HEAL DSpace

Πειραματική διερεύνηση της δυναμικής συμπεριφοράς ταχύπλοου σκάφους με διπλή ακμή και L/B=7 σε τυχαίους κυματισμούς

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Χουντάλας, Βασίλειος el
dc.contributor.author Chountalas, Vasileios en
dc.date.accessioned 2017-05-31T08:32:08Z
dc.date.available 2017-05-31T08:32:08Z
dc.date.issued 2017-05-31
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44944
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7034
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη ” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Ναυπηγική Δυναμική Συμπεριφορά el
dc.subject Ταχύπλοα el
dc.subject Διπλή Ακμή el
dc.subject Dynamic Marine Engineering en
dc.subject Fast Foot en
dc.title Πειραματική διερεύνηση της δυναμικής συμπεριφοράς ταχύπλοου σκάφους με διπλή ακμή και L/B=7 σε τυχαίους κυματισμούς el
heal.type masterThesis
heal.classification ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-03-03
heal.abstract Η αγορά της ακτοπλοΐας ανέκαθεν είχε ως στόχο την εξέλιξη των πλοίων σε δύο βασικούς τοµείς, την ταχύτητα και την άνεση των επιβατών. Ο µεγάλος ανταγωνισµός που υπάρχει στις διάφορες ακτοπλοϊκές γραµµές οδήγησε σε σχεδιάσεις ταχύπλοων σκαφών µε στόχο την επίτευξη όσο το δυνατόν πιο υψηλών ταχυτήτων σε ήρεµο νερό, το οποίο όµως οδηγεί συνήθως σε µέτρια συµπεριφορά σε κυµατισµούς και σε µη ευχάριστο ταξίδι για τους επιβάτες. Έτσι λοιπόν καθίσταται σαφές ότι ένας σύγχρονος µελετητής ναυπηγός θα πρέπει κατά τη σχεδίαση ενός ταχύπλοου σκάφους να µελετήσει και τη δυναµική συµπεριφορά αυτού σε κυµατισµούς όσο το δυνατόν νωρίτερα τόσο προς όφελος των επιβατών και του πληρώµατος όσο και προς όφελος του εκάστοτε φορτίου αφού µια υδροδυναµικά σωστή σχεδίαση σηµαίνει και µικρότερη καταπόνηση αυτού σε κύµατα και ανάγκη µικρότερης αντοχής στη µέση τοµή. Η προαναφερθείσα δυναµική συµπεριφορά ενός πλοίου σε θαλάσσιους κυµατισµούς αναφέρεται µε τον όρο seakeeping στην αγγλική ορολογία και εξετάζει την ικανότητα ενός πλοίου να πλέει µε άνεση και χωρίς ιδιαίτερη καταπόνηση στο θαλάσσιο περιβάλλον µε κυµατισµούς και συνίσταται στην ανάλυση των χαρακτηριστικών κινήσεων και της πρόσθετης αντίστασης σε κυµατισµούς. Στην παρούσα διπλωµατική εργασία εξετάζουµε τη δυναµική συµπεριφορά ενός προτύπου ταχύπλοου σκάφους γάστρας διπλής ακµής της συστηµατικής σειράς του Ε.Μ.Π. – NTUA που αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναµικής (ΕΝΘΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Η εργασία εντάσσεται στη µακρόχρονη προσπάθεια του ΕΝΘΥ να δηµιουργήσει µιά βάση δεδοµένων της συστηµατικής σειράς, στην οποία ο µελετητής θα µπορεί να ανατρέξει ώστε να υπολογίσει µέσα από τα αδιάστατα πειραµατικά αποτελέσµατα πρόσθετης αντίστασης και δυναµικής συµπεριφοράς τα χαρακτηριστικά της συµπεριφοράς οµοίων µε τη σειρά σκαφών. Μελετήθηκε το πρότυπο NTUA–116/96, µε λόγο L/B = 7, συντελεστή εκτοπίσµατος Cdl = 4.23 και µηδενική γωνία διαγωγής, σε ταχύτητες µε αριθµό Froude Fn= 0.34 και 0.68. Στην εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσµατα των µετρήσεων σε εφτά καταστάσεις θάλασσας. Δίνονται τα φάσµατα κυµατισµού – αποκρίσεων για κάθε µία από τις θάλασσες, στις δύο ταχύτητες. Οι αποκρίσεις περιλαµβάνουν την κατακόρυφη επιτάχυν ii ii ση σε τρείς θέσεις επί του προτύπου (πλώρη, κέντρο βάρους, πρύµνη), την κατακόρυφη κίνηση (Heave) και τον προνευτασµό (Pitch). Οι δυναµικές αποκρίσεις παρουσιάζονται υπό µορφή RMS τιµών, ενώ η πρόσθετη αντίσταση δίνεται σε µέση τιµή. Στο τέλος, συγκρίνονται και σχολιάζονται τα αποτελέσµατα που προέκυψαν από την παρούσα µελέτη µε εκείνα προηγούµενης µελέτης επί του µοντέλου 097/94 της συστηµατικής σειράς του NTUA το οποίο έχει ως κύρια χαρακτηριστικά L/B=5.5, ίδιο συντελεστή φόρτωσης (Cdl = 4.23) και µηδενική γωνία διαγωγής και είχε µελετηθεί για αντίστοιχες καταστάσεις θάλασσας και ταχύτητες εκφρασµένες µέσω του αριθµού Froude ώστε να εξάγουµε συγκριτικά συµπεράσµατα. el
heal.advisorName Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος el
heal.committeeMemberName Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Ζαραφωνίτης, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα