HEAL DSpace

Το όνειρο ως μεταχωρικότητα: το τοπολογικό παράδειγμα της Αλίκης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γιοβίτσα, Αλίκη el
dc.contributor.author Giovitsa, Aliki en
dc.date.accessioned 2017-05-26T10:29:30Z
dc.date.available 2017-05-26T10:29:30Z
dc.date.issued 2017-05-26
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44930
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1907
dc.rights Default License
dc.subject Ονειρική πραγματικότητα el
dc.subject Dream reality en
dc.subject Υποκείμενα el
dc.subject Χωροχρόνος el
dc.subject Συμβάντα el
dc.subject Τοπολογικοί μετασχηματισμοί el
dc.subject Σχεδιασμός el
dc.subject Subjects en
dc.subject Space-time en
dc.subject Events el
dc.subject Topological transformations en
dc.subject Design el
dc.title Το όνειρο ως μεταχωρικότητα: το τοπολογικό παράδειγμα της Αλίκης el
dc.title The dream as a form of meta-spatiality: the topological example of Alice en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Fantasy in art (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85047165) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-05-24
heal.abstract Η εργασία αυτή εστιάζει στην διερεύνηση μιας μεθόδου διαμέσου της οποίας μια υποκειμενική και φαντασιακή εμπειρία, όπως το όνειρο, δύναται να προτείνει εργαλεία για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό υπό όρους διαδικασίας. Επιλέγεται ως παράδειγμα μελέτης το δημιούργημα του Λουίς Κάρολ ‘Η Αλίκη μέσα από τον καθρέφτη’, το οποίο αποτελεί μια λογοτεχνικά εμπρόθετη δημιουργία χωροχρονικών συμβάντων που αιτιολογούνται ως ονειρικά. Η ονειρική πραγματικότητα εμφανίζεται δομημένη ως ένα κοσμικό σκακιστικό παιχνίδι. Το πεδίο της σκακιέρας λειτουργεί ως ένα σύστημα καρτεσιανών συντεταγμένων, το οποίο επιτρέπει την ακριβή χαρτογράφηση του συνόλου των δεδομένων που παρέχουν τα ονειρικά συμβάντα. Αρχικά επιχειρείται μια προσέγγιση του δείκτη του χώρου. Παράγεται ένας χάρτης για κάθε κίνηση του Υποκειμένου της Αλίκης στην σκακιέρα, ο οποίος περιλαμβάνει και τις σχετικές κινήσεις των υπολοίπων Υποκειμένων (Λευκή και Κόκκινη Βασίλισσα) καθώς και τα συμβάντα και τους τόπους οι οποίοι αναδύονται απo την αφήγηση. Εν συνεχεία, μεταβαίνουμε στον δείκτη του χρόνου. Παράγονται διαγράμματα τα οποία αντιπροσωπεύουν τη σχέση υποκειμενικού και αντικειμενικού χρόνου για τα τρία βασικά Υποκείμενα του σκακιού. Τα αποτελέσματα της παραπάνω ανάλυσης με οδηγούν στο δεύτερο στάδιο της έρευνας μου, όπου βασιζόμενη στην μέθοδο της Λακανικής Τοπολογίας, επιχειρείται η προβολή της παραπάνω χαρτογράφησης των δεδομένων στο τοπολογικό μοντέλο της ταινίας Möbius, παρατηρώντας πώς αλλάζουν οι δείκτες του χώρου, του χρόνου, του είδους της κίνησης και πως το Υποκείμενο της Αλίκης ασκεί επιρροή σε αυτά πλέον. Τέλος, διαφαίνεται πως η ονειρική πραγματικότητα δύναται να γίνει αντιληπτή ως ένας συνεχής τοπολογικός μετασχηματισμός. Προκύπτει επομένως ένας τρόπος περιγραφής χωροχρονικών συμβάντων, ο οποίος θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει μελλοντικά στη σύνταξη μιας νέας σχεδιαστικής μεθόδου. el
heal.abstract In this research paper, I am trying to investigate whether there is a method through which a subjective and imaginary experience such as the dream, may suggest tools for the architectural design in terms of process. In order to do so I am using as a case study the novel of Lewis Carroll ‘Through the Looking Glass and What Alice Found There’ which is a literary creation of space-time events that are justified as dreamy and exhibit the fundamental syntactic elements of it. The entire dream reality is represented by a cosmic chess game, which is conceived as a process of continuous becoming until the satiation of the main subject’s desire. The element of the chessboard acts as a system of Cartesian coordinates, which allows me to step with precision over the mapping of the data sets the dream events provide. Firstly I try to approach the space factor. I produce one map for each movement of Alice on the chessboard, which also includes the movements of all the other pawns and the events occurred and locus emerged. Secondly I continue over the time factor. I produce three diagrams to represent the relation of subjective and objective time for the three main chess figures. The results of the above analysis lead me to the second stage of my investigation, where based on the methods of the Lacanian Topology, I project this data mapping on the topological model of the Möbius strip, observing how the factors of space, time, type of movement alter and how Alice affects it now. Finally it seems that the dream process is perceived as a continuous topological transformation. Through this procedure a description of space-time events emerges, which could potentially in the future lead to a new design method. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής