dc.contributor.author | Λαμπαούνας, Αλέξανδρος | el |
dc.contributor.author | Lampaounas, Alexandros | en |
dc.date.accessioned | 2017-07-03T12:13:03Z | |
dc.date.available | 2017-07-03T12:13:03Z | |
dc.date.issued | 2017-07-03 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45138 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14068 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Συνεπιβατισμός | el |
dc.subject | Μετακινήσεις | el |
dc.subject | Ανταγωνισμός συνεπιβατισμού με ταξί | el |
dc.subject | Ηλεκτρονικές εφαρμογές ταξί | el |
dc.subject | Λογιστική παλινδρόμηση | el |
dc.subject | Ridesharing | en |
dc.subject | Trips | en |
dc.subject | Ridesharing and taxi competition | en |
dc.subject | App-based taxi | en |
dc.subject | Logistic regression | en |
dc.title | Έρευνα αποδοχής χρηστών για τις νέες υπηρεσίες ταξί και συνεπιβατισμού | el |
dc.title | Willingness to use novel taxi services and ridesharing | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Καινοτόμες μετακινήσεις | el |
heal.classification | Innovative transportation modes | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-03-27 | |
heal.abstract | Οι μετακινούμενοι πάντοτε επιλέγουν τον τρόπο μεταφοράς που προσφέρει τη μέγιστη ποιότητα και το ελάχιστο κόστος στον ελάχιστο χρόνο. Συνεπώς, πάντοτε ψάχνουν για τη βέλτιστη επιλογή, η οποία ικανοποιεί τις απαιτήσεις τους. Τα ταξί θεωρούνται πολύ σημαντικά για τους ανθρώπους και ιδιαίτερα για τα ΑMΕΑ και τους ηλικιωμένους. Με την πρόοδο της τεχνολογίας και των μέσων επικοινωνίας στον τομέα των μεταφορών, νέες υπηρεσίες συνεπιβατισμού, τυπικό παράδειγμα της οικονομίας διαμοιρασμού, γίνονται ολοένα και περισσότερο διάσημες παγκοσμίως. Η παρούσα εργασία προσπαθεί να διερευνήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την αποδοχή των εταιρειών συνεπιβατισμού στην Ελλάδα και να συγκρίνει τις εταιρείες αυτές με τη βιομηχανία των παραδοσιακών ταξί και αυτών που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές υπηρεσίες. Μέσω μίας έρευνας με τη χρήση ερωτηματολογίου, που διεξήχθη ηλεκτρονικά και επί τόπου σε σημεία της Αθήνας με υψηλή επισκεψιμότητα, αποκαλύπτεται η προθυμία των ατόμων για χρήση υπηρεσιών συνεπιβατισμού και σημαντικοί παράγοντες που συνεισφέρουν στη χρήση αυτή, όπως δημογραφικά χαρακτηριστικά, εμπειρία από την πρακτική του συνεπιβατισμού και προτιμήσεις στον τρόπο μεταφοράς. Οι απαντήσεις της έρευνας έδειξαν ότι μόνο οι μισοί από τους συμμετέχοντες είναι χρήστες ταξί και οι μισοί από αυτούς χρησιμοποιούν εφαρμογές για να το καλέσουν. Προέκυψε, επίσης, ότι οι υπηρεσίες συνεπιβατισμού δεν είναι τόσο διαδεδομένες στην ελληνική κοινωνία κυρίως λόγω αμφιβολιών για τον οδηγό και τους συνεπιβάτες και για λόγους ασφάλειας, αλλά το 77% των ερωτηθέντων θα τις χρησιμοποιούσαν κυρίως για λόγους οικονομίας. Ένα ποσοστό της τάξης του 25% έχει ήδη χρησιμοποιήσει τέτοιου είδους υπηρεσίες, ιδιαίτερα την Uber, στην Ευρώπη ή στην Ελλάδα και ορισμένοι στην Αμερική. Δεν ενδιαφέρονται τόσο στο να κάνουν νέες γνωριμίες καθώς ταξιδεύουν με άλλους αλλά τους αρέσει το γεγονός ότι μπορούν να πληρώσουν μέσω πιστωτικής κάρτας. Επιπλέον, το 74% αυτών των ατόμων θα χρησιμοποιούσε συνεπιβατισμό και για μία μακρινή διαδρομή, ακόμα και για ένα ταξίδι σε άλλη χώρα. Τέλος τα αποτελέσματα από τα μαθηματικά πρότυπα έδειξαν ότι παράγοντες, όπως η ηλικία, το φύλο, η εξοικείωση με την τεχνολογία, η χρήση του διαδικτύου, το εισόδημα και η ενημέρωση για το θέμα του συνεπιβατισμού επηρεάζουν την προθυμία ενός ατόμου να αποδεχτεί και να χρησιμοποιήσει υπηρεσίες συνεπιβατισμού. | el |
heal.abstract | Commuters always select the transportation mode, which offers the maximum quality, as well as the minimum cost and the minimum time of travelling. Taxis are considered very important for people and especially for the disabled and elderly. Nowadays, with the advances in technology and communication, a vast number of sharing economy transportation services and new taxi business models in transportation have recently emerged. Ridesharing services are a typical example of sharing economy in the transportation sector and are becoming extremely popular worldwide. This paper attempts to explore the acceptability factors of ridesharing companies in Greece and compare them to both the traditional and the app-based taxi service market. Through a questionnaire survey, conducted both online and on specific highly visited places in the Athens metropolitan area, the willingness to use ridesharing services is researched and relevant contributory factors, such as the demographics, usage dynamics, service experience, and travel preferences of respondents, are revealed. Findings of the survey indicated that only half of the respondents are taxi users and half of them use applications to book a ride. It was also indicated that ridesharing services are still not so popular in the Greek community mainly because of fear of the driver and the co-passengers and because of safety reasons, but 77% of the respondents would use them mainly for economic reasons. A percentage of 25% has already used them, specifically Uber, either in Europe or in Greece and some in America. They are not so interested in meeting new persons while travelling with others but they like the fact that they can pay via credit cards. Further, the 74% of those people would also use ridesharing for travelling a longer distance even for changing country. Finally, the further statistical modeling revealed that, factors such as age, gender, technology familiarity, internet use, income and ridesharing knowledge, greatly influence the willingness of a person to use ridesharing. | en |
heal.advisorName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Βλαχογιάννη, Ελένη | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Γκόλιας, Ιωάννης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 136 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: