HEAL DSpace

Συναισθητική αντίληψη: διερεύνηση και αναφορά στο αρχιτεκτονικό της ενδιαφέρον

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Καλλέργης, Έκτωρας el
dc.contributor.author Kallergis, Ektoras en
dc.date.accessioned 2017-08-31T10:41:56Z
dc.date.available 2017-08-31T10:41:56Z
dc.date.issued 2017-08-31
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45452
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1997
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Αισθήσεις el
dc.subject Φαινομενολογία el
dc.subject Maurice Merleau-Ponty en
dc.subject Bernard Cache en
dc.subject Εικόνες - πλαίσια el
dc.subject Αντίληψη el
dc.subject Phenomenology en
dc.subject Senses en
dc.subject Perception en
dc.subject Frames en
dc.title Συναισθητική αντίληψη: διερεύνηση και αναφορά στο αρχιτεκτονικό της ενδιαφέρον el
dc.title Sentimental perception: investigation and reference to its architectural interest en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Senses and sensation in architecture (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2001001496) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-07-13
heal.abstract Αντικείμενο της παρούσας διάλεξης είναι η αντίληψη του χώρου και του περιβάλλοντος γύρω μας, ως αποτέλεσμα της συλλειτουργίας όλων μας των αισθήσεων. Εξετάζουμε την αντίληψη, αρχικά, με τη βοήθεια της επιστήμης, της φαινομενολογίας, και έπειτα μέσα από τα μάτια ενός μεγάλου φιλοσόφου και φαινομενολόγου, του Maurice Merleau-Ponty. Στη συνέχεια, θα την εξετάσουμε ιστορικά κα θα δούμε πως, ανάλογα την περίοδο, οι τέχνες προσαρμόζονταν στις εκάστοτε τάσεις της εποχής. Κυρίαρχη θέση, στον αντιληπτικό κόσμο του ορθολογισμού, αποκτά η όραση, ως μέσο κατανόησης του κόσμου. Στη συνέχεια, κατά τον Ρομαντισμό, γεννιέται η ανάγκη επιστράτευσης και των υπόλοιπων αντιληπτικών μας μέσων, σε μια προσπάθεια συγκινησιακής προσέγγισης του κόσμου. Την περίοδο του Μοντερνισμού, και λόγω της ανακάλυψης της φωτογραφίας, οι τέχνες θα αποκτήσουν νέο ρόλο, δεν θα λειτουργούν σαν αναπαραστατικό μέσο, αλλά σαν μέσο έκφρασης του αντιληπτικού κόσμου του καλλιτέχνη. Φτάνοντας στο τεχνολογικά εξοπλισμένο σήμερα, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η όραση και κατ επέκταση η εικόνα παίζει καθοριστικό ρόλο στον τρόπο αντίληψης, ανάγνωσης και κατανόησης του περιβάλλοντος γύρω μας. Κλείνοντας, καταλήγουμε στο ότι η αντίληψη και ο αντιληπτικός κόσμος του κάθε ανθρώπου έγκειται στον ίδιο, αλλά και στο περιβάλλον αλληλοεπίδρασης του και ενώ τείνει να γίνει αντικειμενική, το υποκειμενικό της στοιχείο είναι αυτό που διατηρεί τη μοναδικότητα μας. el
heal.abstract The subject of this project is the perception of space and environment around us, as a cooperation of our senses. We, firstly, try to understand the meaning of perception through the science of phenomenology and the eyes of a very known and respected philosopher Maurice Merleau-Ponty. Then we will try to search through history and come to understand that even perception was adjusted to its time and era. Through the period of rationalism, sight develops a hegemonic role as a manner of understanding the world. Furthermore, in Romanticism, rises the idea of the importance of the rest of our perceptual means, through the effort of a more sentimental approach of the world. The period of Modernism, since the discovery of photography, arts seem adopt a new role. As representation was its main cause, expressing the perceptive world of the artist gains most importance. Coming to the technologically equipped present, arrive to conclusion that sight and by extension frame has a very decisive role of how we percept and understand every impulse around us. Finally, we seem to believe that perception and the perceptive world of each person depends on his own experiences and the specific environment that he interacts with, and even though inclines to be subjective, its objective substance keeps our uniqueness alive.. en
heal.tableOfContents Εισαγωγή - Τι είναι αντίληψη - Ιστορικό υπόβαθρο της οπτικής μας σχέσης με τα πράγματα - Συμπεράσματα el
heal.sponsor Κύριος Μωραίτης el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σσχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα