HEAL DSpace

Aνάλυση και σχεδιασμός ολόνομου ιπτάμενου οχήματος με τρείς κατευθυνόμενες έλικες

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γεωργακόπουλος, Βασίλειος-Ευφραίμ el
dc.contributor.author Georgakopoulos, Vasileios-Effraim en
dc.date.accessioned 2017-07-21T09:58:19Z
dc.date.available 2017-07-21T09:58:19Z
dc.date.issued 2017-07-21
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45306
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14446
dc.rights Default License
dc.subject Ολόνομο el
dc.subject Ιπτάμενο όχημα el
dc.subject Ρομπότ el
dc.subject Βελτιστοποίηση el
dc.subject Σχεδιασμός οχήματος el
dc.subject Holonomic en
dc.subject Flying vehicle en
dc.subject Robot en
dc.subject Optimization en
dc.subject Vehicle design en
dc.title Aνάλυση και σχεδιασμός ολόνομου ιπτάμενου οχήματος με τρείς κατευθυνόμενες έλικες el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Ρομποτική el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-03-01
heal.abstract Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η ανάλυση και ο βέλτιστος σχεδιασμός ενός ολόνομου tricopter με τρείς κατευθυνόμενες έλικες. Η ολόνομη φύση αυτού του οχήματος προκύπτει από την ιδιότητα των ελίκων να είναι κατευθυνόμενες μέσα σε μια νοητή σφαίρα. Την κατεύθυνση της κάθε έλικας μεσα σε αυτόν τον χώρο αναλαμβάνει ένας ειδικός μηχανισμός. Έπειτα από συστηματική εξέταση και σύγκριση ποικίλων μηχανισμών προσδιορίζεται ο βέλτιστος αυτός ειδικός μηχανισμός. Κριτήρια επιλογής του είναι το εύρος κίνησης, η θέση του κέντρου μάζας, το βάρος, η αδράνεια, η απλότητα, η ευκολία κατασκευής, η ευρωστία και το κόστος. Στη συνέχεια, αναλύεται και βελτιστοποιείται το όχημα ως προς τα θεμελιώδη γεωμετρικά του μεγέθη που είναι το μήκος της ακτίνας στο άκρο της οποίας βρίσκεται η κάθε έλικα, η κλίση του, οι αποστάσεις των κέντρων μάζας και της θέση εφαρμογής των δυνάμεων ώσης από το ουδέτερο επίπεδο. Τα κριτήρια ανάλυσης που μελετάμε, είτε πιο απλά είτε πιο μαθηματικοποιημένα είναι καθαρά κινηματικά και στοχεύουν στην ομαλή και βέλτιστη συμπεριφορά του οχήματος. Δεδομένου του βέλτιστου μηχανισμού που έχει προσδιορισθεί και των συμπερασμάτων βασισμένων στα κινηματικά κριτήρια, στη συνέχεια επικεντρώνουμε την προσοχή μας στο βέλτιστο προσδιορισμό όλων των μεγεθών που συνιστούν το ρομπότ. Αυτά είναι συνιστώσες όπως η μπαταρία, οι οδηγήσεις των ηλεκτροκινητήρων, οι επενεργητές, οι έλικες καθώς και όλα τα γεωμετρικά μεγέθη του. Έτσι, αναπτύσσεται ένας αλγόριθμος βελτιστοποίησης σε Matlab ο οποίος βασίζεται στις δυναμικές εξισώσεις που περιγράφουν ένα ιπτάμενο ολόνομο όχημα 15 β.ε. [1]. Οι εξισώσεις αυτές απλοποιούνται και παραμετροποιούνται σύμφωνα με τη μορφή του ρομπότ μας. Το βέλτιστο διάνυσμα σχεδιασμού προκύπτει για ένα ωφέλιμο φορτίο-payload 300gr και ελάχιστο χρόνο πτήσης τα 10 min, ενώ το ρομπότ αιωρείται αλλά έχει και τη δυνατότητα να περιστρέφεται και να μετατοπίζεται στο χώρο. Τέλος, έχοντας προσδιορίσει επ’ακριβώς όλα τα μεγέθη του ρομπότ προχωρούμε στο λεπτομερή σχεδιασμό του ενώ παράλληλα κάθε δομικό του στοιχείο ελέγχεται ως προς την αντοχή του για στατικές φορτίσεις μέσω του περιβάλλοντος SolidWorks. H κατακλείδα της εργασίας αυτή αποτελείται από την πλήρη πραγματική μορφή του ρομπότ συνοδευόμενη από διαγράμματα επάρκειας των επενεργητών του ώστε να οπτικοποιηθούν οι τελικές του δυνατότητες. el
heal.advisorName Παπαδόπουλος, Ευάγγελος el
heal.committeeMemberName Κυριακόπουλος, Κωνσταντίνος el
heal.committeeMemberName Πουλακάκης, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Παπαδόπουλος, Ευάγγελος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 230 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής