dc.contributor.author |
Γερακιανάκης, Γεώργιος
|
el |
dc.contributor.author |
Gerakianakis, Georgios
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-07-14T08:31:02Z |
|
dc.date.available |
2017-07-14T08:31:02Z |
|
dc.date.issued |
2017-07-14 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45202 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1985 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Όπερα |
el |
dc.subject |
Θέατρο |
el |
dc.subject |
Λυρικό |
el |
dc.subject |
Δράμα |
el |
dc.subject |
Περίκλειση |
el |
dc.subject |
Opera |
en |
dc.subject |
Theater |
el |
dc.subject |
Lyrical |
el |
dc.subject |
Drama |
el |
dc.subject |
Enclosure |
el |
dc.title |
Modi [conclvsionis] operandi: η περίκλειση του λυρικού δράματος |
el |
dc.title |
Modi [conclvsionis] operandi: the enclosure of lyrical drama |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Theater architecture (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85134581) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-07-05 |
|
heal.abstract |
“Λέξεις που εκτελούνται με μουσική μπορούν να εκφράσουν ό,τι η γλώσσα από μόνη της έχει εξαντλήσει”.Η Όπερα είναι η τέχνη που συνδυάζει σιωπή, λόγο και μουσική, για να αφηγηθεί μουσικά ιστορίες και συναισθήματα, τα οποία αντλεί από την πραγματικότητα και την φαντασία. Ο χώρος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του λυρικού δράματος και λειτουργεί συμπληρωματικά της εμπειρίας, ορίζοντας τρόπους για την θέαση και ακρόασή του, διαχωρίζοντας τον πραγματικό κόσμο από τον ιδεατό κόσμο του έργου και δημιουργώντας ψευδαισθήσεις που αναδεικνύουν το βίωμα της τέχνης. Το μελοδραματικό έργο περικλείεται από αρχιτεκτονικό έργο και ο θεατρικός χώρος μέσα στον οποίο συμβαίνει η Όπερα, εγκιβωτίζεται μέσα σε ένα συνώνυμο κτίριο. Μέσω της μελέτης σημαντικών αρχιτεκτονικών παραδειγμάτων παρατηρείται η εξέλιξη του θεατρικού χώρου και της δομής του κτιριακού οργανισμού γύρω από το λυρικό δράμα σε θέματα κοινωνικά, αισθητικά, τεχνολογικά, λειτουργικά, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός επιτρέπει -ή όχι- την επικοινωνία του μηνύματος της λειτουργίας στο περιβάλλον. Η επαναληψιμότητα των παραστάσεων της Όπερας μέσω της ψηφιακής καταγραφής, αρχειοθέτησής και “ζωντανής” εκπομπής τους στον διαδικτυακό χώρο, έχουν καταστήσει την Όπερα ένα παγκόσμιο καλλιτεχνικό γεγονός που υπερβαίνει τα αρχιτεκτονικά όρια του κτιρίου. Ωστόσο η ενεργή θεατρική αίθουσα είναι ο πραγματικός τόπος που απευθύνει στον άνθρωπο το έργο τέχνης που τελείται στον συγκεκριμένο χώρο εκείνη μόνο την στιγμή και καθιστά το παρόν κοινό ως τους μοναδικούς αποδέκτες της βέλτιστης όσμωσης του μελοδραματικού έργου. |
el |
heal.abstract |
“Words performed through music can express what language alone had exhausted”. Opera is the artform that combines silence, speech and music, to narrate -in a musical form- stories and feelings , inspired by reality and fantasy. Architectural space is an integral part of lyrical drama and works in addition to the experience, defining ways for its projection and listening, seperating the real world from the ideal world of the play and creating illusions that highlight the experience of the art. The melodramatic work is surrounded by architectural work and the theatrical space in which Opera happens, is “boxed” inside a synonymous building. Through the study of some important architectural examples, we can see the evolution of the theatrical space and the structure surrounding the lyrical drama on social, aesthetic, technological and functional aspects, as well as the way in which architectural design allows -or not- the message of the function to be communicated in the environment. The repetition of Opera performances through their digital recording, archiving and live broadcasting on the Internet has made Opera a global artistic event that goes beyond the architectural boundaries of the building. However, the “activated” theatrical room is the real place that presents directly to the crowd the work of art that takes place in this space only at this moment and makes the present audience receive the optimal osmosis of the Opera. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|