HEAL DSpace

Δυστοπίες του ελέγχου: η κινηματογραφική ματιά του Terry Gilliam

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Λώλου, Ευδοκία el
dc.contributor.author Παναγιωτοπούλου, Θεοδώρα el
dc.contributor.author Lolou, Evdokia en
dc.contributor.author Panagiotopoulou, Theodora en
dc.date.accessioned 2017-07-18T08:41:08Z
dc.date.available 2017-07-18T08:41:08Z
dc.date.issued 2017-07-18
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45257
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2091
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.subject Dystopia en
dc.subject Δυστοπία el
dc.subject Τέρι Γκίλιαμ el
dc.subject Έλεγχος el
dc.subject Όνειρα el
dc.subject Κινηματογράφος el
dc.subject Επιτήρηση el
dc.subject Περιορισμοί el
dc.subject Εγκλεισμός el
dc.subject Σκηνοθέτες el
dc.subject Χώρος el
dc.subject Μπραζίλ el
dc.subject Δώδεκα πίθηκοι el
dc.subject Terry Gilliam en
dc.subject Cinema en
dc.subject Control en
dc.subject Dreams en
dc.subject Directors en
dc.subject Surveillance en
dc.subject Brazil en
dc.subject Twelve monkeys en
dc.subject Ccontainment en
dc.subject Space en
dc.subject Encapsulation en
dc.title Δυστοπίες του ελέγχου: η κινηματογραφική ματιά του Terry Gilliam el
dc.title Dystopias of control: the cinematic view of Terry Gilliam en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture in motion pictures (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86006416) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-07-07
heal.abstract Στην παρούσα εργασία εξετάζουμε τις ταινίες «Μπραζίλ» (1985) και «Δώδεκα Πίθηκοι» (1995) του Terry Gilliam. Πρόκειται για δυστοπικές κοινωνίες, στις οποίες είναι δύσκολη η επιβίωση των ανθρώπων και βασικό τους στοιχείο είναι ο έλεγχος που ασκείται. Απολυταρχία και συνεχής παρακολούθηση, στέρηση των ατομικών ελευθεριών και η καταπίεση της ανθρώπινης φύσης είναι βασικά χαρακτηριστικά που παρουσιάζονται μέσα από αυτά τα έργα. Ένα ακόμα κοινό γνώρισμα είναι η συνεχής μετάβαση από την πραγματικότητα στο όνειρο. Ο έλεγχος εμφανίζεται με τις μορφές του περιορισμού, του εγκλεισμού και της επιτήρησης. Εντοπίζουμε και αναλύουμε τα στοιχεία που χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης για να αποδώσει αυτόν έλεγχο. Μας ενδιαφέρει λοιπόν πως παρουσιάζεται η χωρική έκφραση του ελέγχου, είτε αυτή αφορά τον πραγματικό είτε τον νοητό χώρο και πως αυτοί οι χώροι αλληλεπιδρούν. el
heal.abstract In this paper we analyze the films "Brazil" (1985) and "Twelve Monkeys" (1995) by Terry Gilliam. The films depict dystopian societies, in which survival is difficult and their main element is the control. Absolute and continuous surveillance, deprivation of individual freedoms and oppression of human nature are key features presented through these works. Another common feature is the constant transition from reality to dream. The control appears with the forms of containment, encapsulation and surveillance. We locate and analyze these elements that the director uses to show these forms of control. So we are interested in showing the spatial expression of control, whether it concerns the real or the imaginary space and how these spaces interact. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής