dc.contributor.author | Χουντάλας, Βασίλειος | el |
dc.contributor.author | Chountalas, Vasileios | en |
dc.date.accessioned | 2017-05-31T08:32:08Z | |
dc.date.available | 2017-05-31T08:32:08Z | |
dc.date.issued | 2017-05-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44944 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.7034 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Ναυτική και Θαλάσσια Τεχνολογία και Επιστήμη ” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ναυπηγική Δυναμική Συμπεριφορά | el |
dc.subject | Ταχύπλοα | el |
dc.subject | Διπλή Ακμή | el |
dc.subject | Dynamic Marine Engineering | en |
dc.subject | Fast Foot | en |
dc.title | Πειραματική διερεύνηση της δυναμικής συμπεριφοράς ταχύπλοου σκάφους με διπλή ακμή και L/B=7 σε τυχαίους κυματισμούς | el |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-03-03 | |
heal.abstract | Η αγορά της ακτοπλοΐας ανέκαθεν είχε ως στόχο την εξέλιξη των πλοίων σε δύο βασικούς τοµείς, την ταχύτητα και την άνεση των επιβατών. Ο µεγάλος ανταγωνισµός που υπάρχει στις διάφορες ακτοπλοϊκές γραµµές οδήγησε σε σχεδιάσεις ταχύπλοων σκαφών µε στόχο την επίτευξη όσο το δυνατόν πιο υψηλών ταχυτήτων σε ήρεµο νερό, το οποίο όµως οδηγεί συνήθως σε µέτρια συµπεριφορά σε κυµατισµούς και σε µη ευχάριστο ταξίδι για τους επιβάτες. Έτσι λοιπόν καθίσταται σαφές ότι ένας σύγχρονος µελετητής ναυπηγός θα πρέπει κατά τη σχεδίαση ενός ταχύπλοου σκάφους να µελετήσει και τη δυναµική συµπεριφορά αυτού σε κυµατισµούς όσο το δυνατόν νωρίτερα τόσο προς όφελος των επιβατών και του πληρώµατος όσο και προς όφελος του εκάστοτε φορτίου αφού µια υδροδυναµικά σωστή σχεδίαση σηµαίνει και µικρότερη καταπόνηση αυτού σε κύµατα και ανάγκη µικρότερης αντοχής στη µέση τοµή. Η προαναφερθείσα δυναµική συµπεριφορά ενός πλοίου σε θαλάσσιους κυµατισµούς αναφέρεται µε τον όρο seakeeping στην αγγλική ορολογία και εξετάζει την ικανότητα ενός πλοίου να πλέει µε άνεση και χωρίς ιδιαίτερη καταπόνηση στο θαλάσσιο περιβάλλον µε κυµατισµούς και συνίσταται στην ανάλυση των χαρακτηριστικών κινήσεων και της πρόσθετης αντίστασης σε κυµατισµούς. Στην παρούσα διπλωµατική εργασία εξετάζουµε τη δυναµική συµπεριφορά ενός προτύπου ταχύπλοου σκάφους γάστρας διπλής ακµής της συστηµατικής σειράς του Ε.Μ.Π. – NTUA που αναπτύχθηκε στο Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναµικής (ΕΝΘΥ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Η εργασία εντάσσεται στη µακρόχρονη προσπάθεια του ΕΝΘΥ να δηµιουργήσει µιά βάση δεδοµένων της συστηµατικής σειράς, στην οποία ο µελετητής θα µπορεί να ανατρέξει ώστε να υπολογίσει µέσα από τα αδιάστατα πειραµατικά αποτελέσµατα πρόσθετης αντίστασης και δυναµικής συµπεριφοράς τα χαρακτηριστικά της συµπεριφοράς οµοίων µε τη σειρά σκαφών. Μελετήθηκε το πρότυπο NTUA–116/96, µε λόγο L/B = 7, συντελεστή εκτοπίσµατος Cdl = 4.23 και µηδενική γωνία διαγωγής, σε ταχύτητες µε αριθµό Froude Fn= 0.34 και 0.68. Στην εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσµατα των µετρήσεων σε εφτά καταστάσεις θάλασσας. Δίνονται τα φάσµατα κυµατισµού – αποκρίσεων για κάθε µία από τις θάλασσες, στις δύο ταχύτητες. Οι αποκρίσεις περιλαµβάνουν την κατακόρυφη επιτάχυν ii ii ση σε τρείς θέσεις επί του προτύπου (πλώρη, κέντρο βάρους, πρύµνη), την κατακόρυφη κίνηση (Heave) και τον προνευτασµό (Pitch). Οι δυναµικές αποκρίσεις παρουσιάζονται υπό µορφή RMS τιµών, ενώ η πρόσθετη αντίσταση δίνεται σε µέση τιµή. Στο τέλος, συγκρίνονται και σχολιάζονται τα αποτελέσµατα που προέκυψαν από την παρούσα µελέτη µε εκείνα προηγούµενης µελέτης επί του µοντέλου 097/94 της συστηµατικής σειράς του NTUA το οποίο έχει ως κύρια χαρακτηριστικά L/B=5.5, ίδιο συντελεστή φόρτωσης (Cdl = 4.23) και µηδενική γωνία διαγωγής και είχε µελετηθεί για αντίστοιχες καταστάσεις θάλασσας και ταχύτητες εκφρασµένες µέσω του αριθµού Froude ώστε να εξάγουµε συγκριτικά συµπεράσµατα. | el |
heal.advisorName | Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος | el |
heal.committeeMemberName | Μπελιμπασάκης, Κωνσταντίνος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: