dc.contributor.author | Σουρής, Χαράλαμπος | el |
dc.contributor.author | Souris, Charalampos | en |
dc.date.accessioned | 2017-06-23T11:28:32Z | |
dc.date.available | 2017-06-23T11:28:32Z | |
dc.date.issued | 2017-06-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45096 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14026 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αυτόνομα οχήματα | el |
dc.subject | Λογιστική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Πολυωνυμικό λογιστικό μοντέλο | el |
dc.subject | Διωνυμικό λογιστικό μοντέλο | el |
dc.subject | Μέθοδος δεδηλωμένης προτίμησης | el |
dc.subject | Autonomous vehicles | el |
dc.subject | Self-driving | el |
dc.subject | Logistic regression | el |
dc.subject | Multinomial logistic model | el |
dc.subject | Binary logistic model | el |
dc.subject | Stated-preference method | el |
dc.title | Έρευνα αποδοχής αυτόνομων οχημάτων από τους Έλληνες οδηγούς | el |
dc.title | Investigating the acceptance of autonomous vehicles by Greek drivers | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Συγκοινωνιακά | el |
heal.classification | Πολιτικός μηχανικός | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-03-27 | |
heal.abstract | Η έλευση των αυτόνομων οχημάτων θα αποτελέσει σύντομα μια πραγματικότητα που θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στις μετακινήσεις εγείροντας ταυτόχρονα εύλογα το ερώτημα της αποδοχής τους από το ευρύ κοινό. Το ερώτημα αυτό έχει απασχολήσει τα τελευταία χρόνια τους ερευνητές σε διεθνές επίπεδο, χωρίς, ωστόσο, να έχουν διεξαχθεί αντίστοιχες έρευνες στην Ελλάδα. Με την παρούσα Διπλωματική Εργασία διενεργείται μια προσπάθεια κάλυψης αυτού του κενού θέτοντας ως στόχο τη διερεύνηση της αποδοχής και την πρόθεση αγοράς αυτόνομων οχημάτων από τους Έλληνες οδηγούς, καθώς και τις απόψεις των οδηγών για τα αυτόνομα οχήματα και την τεχνολογία τους γενικότερα. Για τη συλλογή των απαιτούμενων στοιχείων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της δεδηλωμένης προτίμησης και υποθετικά σενάρια κόστους, χρόνου, και ασφάλειας ταξιδιού, τα οποία συμπεριελήφθησαν σε ένα ειδικά σχεδιασμένο ερωτηματολόγιο. Στη συνέχεια, αναπτύχθηκαν μοντέλα λογιστικής παλινδρόμησης από τα οποία εξήχθησαν οι συναρτήσεις χρησιμότητας που περιγράφουν με μαθηματικό τρόπο τη συμπεριφορά των οδηγών απέναντι στα αυτόνομα οχήματα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι αυτή η συμπεριφορά εξαρτάται μεταξύ άλλων από το κόστος, τον χρόνο, και το επίπεδο της ασφάλειας των οχημάτων, την ύπαρξη συστημάτων υποστήριξης οδηγού (GPS, υποβοήθηση στάθμευσης) στα αυτοκίνητα σήμερα, την άποψή τους για την κυκλοφορία αυτόνομων Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και ταξί στους δρόμους, την οδηγική τους εμπειρία, την ηλικία, και το οικογενειακό τους εισόδημα. | el |
heal.abstract | The advent of autonomous vehicles will soon become a reality that will transform Transportation in a substantial way, while at the same time raising the question of people’s acceptance of these technologies. There have been several international studies examining this very issue, but none conducted in Greece. The purpose of this Diploma Thesis is to fill in this void by surveying Greek drivers on their acceptance and willingness to buy an autonomous vehicle, as well as their opinion on self-driving technology in general. For this purpose, a stated-preference approach was used that included hypothetical scenarios of cost, time, and safety, which were distributed in a carefully developed questionnaire. By using models of logistic regression and the respective utility functions it was possible to extract a mathematical description of the drivers’ attitude towards autonomous vehicles. Results show that this attitude is dependent on the cost, time, and level of safety of said vehicles, the existence of driving support systems (GPS, parking assistant) in cars today, their opinion on the traffic of autonomous Public Transport and taxis on the roads, their driving experience, age, and family income. | en |
heal.advisorName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γιώργος | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γκόλιας, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 135 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: