dc.contributor.author | Γκολιομύτη, Αναστασία | el |
dc.contributor.author | Gkoliomyti, Anastasia | en |
dc.date.accessioned | 2017-07-17T08:02:45Z | |
dc.date.available | 2017-07-17T08:02:45Z | |
dc.date.issued | 2017-07-17 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45217 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1988 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Γεωγραφία | el |
dc.subject | Αρχιτεκτονική | el |
dc.subject | Κατοίκηση | el |
dc.subject | Χώροι | el |
dc.subject | Κενά | el |
dc.subject | Σημειολογία | el |
dc.subject | Ιαπωνία | el |
dc.subject | Δωμάτια | el |
dc.subject | Τσάι | el |
dc.subject | Ται-αν | el |
dc.subject | Κιότο | el |
dc.subject | Αρχέτυπα | el |
dc.subject | Ιερά | el |
dc.subject | Πολιτισμός | el |
dc.subject | Ορυζώνας | el |
dc.subject | Ζεν | el |
dc.subject | Τατάμι | el |
dc.subject | Ετερότητα | el |
dc.subject | Geography | en |
dc.subject | Architecture | en |
dc.subject | Spaces | en |
dc.subject | Semiology | en |
dc.subject | Japan | en |
dc.subject | Tearooms | en |
dc.subject | Tai-an | en |
dc.subject | Archetypes | en |
dc.subject | Traditional | en |
dc.subject | 16th century | en |
dc.subject | Kyoto | en |
dc.subject | Symbols | en |
dc.subject | Sacred | en |
dc.subject | Culture | en |
dc.subject | Agriculture | en |
dc.subject | Rice field | en |
dc.subject | Tatami | en |
dc.subject | Shintoism | en |
dc.subject | Forms | en |
dc.subject | Void | en |
dc.subject | Otherness | en |
dc.title | Γεωγραφία των αρχιτεκτονικών χώρων: το ιαπωνικό δωμάτιο τελετής του τσαγιού | el |
dc.title | Geography of architectural spaces: the japanese tearoom | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture, Japanese (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85006814) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-07-04 | |
heal.abstract | Ένας σημαντικός χώρος για έναν πολιτισμό μπορεί να φαίνεται ακατανόητος για έναν άλλο. “Είναι γεγονός ότι η αντίληψή μας μας εγκαταλείπει μπροστά σε άγνωστα για εμάς πράγματα. Όσο πιο σύνθετο και διαφοροποιημένο είναι το περιβάλλον, τόσο περισσότερο χρειαζόμαστε συμβολικά συστήματα προκειμένου να προσανατολιστούμε”, αναφέρει ο Christian Norberg – Schulz. Κάπως έτσι μας εγκαταλείπει και ενώπιον ενός από τους σημαντικότερους χώρους για τον Iαπωνικό πολιτισμό. Ένα μικρό, φτωχικό δωμάτιο, εν ονόματι Tai-an και μεγέθους μόλις 3 τετραγωνικών μέτρων, συμβόλισε για την Ιαπωνία το ιερό, μέσα από την τεϊοποσία. Η συζήτηση για διαπολιτισμικά αρχέτυπα εμφανίζει το βαθμό στον οποίο ένας άλλος τόπος φιλοξενεί διαφορετικές ιδέες, και επομένως διαφορετικές μορφές. Η γεωγραφική διάσταση επιστρατεύεται για να συνδέσει τις ιδέες με τις μορφές, λαμβάνοντας υπόψη τα πρωταρχικά ερεθίσματα που έθεσαν τη βάση για το κατοικείν σε πολιτισμικό επίπεδο. Με την περιγραφή του ιαπωνικού καλλιεργημένου πεδίου - του ορυζώνα - γίνονται συνδέσεις μεταξύ των πρακτικών κατοίκησης και των πολιτισμικών μορφών που βοηθούν με τη σειρά τους στην κατανόηση του Ιαπωνικού δωματίου του Τσαγιού. Τα επιμέρους συμβολικά συστήματα που αποκαλούνται “Ιαπωνία” οργανώνονται με άξονα το τοπίο του ρυζιού για να μας δώσουν έναν “τόπο” κατανόησης του διαφορετικού ως γεωγραφικά σχετικού. Υπό το πρίσμα αυτό, παράδοξα σχήματα αποκτούν επιπλέον σημεία αναφοράς και παρουσιάζονται ως “καθρέφτης” για τη Δυτική αισθητική θεώρηση, καλώντας το θεατή να κοιτάξει τον αντικατοπτρισμό υπό μια άλλη σκοπιά. | el |
heal.abstract | An important space for a culture may seem incomprehensible to another. “It is a fact that our perception abandons us in front of things we don’t know. The more complex and diversified the environment, the more we need symbolic systems to orientate” according to Christian Norberg - Schulz. Relevant to the above is our reaction in front of one of the most important spaces for Japanese culture: a small, impoverished room, named Tai-an – the size of just 3 square meters - symbolized the Japanese sacrality through the act of drinking tea. The discussion of intercultural archetypes shows the extent to which another place hosts different ideas, and therefore different forms. The geographic dimension is used to link ideas to forms, taking into account the prime stimuli that have laid the foundation for housing at a cultural level. Through the description of the Japanese cultivated ricefield, links are created between habitation practices and cultural forms, which in turn help to better understand the Japanese Tearoom. The individual symbolic systems called "Japan" are organized on the basis of the rice landscape to give us a "place" of revisiting the different as geographically relevant. From this perspective, paradoxical shapes acquire additional reference points and are presented as a "mirror" for the Western aesthetic view, inviting the viewer to look at the reflection in a different manner. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: