dc.contributor |
Polychronakos, Konstantinos |
en |
dc.contributor.author |
Πολυχρονάκος, Κωνσταντίνος
|
el |
dc.date.accessioned |
2017-06-30T10:28:07Z |
|
dc.date.available |
2017-06-30T10:28:07Z |
|
dc.date.issued |
2017-06-30 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45119 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14253 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ναυτικός κινητήρας ισχύς |
el |
dc.subject |
Κατανάλωση καυσίμου |
el |
dc.title |
Συγκριτική αξιολόγηση λειτουργικών δεδομένων ναυτικού κινητήρα (ισχύς/κατανάλωση καυσίμου) με χρήση διαφορετικών μεθόδων μέτρησης |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
ΜΕΚ |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-02-15 |
|
heal.abstract |
Οι ναυτικοί κινητήρες Diesel, με ή χωρίς μειωτήρα, αποτελούν μακράν το πιο δημοφιλές κύριο μέσο πρόωσης πλοίων. Ειδικά οι αργόστροφοι δίχρονοι κινητήρες Diesel είναι η πιο οικονομική εκδοχή όλων των Μ.Ε.Κ. (έως και 155g/kWh) ενώ ταυτόχρονα επιτυγχάνουν θερμικούς βαθμούς απόδοσης της τάξεως του 54%. Επίσης, μπορούν κάλλιστα να χειρίζονται κακής ποιότητας καύσιμα, διατηρώντας υψηλότατο βαθμό αξιοπιστίας. Συνήθως δεν συνοδεύονται από μειωτήρα ή αντίστοιχη άλλη διάταξη και ως αποτέλεσμα των παραπάνω έχουν χαμηλό κόστος συντήρησης.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζονται δύο ναυτικές μηχανές Diesel. Οι μηχανές αυτές είναι υποχρεωτικά υπερπληρούμενες και φέρουν στροβιλοϋπερπληρωτή ο οποίος καθορίζει τα χαρακτηριστικά του αέρα στην είσοδο των κυλίνδρων, επηρεάζοντας έτσι τη συμπεριφορά όλη της μηχανής. Για την μηχανή ΜΑΝ 6S60ME-C8.2 υπολογίζονται οι λόγοι πίεσης, οι παροχές αέρα και καυσαερίων και ο ισεντροπικός βαθμοί απόδοσης συμπιεστή και στροβίλου για τον υπερπληρωτή, με σκοπό να αποφανθούμε, για τη σωστή ή όχι λειτουργία τους. Για την μηχανή DOOSAN-WARTSILA 7RT-flex84TD που αποτελεί την κύρια μηχανή πρόωσης του πλοίου AMPHITRITE, προσδιορίζεται και συγκρίνεται η κατανάλωση καυσίμου βάσει μετρήσεων που λήφθηκαν κατά την διάρκεια έξι (6) μηνών, από ένα ανεξάρτητο σύστημα ελέγχου και το flowmeter. Μετέπειτα παρουσιάζονται και συγκρίνονται τα δεδομένα ισχύος του ανεξάρτητου συστήματος ελέγχου με το Τorquemeter. Oι τιμές των λειτουργικών μεγεθών αποτυπώνονται σε διαγράμματα, ώστε να φανεί αν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ τους ή κάποια ουσιαστική διαφορά.
Τέλος γίνεται μια συνολική παρουσίαση των αποτελεσμάτων που βρέθηκαν και η συγκριτική αξιολόγηση τους. |
el |
heal.abstract |
Marine Diesel engines, with or without gear reducer, are by far the most popular main ship propulsion system. Especially, low speed two-stroke Diesel engines are the most economical version of all
the internal combustion engines (Up to 155g / kWh) while achieving thermal efficiencies of around 54%. They can handle poor quality fuel, maintaining the highest degree of reliability.
Usually they are not accompanied by a gear reducer or other device, as a result of the above they have low maintenance.
This thesis examined two marine Diesel engines. These engines
have a turbocharger which determines the characteristics of the
air at the entrance of the cylinders, thereby affecting the behavior of the whole engine. At first, for the engine MAN 6S60ME-C8.2, e calculate the pressure ratios, the air and exhaust supply and the isentropic efficiency of the compressor and the turbine of the supercharger in order to decide if its functioning properly. For
DOOSAN-WARTSILA 7RT-flex84TD engine which is the main propulsion engine of ship AMPHITRITE is determined the fuel consumption and is compared by an independent control system and the flowmeter. The values of operating measurements
depicted in charts to see if there is a correlation between them or
a substantive difference. Finally, there is a comprehensive presentation of the results found and their benchmarking. |
en |
heal.advisorName |
Χουντάλας, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιακουμής, Ευάγγελος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θερμότητας. Εργαστήριο Μηχανών Εσωτερικής Καύσης (ΜΕΚ) |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
85 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|