dc.contributor.author | Λώλου, Ευδοκία | el |
dc.contributor.author | Παναγιωτοπούλου, Θεοδώρα | el |
dc.contributor.author | Lolou, Evdokia | en |
dc.contributor.author | Panagiotopoulou, Theodora | en |
dc.date.accessioned | 2017-07-18T08:41:08Z | |
dc.date.available | 2017-07-18T08:41:08Z | |
dc.date.issued | 2017-07-18 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45257 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2091 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.subject | Dystopia | en |
dc.subject | Δυστοπία | el |
dc.subject | Τέρι Γκίλιαμ | el |
dc.subject | Έλεγχος | el |
dc.subject | Όνειρα | el |
dc.subject | Κινηματογράφος | el |
dc.subject | Επιτήρηση | el |
dc.subject | Περιορισμοί | el |
dc.subject | Εγκλεισμός | el |
dc.subject | Σκηνοθέτες | el |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Μπραζίλ | el |
dc.subject | Δώδεκα πίθηκοι | el |
dc.subject | Terry Gilliam | en |
dc.subject | Cinema | en |
dc.subject | Control | en |
dc.subject | Dreams | en |
dc.subject | Directors | en |
dc.subject | Surveillance | en |
dc.subject | Brazil | en |
dc.subject | Twelve monkeys | en |
dc.subject | Ccontainment | en |
dc.subject | Space | en |
dc.subject | Encapsulation | en |
dc.title | Δυστοπίες του ελέγχου: η κινηματογραφική ματιά του Terry Gilliam | el |
dc.title | Dystopias of control: the cinematic view of Terry Gilliam | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture in motion pictures (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86006416) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-07-07 | |
heal.abstract | Στην παρούσα εργασία εξετάζουμε τις ταινίες «Μπραζίλ» (1985) και «Δώδεκα Πίθηκοι» (1995) του Terry Gilliam. Πρόκειται για δυστοπικές κοινωνίες, στις οποίες είναι δύσκολη η επιβίωση των ανθρώπων και βασικό τους στοιχείο είναι ο έλεγχος που ασκείται. Απολυταρχία και συνεχής παρακολούθηση, στέρηση των ατομικών ελευθεριών και η καταπίεση της ανθρώπινης φύσης είναι βασικά χαρακτηριστικά που παρουσιάζονται μέσα από αυτά τα έργα. Ένα ακόμα κοινό γνώρισμα είναι η συνεχής μετάβαση από την πραγματικότητα στο όνειρο. Ο έλεγχος εμφανίζεται με τις μορφές του περιορισμού, του εγκλεισμού και της επιτήρησης. Εντοπίζουμε και αναλύουμε τα στοιχεία που χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης για να αποδώσει αυτόν έλεγχο. Μας ενδιαφέρει λοιπόν πως παρουσιάζεται η χωρική έκφραση του ελέγχου, είτε αυτή αφορά τον πραγματικό είτε τον νοητό χώρο και πως αυτοί οι χώροι αλληλεπιδρούν. | el |
heal.abstract | In this paper we analyze the films "Brazil" (1985) and "Twelve Monkeys" (1995) by Terry Gilliam. The films depict dystopian societies, in which survival is difficult and their main element is the control. Absolute and continuous surveillance, deprivation of individual freedoms and oppression of human nature are key features presented through these works. Another common feature is the constant transition from reality to dream. The control appears with the forms of containment, encapsulation and surveillance. We locate and analyze these elements that the director uses to show these forms of control. So we are interested in showing the spatial expression of control, whether it concerns the real or the imaginary space and how these spaces interact. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: