο 6.3 Η οδός Ευριπίδου 6.4 Συμπεράσματα 7.0 Από την Collage City στη σύγχρονη αστική συνθήκη ή επίλογος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα