HEAL DSpace

Μοντελοποίηση και σχεδιασμός συστήματος αυτόματης πρόσδεσης πλοίων με χρήση πνευματικά εκτοξευόμενου βλήματος

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καψαμπέλης, Νικόλαος el
dc.contributor.author Kapsampelis, Nikolaos en
dc.date.accessioned 2017-07-17T06:46:44Z
dc.date.available 2017-07-17T06:46:44Z
dc.date.issued 2017-07-17
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45209
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.13910
dc.rights Default License
dc.subject Πνευματικό κανόνι el
dc.subject Πρόσδεση el
dc.subject Εκτόξευση el
dc.subject Έλλειψη εμπιστοσύνης el
dc.subject εμπιστοσύνης el
dc.subject Λιμένας el
dc.subject Κάβος el
dc.title Μοντελοποίηση και σχεδιασμός συστήματος αυτόματης πρόσδεσης πλοίων με χρήση πνευματικά εκτοξευόμενου βλήματος el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Δυναμική και κινηματική ενός σωματιδίου και συστήματος σωματιδίων el
heal.classification ΥΔΡΑΥΛΙΚΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ el
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/ce3a3380f7c3c4851a69e3e3b2d8a19adc09a9fd
heal.classificationURI http://data.seab.gr/concepts/fda7fe73c56a09636856d9a2f193208335d6806e
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-03-03
heal.abstract The goal of this study is to develop an alternative, more effective, effortless and less time-consuming mooring procedure in comparison to the method which is currently used. The study examines the case of mooring in vulnerable ports under adverse weather conditions (Beaufort 10), simulating the worst-case mooring conditions prevailing in small Greek island ports during the winter. The procedure involves the projection of a spherical tethered mass from the ship to the port using a pneumatic cannon. The mooring line is connected to the tether. At the port, the mass is lead by a guiding surface to a winch, where the tether and mooring line are consecutively winded. The design of the mechanisms follows the principles of Mechanics, Pneumatic Circuits, Electric Machinery, Gear Reducers and Numerical Analysis. The study estimates the dimensions and characteristics of the components, providing a quantitative representation of the space required and a rough estimation of the cost of the installation. This study aims to offer a feasible and cost-effective suggestion towards the improvement of the accessibility of the islands during severe weather. en
heal.advisorName Σπιτάς, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών & Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής