dc.contributor.author |
Ουσταμπασίδης, Στέφανος-Σωτήριος
|
el |
dc.contributor.author |
Oustampasidis, Stefanos-Sotirios
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-07-18T06:58:30Z |
|
dc.date.available |
2017-07-18T06:58:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-07-18 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45236 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14425 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ανθρακονήματα |
el |
dc.subject |
Αεροτομές |
el |
dc.subject |
Αεροδυναμικό πακέτο |
el |
dc.subject |
Μονοθέσιο αυτοκίνητο |
el |
dc.subject |
Carbon fiber |
el |
dc.subject |
Aero |
el |
dc.subject |
Formula |
el |
dc.subject |
FSAE |
el |
dc.subject |
CFRP |
el |
dc.title |
Ανάλυση και κατασκευή αεροδυναμικού πακέτου από ανθρακονήματα για μονοθέσιο αυτοκίνητο τύπου Formula SAE |
el |
dc.title |
Analysis and manufacture of carbon fiber aerodynamic package
for a Formula SAE car |
en |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Μηχανολογία μηχανοκίνητων |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-03-17 |
|
heal.abstract |
Αντικείμενο της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και κατασκευή αεροδυναμικού πακέτου από ανθρακονήματα για μονοθέσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο τύπου Formula Student. Γίνεται χρήση προγραμμάτων σχεδιασμού, ανάλυσης πεπερασμένων στοιχείων και προσομοίωσης για να κατασκευασθούν οι αεροτομές, οι οποίες με την απαραίτητη προεργασία θα προσαρτηθούν στο καινούργιο μονοθέσιο.
Το Formula student πρόκειται μάλλον για τον μεγαλύτερο φοιτητικό διαγωνισμό μηχανολογίας, όπου οι ομάδες που συμμετέχουν κατασκευάζουν ένα μονοθέσιο από το μηδέν και ανταγωνίζονται σε διαφορετικές δοκιμασίες. Η ομάδα Formula Student του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου ονομάζεται Prom Racing Ntua Fsae Team και τη σεζόν 2015-2016 κατασκεύασε το καινούργιο της μονοθέσιο προκειμένουν να λάβει μέρος στους διαγωνισμούς του καλοκαιριού του 2016. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής βρίσκεται και το πεδίο ενασχόλησης της παρούσας διπλωματικής, αφού το καινούργιο μονοθέσιο της ομάδας θα έφερε για πρώτη φορά αεροδυναμικό πακέτο.
Στόχος ήταν η κατασκευή από το μηδέν του αεροδυναμικού πακέτου και η υλοποίηση των σχεδίων, που είχαν γίνει από τους αεροδυναμιστές της ομάδας, με το λιγότερο δυνατόν οικονομικό κόστος και βάρος, παραμένοντας όμως εντός των επιτρεπτών και επιθυμητών τιμών ακαμψίας και αντοχής. Βασικό εργαλείο για να επιτευχθούν οι στόχοι αυτοί ήταν τα μηχανολογικά προγράμματα σχεδιασμού και ανάλυσης πεπερασμένων στοιχείων Solidworks και Siemens NX, ενώ χρειάστηκε να αποκτηθεί και το απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για την συγκεκριμένη ανάλυση.
Με βάση τα αποτελέσματα της ανάλυσης έγινε η παραγγελία των αντίστοιχων μέτρων και ειδών υφασμάτων που χρησιμοποιήθηκαν. Επίσης έγινε σχεδιασμός των θηλυκών καλουπιών, τα οποία κατασκευάσθηκαν από χορηγό της ομάδας και πάνω σε έκεινα έγινε η διαστρωμάτωση των ανθρακονημάτινων υφασμάτων. Στη συνέχεια «ψήθηκαν» κάτω από πίεση (με την τεχνική της υποπίεσης) για να αποκτήσουν τις μηχανικές τους ιδιότητες και τα τελικά τεμάχια, αφού υπέστησαν την κατάλληλη επεξεργασία προσαρτήθηκαν στο αυτοκίνητο υλοποιώντας το πρώτο αεροδυναμικό πακέτο της ομάδας. |
el |
heal.abstract |
The subject of this diploma thesis is the study and manufacture of an aerodynamic carbon fibre package for a formula student car. Computetional Aided Deisgn (CAD) and Finite Element Analysis (FEA) softwares have been used to complete the study and the manufacture of the aero parts. In addition these parts have been adequately prepared to be placed on the new car.
The formula student team of the National Technical University of Athens is called Prom Racing Ntua Fsae Team. During 2015-2016 the team manufactured their new car in order to participate in the competitions of summer 2016. The purpose of this diploma thesis is to facilitate the team’s effort, as this was the first time that the car would have an aerodynamic package.
The goal of this diploma thesis was to produce from scratch this aero package and put into practice the designs created by the aero team members. This had to be done after taking into consideration the minimization of the cost and weight of the car, as well as not exceeding the mechanical strength limits. In order to achieve this goal, the basic tools that were used were the CAD and FEA softwares: Solidworks and Siemens NX. The theoretical background was also accumulated in order to complete this analysis and verify the results.
The results obtained from the analysis were used to calculate the amount of material that needed to be ordered and used. Furthermore, the female molds were designed and sent to a team’s sponsor in order to manufacture them. The layup of the carbon fiber sheets was done on those molds. At a later stage, all the pieces were cured in the oven using vacuum pressure, in order to obtain their mechanical properties. After being properly finished, the cured parts were added in the car with suitable mounts. |
en |
heal.advisorName |
Μανωλάκος, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βοσνιάκος, Γεώργιος- Χριστόφορος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μανωλάκος, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Μαρκόπουλος, Άγγελος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Τεχνολογίας των Κατεργασιών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
86 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|