HEAL DSpace

Μελέτη αποδοχής/αποστροφής ρίσκου στη διαδικασία λήψης απόφασης για τα προτεινόμενα μέτρα περιορισμού του ρίσκου (RCOs) στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO)

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τσουμπελής, Ανδρέας el
dc.contributor.author Tsoumpelis, Andreas en
dc.date.accessioned 2017-05-19T11:19:17Z
dc.date.available 2017-05-19T11:19:17Z
dc.date.issued 2017-05-19
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44898
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14226
dc.rights Default License
dc.subject Ρίσκο el
dc.subject Αποστροφή el
dc.subject Αποδοχή el
dc.subject Μέτρα el
dc.subject ΙΜΟ en
dc.subject Risk en
dc.subject Aversion en
dc.subject Acceptance en
dc.subject RCO en
dc.subject Πετρελαιοκηλίδες el
dc.subject Ρύπανση el
dc.subject Κόστος καθαρισμού el
dc.subject Ναυτικά ατυχήματα el
dc.subject Oil spills en
dc.subject Pollution en
dc.subject Cleaning cost en
dc.subject Marine accidents en
dc.subject FSA en
dc.title Μελέτη αποδοχής/αποστροφής ρίσκου στη διαδικασία λήψης απόφασης για τα προτεινόμενα μέτρα περιορισμού του ρίσκου (RCOs) στο Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO) el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μαθηματικά el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/da4b9237bacccdf19c0760cab7aec4a8359010b0
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-03-09
heal.abstract Στην παρούσα διπλωματική μελέτη γίνεται μια προσπάθεια μελέτης της συμπεριφοράς ως προς το ρίσκο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμόυ (ΙΜΟ), βάσει των μέτρων περιορισμού του ρίσκου που προτείνει και μια σύγκριση με τα αντίστοιχα αποτελέσματα στην πυρηνική βιομηχανία. Εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης του πετρελαίου και των προϊόντων του, η παρουσία ρυπαντικών ενώσεων όπως είναι οι συνολικοί πετρελαϊκοί υδρογονάνθρακες και οι πολυκυκλικοί αρωματικοί υδρογονάνθρακες (ΠΑΥ), είναι ένα σύνηθες πλέον φαινόμενο το οποίο εγκυμονεί κινδύνους για τη δημόσια υγεία, λόγω τοξικότητας. Οι πετρελαϊκοί υδρογονάνθρακες και οι ΠΑΥ εμφανίζονται στο περιβάλλον μετά από ατυχήματα και διαρροές κατά τη μεταφορά ή την αποθήκευση καυσίμων και άλλων προϊόντων αργού πετρελαίου. Οι υδρογονάνθρακες εξαιτίας της λιποφιλικής τους τάσης δεσμεύονται στο έδαφος, όπου μπορούν να παραμείνουν ή να εκπλυθούν ρυπαίνοντας τους υδροφόρους ορίζοντες. Για το λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί πλήθος μεθόδων για την εξυγίανση ρυπασμένων εδαφών. Τα πλοία και οι δραστηριότητές τους αποτελούν μία από τις βασικότερες αιτίες πρόκλησης πετρελαιοκηλίδων στον θαλάσσιο χώρο. Η ανάγκη για τη μελέτη του κόστους των πετρελαιοκηλίδων είναι δεδομένη και απασχολεί όλους τους αρμόδιους φορείς. Το κόστος τους υπολογίζεται συναρτήσει ποικίλων παραγόντων, από τους οποίους οι σημαντικότεροι είναι: η ποσότητα πετρελαίου που έχει διαρρεύσει, η τοποθεσία του περιστατικού ρύπανσης, το είδος του ατυχήματος, η επιρροή που έχει στο περιβάλλον και την οικονομία καθώς και το είδος του πετρελαιοειδούς. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) στην προσπάθειά του να περιορίσει το ρίσκο κατά τη θαλάσσια διακίνηση πετρελαίου προτείνει ένα σύνολο μέτρων περιορισμού του εν λόγω ρίσκου (Risk Control Options- RCOs). Σκοπός αυτής της εργασίας είναι η διερεύνηση της διάθεσης αποδοχής ή αποστροφής προς το ρίσκο, ανάλογα με επιλεγμένα μέτρα περιορισμού ρίσκου (Risk Control Options) που προτείνει ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ), μέσω των Formal Safety Assessment (FSA) για τα tanker. Συγκεκριμένα, γίνεται προσπάθεια χαρακτηρισμού της διάθεσης του IMO ως προς το ρίσκο μέσω του αντίστοιχου μοντέλου των Cha και Ellingwood για την πυρηνική βιομηχανία. Η βάση δεδομένων που χρησιμοποιήθηκε, αντλήθηκε από το διεθνές ταμείο αποζημίωσης για πετρελαϊκή ρύπανση και αποτελείται από ένα σύνολο περίπου 100 περιστατικών παγκοσμίως για το διάστημα 1979 έως 2013. el
heal.abstract The presence of pollutants like total petroleum hydrocarbons and polycyclic aromatic hydrocarbons in soil is a result of the extended use of petroleum and its products. Petroleum hydrocarbon releases to the environment can cause safety hazards, ecological harm and adverse human health effects due to the toxicity of these compounds. Petroleum hydrocarbons and PAHs can enter the environment as a result of accidents during the transport or storage of fossil fuels and other petroleum products. On account of their high lipophility, hydrocarbons are absorbed to soil where they can remain or contaminate underground water by leaching. For this reason, several methods have been developed for the remediation of polluted soils. The ships and their activities are one of the main causes of oil spills in the marine area. The need to study the cost of these is given and its interest is shared by all stakeholders. The cost of oil spills depends on various factors, the most important of which are: the quantity of the oil spilt, the location of a pollution incident, the type of accident, the impact on the environment and on the economy and the type of oil. The International Maritime Organization (IMO) in his effort to minimize the risk in the maritime oil trade suggests a number of Risk Control Options (RCOs).The purpose of this study is to investigate if the IMO is risk averse or risk accept depending on the risk control options that are suggested in its Formal Safety Assessment (FSA) for tankers. Specifically, this project is an attempt to characterize the attitude of IMO toward risk through the model used by Cha and Ellingwood in the industry of nuclear plants. The database that has been used, includes data of about 100 pollution incidents that occurred worldwide during the period from 1979 to 2013, through information from the International Oil Pollution Compensation Fund. en
heal.advisorName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Βεντίκος, Νικόλαος el
heal.committeeMemberName Χρήστος, Παπαδόπουλος el
heal.committeeMemberName Καρώνη-Ρίτσαρντσον, Χρυσηίς el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 92 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής