HEAL DSpace

Αποτίμηση της κοινωνικής και οικονομικής επίδρασης της εφαρμογής συνεργαζόμενων ευφυών συστημάτων μεταφορών σε αστικά οδικά δίκτυα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Τουλούκη, Μαρία-Άννα el
dc.contributor.author Toulouki, Maria-Anna en
dc.date.accessioned 2017-06-21T08:54:32Z
dc.date.available 2017-06-21T08:54:32Z
dc.date.issued 2017-06-21
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45072
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14077
dc.rights Default License
dc.subject Σ-ΕΣΜ el
dc.subject Ελλάδα el
dc.subject Οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις el
dc.subject Επενδύσεις el
dc.subject Δομικά πρότυπα εξισώσεων el
dc.subject Κίνδυνοι και ανησυχίες el
dc.subject c-ITS en
dc.subject Greece en
dc.subject Investments en
dc.subject Socio-economic impacts en
dc.subject Structural equation models en
dc.subject Critical barriers en
dc.title Αποτίμηση της κοινωνικής και οικονομικής επίδρασης της εφαρμογής συνεργαζόμενων ευφυών συστημάτων μεταφορών σε αστικά οδικά δίκτυα el
dc.title Perceived socio-economic impact assessment from the implementation of cooperative intelligent transportation systems in urban road networks en
heal.type bachelorThesis
heal.secondaryTitle Case study of Greece en
heal.secondaryTitle Εφαρμογή στην Ελλάδα el
heal.generalDescription Οι επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών είναι ιδιαίτερα σημαντικές τόσο για τη δημιουργία υποδομών αλλά όπως επίσης και γιατί ευνοούν την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής ή γενικότερα της χώρας στην οποία εφαρμόζονται. Η αξιολόγηση των επενδύσεων αυτών είναι ιδιαιτέρως σημαντική, ώστε να ισχυροποιείται η ανάγκη χρηματοδότησης τους. Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο αυτής της Διπλωματικής Εργασίας εξετάστηκε η επίδραση που θα έχουν οι επενδύσεις στα Συνεργαζόμενα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών (Σ-ΕΣΜ) στην οικονομία και κοινωνία των ελληνικών αστικών κέντρων. Δεδομένου ότι τα συστήματα αυτά δεν έχουν εφαρμοστεί σε μεγάλο βαθμό στην Ελλάδα, έχει ενδιαφέρον να εξεταστεί η αντίληψη των ανθρώπων για τα αποτελέσματα των επενδύσεων αυτών στην ελληνική οικονομία και κοινωνία. Στο πλαίσιο της Διπλωματικής Εργασίας, γίνεται ανασκόπηση της παγκόσμιας βιβλιογραφίας για σχετικά θέματα. Αναλύονται παρόμοιες έρευνες προτυποποίησης της οικονομικής και κοινωνικής επίδρασης των χρηματοδοτήσεων στις μεταφορές όπως επίσης και έρευνες που βασίζονται σε εργασίες που χρησιμοποιούν διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης πάνω στην ίδια θεματική ενότητα. Επιπρόσθετα παραθέτονται τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα των ερευνών αυτών. Για τη συλλογή των απαραίτητων στοιχείων διανεμήθηκαν και συλλέχθηκαν ερωτηματολόγια. Σε αυτά υπήρχαν ερωτήσεις, που καλούνταν να απαντήσουν οι ερωτώμενοι, σχετικά με την άποψη τους για την εφαρμογή των Σ-ΕΣΜ στην Ελλάδα. Αρχικά κλήθηκαν να απαντήσουν ερωτήσεις για την επίγνωση ή όχι των Σ-ΕΣΜ. Στη συνέχεια τους ζητήθηκε να εκτιμήσουν την επίδραση των Σ-ΕΣΜ σε συγκεκριμένους οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες. Επίσης, οι ερωτώμενοι έδωσαν βασικές πληροφορίες σχετικά με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους. Τέλος, εξέφρασαν τον βαθμό ανησυχία τους πάνω σε κινδύνους και αδυναμίες που μπορεί να προκύψουν από την εφαρμογή των Σ-ΕΣΜ. Οι απαντήσεις οι οποίες λήφθηκαν υπόψη στο δείγμα έφθασαν τις 239. Έγινε έλεγχος των δεδομένων και ολοκληρώθηκαν οι διορθώσεις για ενδεχόμενα λάθη. Ακολούθως τα δεδομένα κωδικοποιήθηκαν και ταξινομήθηκαν σε μία βάση δεδομένων. Πραγματοποιήθηκε η περιγραφή των στατιστικών γνωρισμάτων του δείγματος και της κατανομής των απαντήσεων ως προς τα χαρακτηριστικά τους. Έγινε επισκόπηση της αντιληπτής επίδρασης στα Μέσα Μαζική Μεταφοράς από εφαρμογή των Σ-ΕΣΜ. Προέκυψε ότι θα ωφεληθεί ιδιαίτερα η αποδοτικότητα στους χρόνους και τα δρομολόγια των ΜΜΜ και θα ενισχυθεί η αξιοπιστία των μέσων από την επικείμενη εφαρμογή τους στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα αναλύθηκαν τα δεδομένα με πρόγραμμα στατιστικής επεξεργασίας, ώστε να προκύψουν τα ζητούμενα της έρευνας. Στην ανάλυση χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος Δομικών Προτύπων Εξισώσεων, για τον προσδιορισμό του μοντέλου οικονομικής επίδρασης των Σ-ΕΣΜ, υπό την επίδραση εμποδίων και των αδυναμιών που προκύπτουν κατά την εφαρμογή των συστημάτων αυτών. Ελέγχθηκαν τα εξαγόμενα αποτελέσματα με κατάλληλα στατιστικά κριτήρια ώστε να προκύψει η αξιοπιστία και ευστάθεια του προτύπου επίδρασης. Επιπρόσθετα προκύπτει ότι όσο πιο χαμηλά είναι τα ετήσια εισοδήματα των ανθρώπων, τόσο πιο αισιόδοξοι είναι ότι τα Σ-ΕΣΜ θα συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του προτύπου, σημαντικό κριτήριο για την αξιολόγηση της οικονομικής επίδρασης ήταν η προθυμία των ανθρώπων να χρηματοδοτήσουν τα συστήματα αυτά. Τέλος προέκυψε ότι η πιθανότητα εκδήλωσης φαινομένων κατασκοπίας και υποκλοπών θα επισκίαζε την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής εφαρμογής των Σ-ΕΣΜ, και θα καθιστούσε μη ανταποδοτικές τις επενδύσεις σε αυτά. Από τους οικονομικούς και κοινωνικούς παράγοντες που εξετάστηκαν με βάση το πρότυπο που εκτιμήθηκε, προέκυψε ότι το εγχώριο και διεθνές εμπόριο θα είναι ο κυρίαρχος παράγοντας που θα επωφεληθεί αν οι χρηματοδοτήσεις στα Σ-ΕΣΜ οδηγήσουν σε οικονομική ανάπτυξη. Παράλληλα, θα έχει θετική επίδραση στην παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών και θα συμβάλλει στην άνοδο της αξίας των ακινήτων. Επιπλέον η μεταβολή της οικονομίας υπό την επίδραση των Σ-ΕΣΜ θα συνεισφέρει θετικά στο συνολικό ετήσιο εισόδημα των ανθρώπων, στη μείωση της τιμής των καυσίμων κίνησης, και στη μείωση της ανεργίας. el
heal.classification Transportation engineering en
heal.classification Civil engineering en
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-03-20
heal.abstract Στόχος αυτής της Διπλωματικής Εργασίας είναι η αποτίμηση των κοινωνικών και οικονομικών επιπτώσεων της εφαρμογής Συνεργαζόμενων Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών σε ελληνικά αστικά δίκτυα. Για την ποσοτικοποίηση της επίδρασης των Συνεργαζόμενων Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών σχεδιάστηκε και διεξήχθη έρευνα υπό την μορφή ερωτηματολογίων. Το ερωτηματολόγιο περιείχε ερωτήσεις α) για την επίγνωση της τεχνολογίας, β) επί γενικών οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραγόντων και απειλών που σχετίζονται με τα Σ-ΕΣΜ, και γ) τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων. Το μέγεθος του δείγματος που συλλέχθηκε ήταν 239 απαντήσεις, οι οποίες στην συνέχεια επεξεργαστήκαν καταλλήλως και αποτέλεσαν την βάση δεδομένων. Η τελική βάση δεδομένων που προέκυψε κωδικοποιήθηκε καταλλήλως και εισήχθηκε στο πρόγραμμα στατιστικής ανάλυσης, ώστε να προκύψει το μοντέλο επιρροής με χρήση δομικών προτύπων εξισώσεων. Από την επεξεργασία των απαντήσεων προέκυψε η αντιληπτή επίδραση των επενδύσεων σε Σ-ΕΣΜ στην οικονομική ανάπτυξη. Σε συνάρτηση αυτής της οικονομικής ανάπτυξης εκτιμήθηκε μέσω του προτύπου η επίδραση που θα ασκηθεί σε συγκεκριμένους οικονομικούς παράγοντες. Πιο αναλυτικά, το πρότυπο έδειξε ότι οι παράγοντες που θα επωφεληθούν περισσότερο είναι το διεθνές και εγχώριο εμπόριο, η παραγωγή αγαθών και υπηρεσιών, οι αξίες ακινήτων, και η τιμή των καυσίμων κίνησης (αναφορά βάση σημαντικότητας). Η αντιληπτή επίδραση των Σ-ΕΣΜ στην οικονομία στο πρότυπο, εξαρτήθηκε από την προθυμία των ανθρώπων να χρηματοδοτήσουν τα συστήματα αυτά, την ανησυχία για το κόστος αγοράς οχημάτων συμβατών με τα Σ-ΕΣΜ, το ετήσιο εισόδημα των ανθρώπων και τον κίνδυνο κατασκοπείας και υποκλοπών. Παράλληλα, εξήχθησαν συμπεράσματα που αποτυπώνουν το χρονικό πλαίσιο εφαρμογής των Σ-ΕΣΜ στην Ελλάδα, καθώς και τους παράγοντες που σχετίζονται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που θα επηρεαστούν περισσότερο, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων. el
heal.abstract The purpose of this research is to assess the socio economic impact from investments in the field of Cooperative Intelligent Transportation Systems (c-ITS) in Greece. For quantifying the impacts of c-ITS, a survey-based study was designed and executed. The questionnaire encompassed questions on: i. Technology awareness, ii. General economic, social, environmental and system performance factors and threats, and iii. Respondents’ socio-economic characteristics. In total, a sample of 239 answers was collected and processed. Subsequently, the database was analyzed and advanced latent variable structural equation models were estimated. The final database that arose was suitably coded and imported to the statistical analysis program, in order to estimate a model with the use of Structural Equation Model method. A preliminary analysis of the responses revealed the perceived influence of the c-ITS in economic development. The statistical model estimation results indicated that the perceived impacts of c-ITS to the economy were reflected on domestic and international trade, production of goods and services, real estate and fuel prices (ranked based on their importance). Note that the perceived impact on economy was dependent on the willingness to invest in these technological systems, the cost of a new c-ITS ready vehicle, the annual income and the fear of hacking (ranked based on their importance). Moreover, the perception of users on the future penetration of such technologies in Greece and the factors associated with Public Transportation that will be benefited the most are recorded. en
heal.advisorName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.committeeMemberName Γκόλιας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Ιωάννης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 86 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής