dc.contributor.author |
Κανελλοπούλου, Βαρβάρα
|
el |
dc.contributor.author |
Τσεντζερούλια, Βασιλική
|
el |
dc.contributor.author |
Kanellopoulou, Varvara
|
en |
dc.contributor.author |
Tsentzeroulia, Vasiliki
|
el |
dc.date.accessioned |
2017-07-26T06:56:26Z |
|
dc.date.available |
2017-07-26T06:56:26Z |
|
dc.date.issued |
2017-07-26 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45363 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1949 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Τοπία |
el |
dc.subject |
Έπιπλα |
el |
dc.subject |
Αντικείμενα |
el |
dc.subject |
Επιστημικός |
el |
dc.subject |
Νεοκλασικισμός |
el |
dc.subject |
Ρομαντισμός |
el |
dc.subject |
Σύγχρονες συνθήκες |
el |
dc.subject |
Τοπολογικά μαθηματικά |
el |
dc.subject |
Τοπολογίες |
el |
dc.subject |
Κλίμακες σχεδιασμού |
el |
dc.subject |
Landscapes |
en |
dc.subject |
Furnitures |
en |
dc.subject |
Objects |
en |
dc.subject |
Earth moves |
en |
dc.subject |
Neoclassicism |
en |
dc.subject |
Romanticism |
en |
dc.subject |
Modern age |
en |
dc.subject |
Topological mathematics |
en |
dc.subject |
Topologies |
en |
dc.subject |
Design scales |
en |
dc.title |
Συνθετικές συνάφειες σε διαφορετικές κλίμακες σχεδιασμού |
el |
dc.title |
Synthetic similarities between different scales of design |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
el |
heal.classification |
Architecture--Aesthetics (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh86000747) |
en |
heal.language |
el |
el |
heal.access |
campus |
el |
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-07 |
|
heal.abstract |
Η παρούσα ερευνητική εργασία ασχολείται με τον τρόπο με τον οποίο η γενικότερη πολιτισμική και πολιτιστική ατμόσφαιρα κάθε ιστορικής περιόδου καθορίζει τους συνολικότερους όρους συμπεριφοράς μιας κοινωνίας και ειδικότερα τους όρους σχεδιασμού σε διαφορετικά επίπεδα και κλίμακες σχεδιασμού. Ως αντικείμενα έρευνας επιλέγονται η κλίμακα του τοπίου και η κλίμακα του αντικειμένου-επίπλου, τα οποία εξετάζονται σε διαφορετικές ιστορικές περιόδους. Με αφορμή το βιβλίο του Bernard Cache, Earth Moves- the Furnishing of Territories , το οποίο συσχετίζει τόσο διαφορετικές από άποψη κλίμακας σχεδιαστικές προσεγγίσεις, όπως αυτές των διαμορφώσεων του τοπίου και του σχεδιασμού επίπλων, βρίσκουμε πως το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της νέας τοπολογικής πρότασης είναι αυτό της «εν κινήσει γης», η τοπιακή δηλαδή πρόσληψη της κίνησης του ανάγλυφου του εδάφους. Η σημερινή αντιμετώπιση του χώρου ενοποιεί όλα τα συστατικά του στοιχεία και τον αντιμετωπίζει ως σύνθεση ετερόκλητων πραγμάτων. Επιστρέφοντας σε παλαιότερες ιστορικές περιόδους, θα ισχυριστούμε πως η συμπύκνωση συνθετικών τάσεων που υπαινίσσεται ο Cache, γύρω από μια κοινή εκφραστική τάση, δεν συμβαίνει για πρώτη φορά στην εποχή μας. Για παράδειγμα, ο Νεοκλασικισμός έχει ως βασική θέση για την αντίληψη των πραγμάτων τον ορθολογισμό, ο οποίος επιχειρεί να παγιώσει και να οργανώσει τα πράγματα με μια λογική τάξη, γεγονός που εκφράζεται στη σταθερότητα της κλασικιστικής έκφρασης. Αντίθετα, ο ρομαντισμός αναφέρεται στην αντίληψη της μεταβολής των πραγμάτων, η οποία εκφράζεται μέσα από την εμμονή στα φυσικά πρότυπα, γεγονός που συνεχίζει μέχρι και τη σύγχρονη οικολογικά ευαισθητοποιημένη σύγχρονη εποχή. Συμπερασματικά, ο τρόπος σχεδιασμού αποδίδει, σε κάθε ιστορική περίοδο, σημαντικές πλευρές της συμπεριφοράς των κοινωνιών, προβάλλοντας πρότυπα αισθητικά και διεκδικώντας ταυτόχρονα το συσχετισμό τους με όρους ηθικής τάξης. |
el |
heal.abstract |
This research work deals with the way in which the general cultural atmosphere of each historical period determines the overall conditions of behavior of a society and in particular the design conditions at different levels and scales of design. As a research object, the scale of the landscape and the scale of the object-furniture, which are examined in different historical periods, are selected. After reading Bernard Cache's book Earth Moves-the Furnishing of Territories, which relates so diverse scale design approaches, such as landscape and furniture design, we presume that the most typical example of the new topological proposal is that of the "moving earth", the assumption of the movement and constant change of the terrain. Today's approach to space unifies all its constituent elements and treats it as a synthesis of diverse things. Returning to earlier historical periods, we would argue that the condensation of synthetic tendencies suggested by Cache about a common expressive tendency is typical not only of our time. For example, Neoclassicism has as principal the rationalism, which attempts to consolidate and organize things with a rational order, which is expressed through the stability of the classicist expression. Romanticism, on the other hand, refers to the perception of the change of things, which is expressed through the obsession with the natural patterns, which continues up to the modern ecologically sensible modern age. In conclusion, the way we design attributes, in every historical period, important aspects of the behavior of societies, displaying aesthetic patterns and at the same time demanding their correlation in terms of ethical order. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|