HEAL DSpace

Θεμελίωση του Σταθμού Πανεπιστήμιο του Μετρό Θεσσαλονίκης

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αναγνωστόπουλος, Παναγιώτης el
dc.contributor.author Anagnostopoulos, Panagiotis en
dc.date.accessioned 2017-06-12T10:03:05Z
dc.date.issued 2017-06-12
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45021
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6734
dc.description Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject ΜΕΤΡΟ el
dc.subject METRO en
dc.subject Σταθμός Πανεπιστήμιο el
dc.subject Σήρραγγες en
dc.subject Μικροπάσσαλλοι el
dc.subject Διαφραγματικοί τοίχοι en
dc.subject Micropiles en
dc.subject Tunnelling el
dc.subject Panepistimio station el
dc.subject Diagram walls en
dc.title Θεμελίωση του Σταθμού Πανεπιστήμιο του Μετρό Θεσσαλονίκης el
dc.title Foundation of Panepistimio Station of Metro Thessalonikis en
heal.type masterThesis
heal.classification ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ el
heal.classification GEOTECHNICAL ENGINEERING en
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84
heal.dateAvailable 2018-06-11T21:00:00Z
heal.language el
heal.access embargo
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-03-01
heal.abstract Η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει ως στόχο την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, που αντιμετωπίζει η πόλη και είναι αναπόφευκτη λύση, δεδομένου ότι η επίγεια ανάπτυξη του οδικού συστήματος είναι αδύνατη σε ένα βαρύ αστικό περιβάλλον. Η βασική γραμμή του έργου διαθέτει 13 σταθμούς και μήκος σήραγγας 9.6km που περιλαμβάνει, εκτός της διάνοιξης δύο δίδυμων σηράγγων, την εκσκαφή και αντιστήριξη μεγάλου βάθους ορυγμάτων για τη δημιουργία των σταθμών, διακλαδώσεων και διασταυρώσεων. Για τον περιορισμό της όχλησης και την ελαχιστοποίηση των καθιζήσεων στην επιφάνεια, επιλέχθηκε η μέθοδος κάλυψης και εκσκαφής (Baldhauf & Timm, 1988). Η πολυπλοκότητα του έργου προκύπτει από τις πτωχές γεωτεχνικές ιδιότητες σε αρκετές θέσεις κατά μήκος της χάραξης, την ύπαρξη αρχαιολογικών ευρημάτων και από την παρουσία γειτονικών κατασκευών. Ο Σταθμός Πανεπιστήμιο βρίσκεται στην περιοχή του κόμβου των οδών Εγνατία και 3ης Σεπτεμβρίου και κατασκευάστηκε με διαφραγματικούς τοίχους. Αποτελείται από τέσσερα υπόγεια επίπεδα και έχει τελική στάθμη εκσκαφής για την κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης -35m από την επιφάνεια. Το καθαρό μήκος του Σταθμού είναι 76.60m ενώ το καθαρό πλάτος του είναι 19.75m. Με αυτό τον τρόπο κατασκευής, η αντιστήριξη του σκάμματος του σταθμού κατά την εκσκαφή πραγματοποιήθηκε μέσω της πλάκας οροφής και των ενδιάμεσων πλακών. Τον μόνιμο φορέα του σταθμού αποτελούν οι διαφραγματικοί τοίχοι, χωρίς εσωτερικό τοιχίο, η πλάκα οροφής, οι ενδιάμεσες πλάκες και η πλάκα θεμελίωσης. Οι γεωλογικοί σχηματισμοί στην περιοχή του σταθμού συνίστανται από στρώμα Τεχνητών επιχωματώσεων, τους ιζηματογενείς σχηματισμούς της στρώσης Α1 - Τεταρτογενή και τους ημιβραχώδεις σχηματισμούς της στρώσης Α2γ Νεογενή – Σειρά ερυθρών αργίλων. Λόγω υδροστατικών πιέσεων άνωσης, έγινε αγκύρωση της πλάκας θεμελίωσης μέσω μικροπασσάλων. Η παρούσα διπλωματική αναφέρεται στις ιδιαιτερότητες της μελέτης και κατασκευής του σταθμού, στις γεωτεχνικές συνθήκες, τη μέθοδο κατασκευής, τα μέτρα για την εξασφάλιση έναντι άνωσης και την προστασία των γειτονικών κτιρίων και τα συμπεράσματα που προέκυψαν. el
heal.abstract The construction of Thessaloniki Metropolitan Railway aims to solve the traffic problems the city faces which is, an inevitable solution since the development of the surface road system is impossible in a heavy urban environment. The baseline of the project has 13 stations and two twin tunnels with a total length of 9.6km, which includes beside the excavation and construction of the tunnels the construction and support of deep excavations for several stations, crossovers and junctions. In order to reduce disturbances and to minimize soil settlement at the ground surface, the top-down (Baldhauf & Timm 1988) construction method was adopted. Τhe complexity of the project occurred from the difficult geotechnical conditions in many sites along the construction axis, the existence of many archeological findings and the presence of nearby buildings. Panepistimio Station is located in the area of the junction between streets Egnatia and 3rd September and was constructed with diaphragm walls. The station consists of four underground levels and has a final level of excavations about -35m from the surface. The clear length of the station is 76.60m, while the clear width is 19.75m. By this method during the excavation for the construction of the station, the retaining of the trench takes place through the roof, the intermediate slabs and the foundation slab. The diaphragm walls and the slabs constitute the permanent body of the construction without other internal walls. The geological formations at the area of the station consist of a Man Made Deposit layer, by the sedimentary formations of Quaternary layer A1 and the underlying Red clay series – Neogene mainly semi-rock formations layer A2c. Due to the underground water pressure, the buoyancy of the foundation slab was undertaken by micropiles. This paper presents the Panepistimio Station geotechnical conditions, the construction method, the countermeasures for providing safety against uplift and for the protection of nearby buildings and the conclusions that arise. en
heal.advisorName Σοφιανός, Αλέξανδρος el
heal.committeeMemberName Σοφιανός, Αλέξανδρος el
heal.committeeMemberName Νομικός, Παύλος el
heal.committeeMemberName Μπενάρδος, Ανδρέας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 279 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα