dc.contributor.author | Μαλακόζη, Παρασκευή | el |
dc.contributor.author | Στεργίου, Στυλιανή | el |
dc.contributor.author | Malakozi, Paraskevi | en |
dc.contributor.author | Stergiou, Styliani | en |
dc.date.accessioned | 2017-07-26T09:55:35Z | |
dc.date.available | 2017-07-26T09:55:35Z | |
dc.date.issued | 2017-07-26 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45373 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14521 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Ενάλια αρχαιολογία | el |
dc.subject | Maritime archaeology | en |
dc.subject | Καταδυτικό αρχαιολογικό πάρκο | el |
dc.subject | Β. Σποράδες | el |
dc.subject | Αλόννησος | el |
dc.subject | Στενή Βάλα | el |
dc.subject | Κέντρα επισκεπτών | el |
dc.subject | Καταδύσεις | el |
dc.subject | Diving Archaeological park | en |
dc.subject | Sporades | en |
dc.subject | Alonnisos | en |
dc.subject | Steni Vala | en |
dc.subject | Visitors centre | en |
dc.subject | Diving | en |
dc.title | “Εκθέματος απουσία”, Κέντρο Ερευνών και επισκεπτών εναλίων αρχαιοτήτων στη Στενή Βάλα Αλοννήσου | el |
dc.title | “Absence of exhibit”, Research and visitors center for maritime archaeology at Steni Vala Alonnisou | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Αρχιτεκτονική- Ενάλια Αρχαιολογία | el |
heal.classification | Architecture- Maritime Archaeology | en |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-06 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική πραγματεύεται την αξιοποίηση των ενάλιων αρχαιοτήτων Β.Σποράδων, όπως και τη διερεύνηση της προβληματικής που θέτει ο σχεδιασμός ενός μουσείου του οποίου το κύριο έκθεμα απουσιάζει. Περιοχή μελέτης αποτελεί η Αλόννησος και συγκεκριμένα ο οικισμός Στενή Βάλα, το κοντινότερο σημείο απόπλου προς τα ναυάγια της περιοχής. Ένα μέρος από τα “4500 χρόνια ναυτικής ιστορίας” που κρύβονται στα βάθη των ελληνικών θαλασσών, βρίσκεται στην περιοχή μεταξύ Αλοννήσου και Περιστέρας, πολυσύχναστο εμπορικό σταυροδρόμι των ιστορικών χρόνων. Πρωταρχικός στόχος είναι η ανάδειξη του κλασικού ναυαγίου Περιστέρας, χωρίς την προϋπόθεση ανάσυρσης του από το βυθό, με βασικές παραμέτρους την ενότητα κτιρίου-φυσικού περιβάλλοντος και τη νοητή σύνδεση με το ναυάγιο. Οδηγηθήκαμε έτσι στη δημιουργία μιας τοπιακής σύνθεσης με τρία κύρια στοιχεία. Έναν περίκλειστο κυβικό όγκο, ο οποίος περιέχει τον υπόγειο ημιυπαίθριο χώρο του μουσείου, το υπόσκαφο καταδυτικό κέντρο και το γραμμικό ενοποιητικό άξονα, το κυρίαρχο στοιχείο, που διατρέχει τη συνολική πρόταση και καταλήγει στο σημείο “υπό της στάθμης της θάλασσας”.Μια διαδρομή δηλαδή μέσα από τρεις βασικές λειτουργίες: Άγνοια-Έρευνα/ Ενημέρωση-Εκπαίδευση-Ανακάλυψη. Το σύνολο των κτιρίων δεν ξεπερνά την ισόγεια στάθμη, αντίθετα αναπτύσσονται υπόγεια, αξιοποιώντας την τοπογραφία. Στόχος να αναδείξουμε τον υποβρύχιο πλούτο της περιοχής, μέσω μιας παρέμβασης που συνιστά ταυτόχρονα μια αισθητηριακή εμπειρία προσελκύοντας ερευνητικό και καταδυτικό κοινό, αλλά πρωτίστως προ(σ)καλώντας τον απλό επισκέπτη να δει από κοντά το ναυάγιο. | el |
heal.abstract | The present diploma thesis' subject is to showcase the maritime archaeology at the Sporades islands, as well as explore the design of a museum whose main exhibit is absent. Our study area is the island of Alonnisos and specifically the village of Steni Vala, which is the closest port to the numerous shipwrecks in the area. Part of the “4500 years of nautical history” hidden in the depths of the greek seas, is located in the area between Alonnisos and Peristera islands, a very often-used trade route during the historic times. Our first and main goal was the projection and promotion of the classical shipwreck of Peristera, without necessarily bringing it to the surface. Our main design goals were the unity between the building and its natural environment, as well as the mental connection of the visitor to the shipwreck. Consequently, we created a landscape- synthesis with three main elements. An enclosed, cubical volume, which includes the submerged, semi-open space of the museum, the partly-caved in diving centre and the linear axe which connects the whole synthesis by going through it and ends up at the “below sea level” point. A route through three main functions: Ignorance- Research/ Information- Education- Discovery. The buildings do not exceed the ground-floor level, rather they are developed underground, taking advantage of the local topography. Our main goal is to “project” the submerged artifacts of the area, through a proposal which at the same time constitutes a sensual experience, attracting research and diving interest, but mainly a proposal which invites the visitor to see the shipwreck from close. | en |
heal.advisorName | Βοζάνη, Αριάδνη | el |
heal.advisorName | Vozani, Ariadni | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 47 | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: