dc.contributor.author | Αναγνωστόπουλος, Παναγιώτης | el |
dc.contributor.author | Anagnostopoulos, Panagiotis | en |
dc.date.accessioned | 2017-06-12T10:03:05Z | |
dc.date.issued | 2017-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45021 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6734 | |
dc.description | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Σχεδιασμός και Κατασκευή Υπόγειων Έργων” | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | ΜΕΤΡΟ | el |
dc.subject | METRO | en |
dc.subject | Σταθμός Πανεπιστήμιο | el |
dc.subject | Σήρραγγες | en |
dc.subject | Μικροπάσσαλλοι | el |
dc.subject | Διαφραγματικοί τοίχοι | en |
dc.subject | Micropiles | en |
dc.subject | Tunnelling | el |
dc.subject | Panepistimio station | el |
dc.subject | Diagram walls | en |
dc.title | Θεμελίωση του Σταθμού Πανεπιστήμιο του Μετρό Θεσσαλονίκης | el |
dc.title | Foundation of Panepistimio Station of Metro Thessalonikis | en |
heal.type | masterThesis | |
heal.classification | ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ | el |
heal.classification | GEOTECHNICAL ENGINEERING | en |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84 | |
heal.classificationURI | http://data.seab.gr/concepts/cb16f7de16f322f2114874eda44f02fe72165c84 | |
heal.dateAvailable | 2018-06-11T21:00:00Z | |
heal.language | el | |
heal.access | embargo | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-03-01 | |
heal.abstract | Η κατασκευή του Μετρό της Θεσσαλονίκης έχει ως στόχο την επίλυση των κυκλοφοριακών προβλημάτων, που αντιμετωπίζει η πόλη και είναι αναπόφευκτη λύση, δεδομένου ότι η επίγεια ανάπτυξη του οδικού συστήματος είναι αδύνατη σε ένα βαρύ αστικό περιβάλλον. Η βασική γραμμή του έργου διαθέτει 13 σταθμούς και μήκος σήραγγας 9.6km που περιλαμβάνει, εκτός της διάνοιξης δύο δίδυμων σηράγγων, την εκσκαφή και αντιστήριξη μεγάλου βάθους ορυγμάτων για τη δημιουργία των σταθμών, διακλαδώσεων και διασταυρώσεων. Για τον περιορισμό της όχλησης και την ελαχιστοποίηση των καθιζήσεων στην επιφάνεια, επιλέχθηκε η μέθοδος κάλυψης και εκσκαφής (Baldhauf & Timm, 1988). Η πολυπλοκότητα του έργου προκύπτει από τις πτωχές γεωτεχνικές ιδιότητες σε αρκετές θέσεις κατά μήκος της χάραξης, την ύπαρξη αρχαιολογικών ευρημάτων και από την παρουσία γειτονικών κατασκευών. Ο Σταθμός Πανεπιστήμιο βρίσκεται στην περιοχή του κόμβου των οδών Εγνατία και 3ης Σεπτεμβρίου και κατασκευάστηκε με διαφραγματικούς τοίχους. Αποτελείται από τέσσερα υπόγεια επίπεδα και έχει τελική στάθμη εκσκαφής για την κατασκευή της πλάκας θεμελίωσης -35m από την επιφάνεια. Το καθαρό μήκος του Σταθμού είναι 76.60m ενώ το καθαρό πλάτος του είναι 19.75m. Με αυτό τον τρόπο κατασκευής, η αντιστήριξη του σκάμματος του σταθμού κατά την εκσκαφή πραγματοποιήθηκε μέσω της πλάκας οροφής και των ενδιάμεσων πλακών. Τον μόνιμο φορέα του σταθμού αποτελούν οι διαφραγματικοί τοίχοι, χωρίς εσωτερικό τοιχίο, η πλάκα οροφής, οι ενδιάμεσες πλάκες και η πλάκα θεμελίωσης. Οι γεωλογικοί σχηματισμοί στην περιοχή του σταθμού συνίστανται από στρώμα Τεχνητών επιχωματώσεων, τους ιζηματογενείς σχηματισμούς της στρώσης Α1 - Τεταρτογενή και τους ημιβραχώδεις σχηματισμούς της στρώσης Α2γ Νεογενή – Σειρά ερυθρών αργίλων. Λόγω υδροστατικών πιέσεων άνωσης, έγινε αγκύρωση της πλάκας θεμελίωσης μέσω μικροπασσάλων. Η παρούσα διπλωματική αναφέρεται στις ιδιαιτερότητες της μελέτης και κατασκευής του σταθμού, στις γεωτεχνικές συνθήκες, τη μέθοδο κατασκευής, τα μέτρα για την εξασφάλιση έναντι άνωσης και την προστασία των γειτονικών κτιρίων και τα συμπεράσματα που προέκυψαν. | el |
heal.abstract | The construction of Thessaloniki Metropolitan Railway aims to solve the traffic problems the city faces which is, an inevitable solution since the development of the surface road system is impossible in a heavy urban environment. The baseline of the project has 13 stations and two twin tunnels with a total length of 9.6km, which includes beside the excavation and construction of the tunnels the construction and support of deep excavations for several stations, crossovers and junctions. In order to reduce disturbances and to minimize soil settlement at the ground surface, the top-down (Baldhauf & Timm 1988) construction method was adopted. Τhe complexity of the project occurred from the difficult geotechnical conditions in many sites along the construction axis, the existence of many archeological findings and the presence of nearby buildings. Panepistimio Station is located in the area of the junction between streets Egnatia and 3rd September and was constructed with diaphragm walls. The station consists of four underground levels and has a final level of excavations about -35m from the surface. The clear length of the station is 76.60m, while the clear width is 19.75m. By this method during the excavation for the construction of the station, the retaining of the trench takes place through the roof, the intermediate slabs and the foundation slab. The diaphragm walls and the slabs constitute the permanent body of the construction without other internal walls. The geological formations at the area of the station consist of a Man Made Deposit layer, by the sedimentary formations of Quaternary layer A1 and the underlying Red clay series – Neogene mainly semi-rock formations layer A2c. Due to the underground water pressure, the buoyancy of the foundation slab was undertaken by micropiles. This paper presents the Panepistimio Station geotechnical conditions, the construction method, the countermeasures for providing safety against uplift and for the protection of nearby buildings and the conclusions that arise. | en |
heal.advisorName | Σοφιανός, Αλέξανδρος | el |
heal.committeeMemberName | Σοφιανός, Αλέξανδρος | el |
heal.committeeMemberName | Νομικός, Παύλος | el |
heal.committeeMemberName | Μπενάρδος, Ανδρέας | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 279 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: