HEAL DSpace

Financing in the Greek ship-owning industry

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δαμίγου, Ελένη el
dc.contributor.author Damigou, Eleni en
dc.date.accessioned 2017-06-12T08:55:01Z
dc.date.available 2017-06-12T08:55:01Z
dc.date.issued 2017-06-12
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/44984
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.10866
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Μεταπτυχιακή εργασία. Διεπιστημονικό - Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) "Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ)" el
dc.rights Default License
dc.subject Χρηματοοικονομικά el
dc.subject Ελληνόκτητος στόλος el
dc.subject Ναυτιλία el
dc.subject Ναύλα el
dc.subject Finance en
dc.subject Shipping en
dc.subject BDI
dc.title Financing in the Greek ship-owning industry en
heal.type bachelorThesis
heal.classification ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/012c989dfe52b1b8e734133a8421daf40880fcde
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-02-16
heal.abstract Στη παρούσα εργασία θα αναλύθούν οι εναλλακτικές μορφές χρηματοδότησης που πλέον οι Ναυτιλιακές Εταιρίες Ελληνικών συμφερόντων αναζητούν δεδομένης της ασχήμης οικονομικής κατάστασης που επικρατεί στη χώρα.Το συνολικό δανειακό χαρτοφυλάκιο της ελληνόκτητης ναυτιλίας έχει μειωθεί 2,04% το 2015 σε σύγκριση με το 2014, συνεχίζοντας την τάση συρρίκνωσης που ξεκίνησε από το 2009.Το συνολικό ύψος των εκταμιευμένων δανείων όπως και δεσμευμένων δανείων αλλά μη εκταμιευμένων δανείων ανήλθε στις 31/12/2015 στα 62,711 δισ. δολ. έναντι 64,019 δισ. δολ. το 2014. Ο ρυθμός δανειοδότησης σήμερα έχει μειωθεί, γεγονός που οφείλεται α) στις προπληρωμές δανείων (λόγω πωλήσεως μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων, δεδομένων των υψηλών αξιών των μεταχειρισμένων πλοίων), β) τις συνάψεις δανείων που αφορούν υπό ναυπήγηση πλοία, των οποίων οι καταβολές είναι μελλοντικές. Παρόλο που οι Τράπεζες που χρηματοδοτούν τη ναυτιλία βλέπουν ότι τα δανειακά τους χαρτοφυλάκια βελτιώνονται ποιοτικά λόγω αυξήσεως των άμεσων και έμμεσων εξασφαλίσεων τους ως αποτέλεσμα της πολύ καλής αγοράς, δεν εφησυχάζουν ως προς τους εγγενείς κινδύνους χρηματοδότησης τόσο ενός υπό ναυπήγηση όσο και ενός μεταχειρισμένου πλοίου, βασιζόμενοι στις ιστορικά υψηλές τιμές της αγοράς. Στην στατιστική ανάλυση που επιχειρείται για το χρονικό διάστημα 2011-2014, παρατηρείται ότι υπάρχει θετική συσχέτιση της πορείας των ναύλων των πλοίων με την πορεία της τραπεζικής χρηματοδότησης. Εντούτοις δεν υπάρχει σχέση εξάρτησης, γεγονός που σημαίνει ότι η τραπεζική χρηματοδότηση επηρεάζεται από συνδυασμό παραγόντων, οι οποίοι και αναλύονται στην παρούσα εργασία. el
heal.advisorName Κουρέτας, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Κουρέτας, Γ. el
heal.committeeMemberName Κασσιμάτης, Κ. el
heal.committeeMemberName Δράκος, Α. el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 84 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής