HEAL DSpace

Διευρεύνη της επίδρασης χαρακτηριστικών των οδών μεταφοράς στις εκπομπές CO2 από χωματουργικά αυτοκίνητα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δήμαινας, Γιάννης el
dc.contributor.author Dimainas, Giannis el
dc.date.accessioned 2017-07-19T06:07:46Z
dc.date.available 2017-07-19T06:07:46Z
dc.date.issued 2017-07-19
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45276
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14371
dc.rights Default License
dc.subject Χωματουργικά αυτοκίνητα el
dc.subject Εκπομπές CO2 el
dc.subject Καταλάνωησ καυσίμων el
dc.subject CO2 Emissions en
dc.subject Earthmoving cars
dc.title Διευρεύνη της επίδρασης χαρακτηριστικών των οδών μεταφοράς στις εκπομπές CO2 από χωματουργικά αυτοκίνητα el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Μεταλλευτική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-03-27
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία υπό τον τίτλο «Διερεύνηση της επίδρασης χαρακτηριστικών των οδών μεταφοράς στις εκπομπές CO2 από χωματουργικά αυτοκίνητα» αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός μαθηματικού μοντέλου για τον υπολογισμό της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 δεδομένου φορτηγού αυτοκινήτου συναρτήσει της ενεργούς κλίσης της οδού μεταφοράς και των τεχνικών του χαρακτηριστικών. Στο πρώτο μέρος της παρουσιάζονται τα ευρήματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης που αφορούν στο μοντέλο κίνησης του φορτηγού και κατανάλωσης καυσίμου. Διερευνάται η σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καυσίμου, των τεχνικών χαρακτηριστικών του φορτηγού (ταχύτητα, βάρος, ισχύς, στροφές κινητήρα κ.α.) και των χαρακτηριστικών της οδού μεταφοράς. Επίσης, πραγματοποιείται παραμετρική ανάλυση της επίδρασης των χαρακτηριστικών της οδού μεταφοράς στις εκπομπές CO2. Από τα αποτελέσματα της παραμετρικής ανάλυσης προέκυψε ότι οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται σε σχετικά μικρό εύρος τιμών. Αυτό μπορεί να ερμηνευθεί από το γεγονός ότι το κιβώτιο ταχυτήτων του φορτηγού κρατάει τις στροφές του κινητήρα σε συγκεκριμένο εύρος μέσω της επιλογής κατάλληλων σχέσεων μετάδοσης. Από τον κανόνα αυτόν εξαιρούνται οι περιπτώσεις όπου το φορτηγό κινείται είτε με χαμηλή ταχύτητα και χρησιμοποιείται ο μετατροπέας ροπής στρέψης, είτε με την εκ κατασκευής μέγιστη ταχύτητά του με χρήση της τελευταίας σχέσης μετάδοσης. Στο δεύτερο μέρος παρουσιάζεται ένα παράδειγμα εφαρμογής του μοντέλου για την εκτίμηση των εκπομπών CO2 σε μια δεδομένη τυπική διαδρομή μεταφοράς εξορυγμένου πετρώματος σε επιφανειακή εκμετάλλευση. Αναπτύσσεται κατάλληλη μεθοδολογία για τον υπολογισμό της κινηματικής του φορτηγού -συναρτήσει των χαρακτηριστικών της οδού- και την εκτίμηση των στιγμιαίων τιμών κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 για δεδομένο τύπο φορτηγού που κινείται σε οδό μη αρνητικής ενεργούς κλίσης. el
heal.advisorName Μιχαλακόπουλος, Θεόδωρος el
heal.committeeMemberName Μενεγάκη, Μαρία el
heal.committeeMemberName Παναγιώτου, Γεώργιος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών. Τομέας Μεταλλευτικής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 96 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής