dc.contributor.author |
Τσάμη, Μάρθα
|
el |
dc.contributor.author |
Tsami, Martha
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-08-31T07:02:30Z |
|
dc.date.available |
2017-08-31T07:02:30Z |
|
dc.date.issued |
2017-08-31 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45443 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.6943 |
|
dc.description |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο--Μεταπτυχιακή Εργασία. Διεπιστημονικό-Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Δ.Π.Μ.Σ.) “Μαθηματική Προτυποποίηση σε Σύγχρονες Τεχνολογίες στην Οικονομία” |
el |
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Ελληνικό ΑΕΠ |
el |
dc.subject |
Χωρική Διάχυση |
el |
dc.subject |
Χωρικό Υπόδειγμα Durbin |
el |
dc.subject |
Greek GDP |
en |
dc.subject |
Spacial Durbin Model |
en |
dc.subject |
Transport Infrastructure Projects |
en |
dc.subject |
Spatial Interaction |
en |
dc.subject |
Συγκοινωνιακά Έργα |
el |
dc.title |
Η Διάχυση των Χωρικών Επιδράσεων των Επενδύσεων σε Συγκοινωνιακά Έργα Υποδομής : Οι Επενδύσεις στην Ελλάδα (2000-2013) |
el |
heal.type |
masterThesis |
|
heal.classification |
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ |
el |
heal.classification |
ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΕΡΓΑ |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/5280f36da65b67ed45e022509633091400b29ac5 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-02 |
|
heal.abstract |
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση της επίδρασης του αποθέματος παγίου κεφαλαίου των μεταφορικών έργων υποδομής (οδοί-γέφυρες, λιμάνια και αεροδρόμια) στο ΑΕΠ της Ελλάδος, την περίοδο 2000-2013. Μεθοδολογικά χρησιμοποιείται το χωρικό υπόδειγμα Durbin (Spatial Durbin Model) το οποίο ενσωματώνει τη χωρική αλληλεπίδραση των συγκοινωνιακών έργων υποδομής μεταξύ των περιφερειών μιας χώρας. Η χρήση του συγκεκριμένου υποδείγματος δίνει τη δυνατότητα να αναλυθούν τόσο οι άμεσες όσο και έμμεσες επιπτώσεις των εξεταζόμενων έργων. Τα στοιχεία της έρευνας αντλήθηκαν από τη βάση δεδομένων της AMECO (Eurostat), το Ινστιτούτο Εργασίας της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΙΝΕ-ΓΣΕΕ), την Ελληνική Γενική Γραμματεία Επενδύσεων και Ανάπτυξης και το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Από τα ευρήματα της έρευνας προκύπτει ότι το απόθεμα παγίου κεφαλαίου τόσο των οδών όσο και των λιμανιών έχουν αρνητική και στατιστικά μη σημαντική συμβολή στη διαμόρφωση του ΑΕΠ της χώρας. Αντιθέτως, θετική είναι η επίδραση του αποθέματος παγίου κεφαλαίου των αεροδρομίων. Επιπλέον, οι έμμεσες επιδράσεις των αεροδρομίων είναι 2,5-5,5 φορές μεγαλύτερες των αντίστοιχων άμεσων επιδράσεων, σε όλες τις χωρικές μήτρες βαρών, αναδεικνύοντας έτσι τη σημαντική χωρική διάχυση των οικονομικών επιπτώσεων των συγκοινωνιακών έργων. Τέλος, τα ευρήματα επιβεβαιώνουν τα δομικά ελλείμματα (διατροπικότητα, διαλειτουργικότητα) των δικτύων μεταφοράς στην Ελλάδα, την εν λόγω περίοδο. |
el |
heal.abstract |
The main objective of this study has been to investigate the effect of the national fixed capital stock of the transport infrastructure projects (roads-bridges, harbors and airports) in the Greek GDP, within the period 2000-2013. As far as the method of the current research is concerned, the Spatial Durbin Model which incorporates the spatial interaction between the various Greek regions has been chosen as the most suitable model. Furthermore, through the use of the Spatial Durbin Model the direct as well as the indirect effect of the transport projects can be more easily analyzed. Data from all thirteen regions of the country have been analyzed for the particular period of time. The majority of the study’s data were derived from various sources such as AMECO’s (Eurostat) data base, the Labor Institute of the General Confederation of Laborers, the Greek General Secretariat for Investments and Development, and finally the Greek Ministry of Shipping and Island Policy. The findings of the study show that the national fixed capital stock of the roads as well as the one of the harbors have negative and statistically non-significant contribution in GDP’s configuration. On the contrary, the national fixed capital stock of the airports has a positive effect in the Greek GDP. Moreover, the indirect effect of the airports is 2,5-5,5 times greater than the respective direct one, in all the spatial weight matrices, highlighting that way the important spatial spillover of the transport projects’ economic effects. Lastly, findings give confirmation to the structural deficits (intermodality, interoperability) of the Greek transport networks in the particular period of time. |
en |
heal.advisorName |
Μπελεγρή- Ρομπόλη, Ανδριάνα-Αθηνά |
el |
heal.committeeMemberName |
Μιχαηλίδης, Παναγιωτης |
el |
heal.committeeMemberName |
Μηλιός, Γιάννης |
el |
heal.academicPublisher |
Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
49 |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|