dc.contributor.author |
Πετράτος, Γεράσιμος
|
el |
dc.contributor.author |
Petratos, Gerasimos
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-06-28T12:26:20Z |
|
dc.date.available |
2017-06-28T12:26:20Z |
|
dc.date.issued |
2017-06-28 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45114 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14228 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Τοποθέτηση συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε ηλεκτρικό σιδηρόδρομο |
el |
dc.subject |
Optimal position of energy storage system in railways |
en |
dc.title |
Μελέτη βέλτιστης τοποθέτησης συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε ηλεκτρικό σιδηροδρομικό δίκτυο για μεγιστοποίηση εξοικονόμησης ενέργειας |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Ηλεκτρική ενέργεια |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-03-20 |
|
heal.abstract |
Τα ηλεκτρικά σιδηροδρομικά δίκτυα, ως δημοφιλή και οικολογικά μέσα μαζικής μεταφορας, οφείλουν να είναι ανταγωνιστικά σε σχέση με τα άλλα συμβατικά μέσα. Για να γίνει αυτό, νέες μέθοδοι εξοικονόμησης ενέργειας ανακαλύπτονται και εφαρμόζονται σε αυτά, με στόχο την μείωση της ενεργειακής τους κατανάλωσης. Τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας αποκτούν, έτσι, κομβικό ρόλο, με τις πολλαπλές ιδιότητες που μπορούν να επιτελέσουν.. Στην παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε μελέτη της βέλτιστης τοποθέτησης ενός συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε ηλεκτρικά σιδηροδρομικά δίκτυα, με στόχο τη μέγιστη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας.
Αρχικά, γίνεται μια συνοπτική περιγραφή της ενεργειακής κατανάλωσης των τρένων, καθώς και διαφόρων τεχνικών που έχουν αναπτυχθεί για την εξοικονόμησή της, όπως η αναγεννητική πέδηση. Εν συνεχεία, περιγράφονται τα πιο σημαντικά συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, ως αποδοτική λύση στο ανωτέρω πρόβλημα. Εξετάζεται ο ρόλος και η λειτουργία τους, παρουσιάζονται κάποιες βασικές εφαρμογές και τεχνικές ελέγχου τους και επιχειρείται μια σύντομη περιγραφή των κυριότερων τεχνολογιών που χρησιμοποιούν.
Επιπροσθέτως, διαχωρίζονται οι κύριοι τρόποι τοποθέτησης των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας στα ηλεκτρικά σιδηροδρομικά δίκτυα σε δύο κατηγορίες (ως κινητά συστήματα και ως στατικά) και αναλύονται τα χαρακτηριστικά της κάθεμιας, με τη χρήση εμπορικών παραδειγμάτων.
Στο 4ο κεφάλαιο, διενεργείται μια θεωρητική ανάλυση αναφορικά με την εύρεση της βέλτιστης θέσης ενός στατικού συστήματος αποθήκευσης ενέργειας σε ένα κατασκευασμένο μοντέλο ηλεκτρικού σιδηροδρομικού δικτύου, για μέγιστη εξοικονομούμενη ενέργεια. Η θέση αυτή υπολογίζεται μαθηματικά με την χρησιμοποίηση μιας συνάρτησης βελτιστοποίησης, που χρησιμοποιεί συγκεκριμένες παραμέτρους του δικτύου, για διαφορετικά σενάρια απόστασης μεταξύ των διερχόμενων τρένων.
Έπειτα, στο 5ο κεφάλαιο, επιχειρείται η μοντελοποίηση ενός ηλεκτρικού σιδηροδρομικού δικτύου στο περιβάλλον του Matlab/Simulink, με ταυτόχρονη προσομοίωση της λειτουργίας ενός συστήματος αποθήκευσης ενέργειας βασισμένου σε τεχνολογία υπερπυκνωτή. Ελέγχονται διαφορετικά σενάρια τοποθέτησης του συστήματος αποθήκευσης στο δίκτυο και εξάγονται αποτελέσματα, τα οποία οδηγούν στην επιλογή της αποδοτικότερης μεθόδου, για την επίτευξη της μικρότερης συνολικής κατανάλωσης ενέργειας στο δίκτυο.
Τέλος, εξάγονται γενικά συμπεράσματα και κατατίθενται βελτιωτικές προτάσεις. |
el |
heal.abstract |
The electric railways, which are popular and eco-friendly means of public transport, have to be competitive in comparison with the other conventional means. For this reason new methods are discovered and applied, aiming to the reduction of their energy consumption. Energy Stora
ge Systems (ESS) are a basic factor in this field because they can fulfill a lot of different tasks. In this diploma thesis
the optimal location of an ESS in electric railways has been studied in order to maximize the energy saving in the grid. First of all, a short description of the energy consumption of the trains is provided, as well as some
different techniques that have been developed for its reduction; for instance the regenerative braking.
Moreover, the most important ESSs are described as an effici
ent solution to the aforementioned problem.
Their role and function are examined, some basic applications and control techniques are presented and a description of the major storage technologies that they use is made. Additionally, the ways of locating the ESSs in the electric railways are separated in two basic categories (on-board or stationary) and their characteristics are analyzed with the use of commercial examples. In chapter 4, a theoretical analysis takes place, which regards to the optimal location of a stationary ESS in a constructed model of an electric railway for maximized energy savings. This location is calculated by an optimization function, which uses specified grid parameters, applied to different scenarios of distance between the running trains. Furthermore, in chapter 5, a modeling of an electric railway system is presented in Matlab/Simulink
environment, along with the simulation of an ESS function based in supercapacitor technology. Different scenarios of locating the ESS along the grid are controlled. Subsequently, the results lead to the selection of the most efficient location, in terms of the smallest total energy consumption that is caused to the grid.
Finally, general conclusions are drawn and proposals for improvement and further work are given. |
en |
heal.advisorName |
Χατζηαργυρίου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Χατζηαργυρίου, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παπαθανασίου, Σταύρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γεωργιλάκης, Παύλος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών. Τομέας Ηλεκτρικής Ισχύος |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
101 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|