dc.contributor.author | Ανδρικοπούλου, Ελένη | el |
dc.contributor.author | Andrikopoulou, Eleni | en |
dc.date.accessioned | 2017-08-28T11:00:41Z | |
dc.date.available | 2017-08-28T11:00:41Z | |
dc.date.issued | 2017-08-28 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45434 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14387 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Νυχτερινή οδήγηση | el |
dc.subject | Απόσπαση προσοχής | el |
dc.subject | Οδηγική συμπεριφορά | el |
dc.subject | Προσομοιωτές οδήγησης | el |
dc.subject | Κινητά τηλέφωνα | el |
dc.subject | Night driving | en |
dc.subject | Driver distraction | en |
dc.subject | Driver behavior | en |
dc.subject | Driving simulators | en |
dc.subject | Mobile phones | en |
dc.title | Διερεύνηση της επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου στην οδηγική συμπεριφορά κατά τη διάρκεια της νύχτας μέσω πειράματος σε προσομοιωτή οδήγησης | el |
dc.title | Investigation of the impact of mobile phone use on drivers' behaviour during the night. A driving simulator study | en |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Κυκλοφοριακή τεχνική | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-07-11 | |
heal.abstract | Στόχο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η διερεύνηση της επιρροής της χρήσης κινητού τηλεφώνου στη συμπεριφορά του οδηγού σε συνδυασμό με τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του οδηγού και του οδικού περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια της νύχτας. Για το σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε πείραμα σε προσομοιωτή οδήγησης, στο οποίο οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να οδηγήσουν υπό διαφορετικές οδικές συνθήκες (αστική και υπεραστική οδό) και υπό διαφορετικούς τύπους απόσπασης προσοχής (καμία απόσπαση προσοχής, συνομιλία με δια χειρός χρήση κινητού, συνομιλία μέσω συστήματος ενσύρματης επικοινωνίας και συνομιλία μέσω συστήματος ανοιχτής ακρόασης). Τα σενάρια τα οποία κλήθηκαν να οδηγήσουν οι συμμετέχοντες περιλάμβαναν οδήγηση σε αστική οδό καθώς και σε υπεραστική οδό, σε καθένα από τα οποία ένα τμήμα αφορούσε σε οδήγηση χωρίς απόσπαση προσοχής και ένα τμήμα σε οδήγηση με χρήση κινητού τηλεφώνου και με τους τρεις τρόπους, οι οποίοι προαναφέρθηκαν. Σε συγκεκριμένα σημεία της διαδρομής είχε προγραμματιστεί από το συντονιστή του πειράματος η εμφάνιση μιας εικόνας με την ένδειξη «STOP» ως απρόοπτο συμβάν, κατά την εμφάνιση του οποίου και όταν γινόταν αντιληπτό από τον οδηγό, ο οδηγός έπρεπε να ακινητοποιήσει το όχημα ακαριαία. Στην πειραματική διαδικασία συμμετείχαν 55 οδηγοί που κατείχαν δίπλωμα οδήγησης, από τους οποίους οι 34 ήταν άντρες και οι 21 γυναίκες, ηλικίας από 19 έως 62 ετών, και οι οποίοι οδήγησαν υπό συνθήκες νύχτας στο περιβάλλον του προσομοιωτή κατά τη διάρκεια απογευματινών και βραδινών ωρών. Η συμπεριφορά του οδηγού αναλύθηκε κυρίως με βάση τρείς μεταβλητές: τη μέγιστη ταχύτητα κίνησης, το χρόνο αντίδρασης του οδηγού στο απρόοπτο συμβάν και την τυπική απόκλιση της πλευρικής θέσης του οχήματος. Στο πλαίσιο της στατιστικής ανάλυσης που πραγματοποιήθηκε, δημιουργήθηκαν μοντέλα διακριτών επιλογών με σκοπό την εκτίμηση της επιρροής τόσο της χρήσης κινητού τηλεφώνου, όσο και άλλων παραμέτρων στη μέγιστη ταχύτητα κίνησης, το χρόνο αντίδρασης και την τυπική απόκλιση της πλευρικής θέσης του οχήματος σε υπεραστικό περιβάλλον. Από τη στατιστική ανάλυση που πραγματοποιήθηκε αποδείχτηκε πως η χρήση κινητού τηλεφώνου επηρεάζει τη συμπεριφορά του οδηγού. Ειδικότερα, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο χρόνος αντίδρασης αυξάνεται κατά την οδήγηση υπό απόσπαση προσοχής, ανεξαρτήτως τρόπου χρήσης κινητού, με τη δια χειρός χρήση να επιφέρει τη μεγαλύτερη αύξηση. Η μέγιστη ταχύτητα κίνησης κατά την οδήγηση υπό απόσπαση προσοχής μειώνεται κυρίως σε υπεραστική περιοχή, ενώ η τυπική απόκλιση πλευρικής θέσης του οχήματος σε υπεραστικό περιβάλλον παρουσιάζει αύξηση κατά την οδήγηση με χρήση κινητού. | el |
heal.abstract | The aim of this research is the investigation of the impact of mobile phone use on drivers’ behaviour at night, along with different drivers’ characteristics and road environment parameters. For this purpose, a driving simulator experiment was carried out, in which 55 participants were asked to drive under ifferent road conditions (urban and rural area), and under different types of distraction (no distraction, hand-held conversation, hands-free conversation and speaker mode conversation). The scenarios that participants were asked to drive included both urban and rural road driving. At the same time each scenario included a part of driving without distraction and the other part driving under the different predefined types of mobile phone distraction. A “STOP” sign appeared at different specific points along the route, to be used for drivers’ reaction time calculation. The study sample size was 55 participants (19 -62 years old), 34 male and 21 female, with a driving license who drove under night conditions in the simulator environment during afternoon and evening hours. The impact of mobile phone use was captured through three driving behavior indicators: maximum driving speed, reaction time and the standard deviation of lateral position. Within the framework of the statistical analysis, discrete choice models were used to investigate the influence of mobile phone use as well as various other parameters on the aforementioned indicators. Based on the findings of the present research, mobile phone use is significantly affecting driving performance. In particular, the results showed that the reaction time increases when driving under distraction, regardless of the manner in which the mobile phone is used and with hand-held conversation causing the greatest increase. Participants driving under the influence of mobile phone conversation, generally, tend to reduce their maximum speed. Last, the use of mobile phone while driving increases the standard deviation of lateral position in rural areas. | en |
heal.advisorName | Σπυροπούλου, Ιωάννα | el |
heal.committeeMemberName | Ψαριανός, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Γιαννής, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών. Τομέας Έργων Υποδομής και Αγροτικής Ανάπτυξης. Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 166 σ. | |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: