dc.contributor.author |
Δαμίγου, Ελένη
|
el |
dc.contributor.author |
Damigou, Eleni
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-06-12T08:55:01Z |
|
dc.date.available |
2017-06-12T08:55:01Z |
|
dc.date.issued |
2017-06-12 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44984 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10866 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)" |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Χρηματοοικονομικά |
el |
dc.subject |
Ελληνόκτητος στόλος |
el |
dc.subject |
Ναυτιλία |
el |
dc.subject |
Ναύλα |
el |
dc.subject |
Finance |
en |
dc.subject |
Shipping |
en |
dc.subject |
BDI |
|
dc.title |
Financing in the Greek ship-owning industry |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/012c989dfe52b1b8e734133a8421daf40880fcde |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-02-16 |
|
heal.abstract |
Στη παρούσα εργασία θα αναλύθούν οι εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης που πλέον οι Ναυτιλιακές Εταιρίες Ελληνικών συμφερόντων αναζητούν δεδομένης της ασχήμης οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα.Το συνολικό δανειακό χαρτοφυλάκιο της ελληνόκτητης ναυτιλίας έχει μειωθεί 2,04% το 2015 σε σύγκριση με το 2014, συνεχίζοντας την τάση συρρίκνωσης που ξεκίνησε από το 2009.Το συνολικό ύψος των εκταμιευμένων δανείων όπως και δεσμευμένων δανείων αλλά μη εκταμιευμένων δανείων ανήλθε στις 31/12/2015 στα 62,711 δισ. δολ. έναντι 64,019 δισ. δολ. το 2014. Ο ρυθμός δανειοδότησης σήμερα έχει μειωθεί, γεγονός που οφείλεται α) στις προπληρωμές δανείων (λόγω πωλήσεως μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων, δεδομένων των υψηλών αξιών των μεταχειρισμένων πλοίων), β) τις συνάψεις δανείων που αφορούν υπό ναυπήγηση πλοία, των οποίων οι καταβολές είναι μελλοντικές. Παρόλο που οι Τράπεζες που χρηματοδοτούν τη ναυτιλία βλέπουν ότι τα δανειακά τους χαρτοφυλάκια βελτιώνονται ποιοτικά λόγω αυξήσεως των άμεσων και έμμεσων εξασφαλίσεων τους ως αποτέλεσμα της πολύ καλής αγοράς, δεν εφησυχάζουν ως προς τους εγγενείς κινδύνους χρηματοδότησης τόσο ενός υπό ναυπήγηση όσο και ενός μεταχειρισμένου πλοίου, βασιζόμενοι στις ιστορικά υψηλές τιμές της αγοράς. Στην στατιστική ανάλυση που επιχειρείται για το χρονικό διάστημα 2011-2014, παρατηρείται ότι υπάρχει θετική συσχέτιση της πορείας των ναύλων των πλοίων με την πορεία της τραπεζικής χρηματοδότησης. Εντούτοις δεν υπάρχει σχέση εξάρτησης, γεγονός που σημαίνει ότι η τραπεζική χρηματοδότηση επηρεάζεται από συνδυασμό παραγόντων, οι οποίοι και αναλύονται στην παρούσα εργασία. |
el |
heal.advisorName |
Κουρέτας, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κουρέτας, Γ. |
el |
heal.committeeMemberName |
Κασσιμάτης, Κ. |
el |
heal.committeeMemberName |
Δράκος, Α. |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
84 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|