dc.contributor.author | Καλλέργης, Έκτωρας | el |
dc.contributor.author | Kallergis, Ektoras | en |
dc.date.accessioned | 2017-08-31T10:41:56Z | |
dc.date.available | 2017-08-31T10:41:56Z | |
dc.date.issued | 2017-08-31 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45452 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1997 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Αισθήσεις | el |
dc.subject | Φαινομενολογία | el |
dc.subject | Maurice Merleau-Ponty | en |
dc.subject | Bernard Cache | en |
dc.subject | Εικόνες - πλαίσια | el |
dc.subject | Αντίληψη | el |
dc.subject | Phenomenology | en |
dc.subject | Senses | en |
dc.subject | Perception | en |
dc.subject | Frames | en |
dc.title | Συναισθητική αντίληψη: διερεύνηση και αναφορά στο αρχιτεκτονικό της ενδιαφέρον | el |
dc.title | Sentimental perception: investigation and reference to its architectural interest | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Senses and sensation in architecture (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2001001496) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-07-13 | |
heal.abstract | Αντικείμενο της παρούσας διάλεξης είναι η αντίληψη του χώρου και του περιβάλλοντος γύρω μας, ως αποτέλεσμα της συλλειτουργίας όλων μας των αισθήσεων. Εξετάζουμε την αντίληψη, αρχικά, με τη βοήθεια της επιστήμης, της φαινομενολογίας, και έπειτα μέσα από τα μάτια ενός μεγάλου φιλοσόφου και φαινομενολόγου, του Maurice Merleau-Ponty. Στη συνέχεια, θα την εξετάσουμε ιστορικά κα θα δούμε πως, ανάλογα την περίοδο, οι τέχνες προσαρμόζονταν στις εκάστοτε τάσεις της εποχής. Κυρίαρχη θέση, στον αντιληπτικό κόσμο του ορθολογισμού, αποκτά η όραση, ως μέσο κατανόησης του κόσμου. Στη συνέχεια, κατά τον Ρομαντισμό, γεννιέται η ανάγκη επιστράτευσης και των υπόλοιπων αντιληπτικών μας μέσων, σε μια προσπάθεια συγκινησιακής προσέγγισης του κόσμου. Την περίοδο του Μοντερνισμού, και λόγω της ανακάλυψης της φωτογραφίας, οι τέχνες θα αποκτήσουν νέο ρόλο, δεν θα λειτουργούν σαν αναπαραστατικό μέσο, αλλά σαν μέσο έκφρασης του αντιληπτικού κόσμου του καλλιτέχνη. Φτάνοντας στο τεχνολογικά εξοπλισμένο σήμερα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η όραση και κατ επέκταση η εικόνα παίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο αντίληψης, ανάγνωσης και κατανόησης του περιβάλλοντος γύρω μας. Κλείνοντας, καταλήγουμε στο ότι η αντίληψη και ο αντιληπτικός κόσμος του κάθε ανθρώπου έγκειται στον ίδιο, αλλά και στο περιβάλλον αλληλοεπίδρασης του και ενώ τείνει να γίνει αντικειμενική, το υποκειμενικό της στοιχείο είναι αυτό που διατηρεί τη μοναδικότητα μας. | el |
heal.abstract | The subject of this project is the perception of space and environment around us, as a cooperation of our senses. We, firstly, try to understand the meaning of perception through the science of phenomenology and the eyes of a very known and respected philosopher Maurice Merleau-Ponty. Then we will try to search through history and come to understand that even perception was adjusted to its time and era. Through the period of rationalism, sight develops a hegemonic role as a manner of understanding the world. Furthermore, in Romanticism, rises the idea of the importance of the rest of our perceptual means, through the effort of a more sentimental approach of the world. The period of Modernism, since the discovery of photography, arts seem adopt a new role. As representation was its main cause, expressing the perceptive world of the artist gains most importance. Coming to the technologically equipped present, arrive to conclusion that sight and by extension frame has a very decisive role of how we percept and understand every impulse around us. Finally, we seem to believe that perception and the perceptive world of each person depends on his own experiences and the specific environment that he interacts with, and even though inclines to be subjective, its objective substance keeps our uniqueness alive.. | en |
heal.tableOfContents | Εισαγωγή - Τι είναι αντίληψη - Ιστορικό υπόβαθρο της οπτικής μας σχέσης με τα πράγματα - Συμπεράσματα | el |
heal.sponsor | Κύριος Μωραίτης | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σσχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: