dc.contributor.author | Πατέρας, Ανδρόνικος | el |
dc.contributor.author | Pateras, Andronikos | en |
dc.date.accessioned | 2017-09-05T07:34:00Z | |
dc.date.available | 2017-09-05T07:34:00Z | |
dc.date.issued | 2017-09-05 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45502 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14225 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Δυναμική Συμπεριφορά | el |
dc.subject | Ταχύπλοα Σκάφη | el |
dc.subject | Δυπλή Ακμή | el |
dc.subject | Τυχαίους Κυματισμούς | el |
dc.subject | Sea Environment | en |
dc.subject | Sea States | en |
dc.subject | Double Chine | en |
dc.subject | Seakeeping | en |
dc.subject | High Speed Ships | en |
dc.title | Δυναμική Συμπεριφορά Προτύπου Ταχύπλοου Σκάφους με Διπλή Ακμή και L/B=4 σε Τυχαίους Κυματισμούς | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Ταχύπλοα Σκάφη | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2016-12-15 | |
heal.abstract | Οι δύο βασικοί άξονες στους οποίους διαχρονικά πρέπει να εξελίσσονται τα πλοία είναι η ταχύτητα και η άνεση των επιβατών. Λαμβάνοντας υπόψη το μεγάλο ανταγωνισμό που υπάρχει στις ακτοπλοϊκές γραμμές γίνονται οι σχεδιάσεις των σκαφών. Στόχος η επίτευξη όσο το δυνατό πιο ψηλών ταχυτήτων σε ήρεμο νερό χωρίς αυτές οι ψηλές ταχύτητες να οδηγούν σε μέτρια συμπεριφορά στους κυματισμούς και σε μη ευχάριστο ταξίδι για τους επιβάτες. Έτσι ένας σύγχρονος μελετητής ναυπηγός έχει υποχρέωση στη φάση της σχεδίασης ενός ταχύπλοου σκάφους να μελετήσει πρωταρχικά τη δυναμική του συμπεριφορά στους κυματισμούς σε διαφορετικές καταστάσεις θάλασσας. Η μελέτη αυτή είναι επιβεβλημένη ανάγκη τόσο για όφελος των επιβατών και του πληρώματος όσο και προς όφελος του εκάστοτε φορτίου. Μια υδροδυναμικά σωστή σχεδίαση σημαίνει και μικρότερη καταπόνηση του σε κύματα και ανάγκη μικρότερης αντοχής στη μέση τομή. Η δυναμική συμπεριφορά ενός πλοίου σε θαλάσσιους κυματισμούς αναφέρεται στην αγγλική ορολογία με τον όρο seakeeping. Εξετάζει την ικανότητα ενός πλοίου να πλέει με άνεση και χωρίς ιδιαίτερη καταπόνηση στο θαλάσσιο περιβάλλον με κυματισμούς και συνιστάται στην ανάλυση των χαρακτηριστικών κινήσεων και την πρόθεση αντίστασης σε κυματισμούς. Στη εργασία αυτή εξετάζεται η δυναμική συμπεριφορά ενός προτύπου ταχύπλοου σκάφους γάστρας διπλής ακμής της συστηματικής σειράς του Ε.Μ.Π. Η ανάπτυξη έγινε στο Εργαστήριο Ναυτικής και Θαλάσσιας Υδροδυναμικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Το Ε.Ν.Θ.Υ. καταβάλλει εδώ και χρόνια προσπάθεια να δημιουργήσει μια βάση δεδομένων της συστηματικής σειράς στην οποία ο μελετητής θα μπορεί να ανατρέξει ώστε να υπολογίσει μέσα από τα αδιάσειστα πειραματικά αποτελέσματα πρόσθετης αντίστασης και δυναμικής συμπεριφοράς τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς ομοίων με τη σειρά σκαφών. Μελετήθηκε το πρότυπο NTUA-113/95 με λόγο L/B = 4, συντελεστή εκτοπίσματος Cdl = 4.23 και μηδενική γωνία διαγωγής, σε ταχύτητες με αριθμό Froude Fn= 0.34 και 0.68. Στην εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των μετρήσεων σε επτά καταστάσεις θάλασσας. Παρουσιάζονται τα φάσματα κυματισμού-αποκρίσεων για κάθε μια από τις θάλασσες, στις δύο ταχύτητες. Οι αποκρίσεις περιλαμβάνουν την κατακόρυφη επιτάχυνση σε τρείς θέσεις επί του προτύπου (πλώρη, κέντρο βάρους, πρύμνη), την κατακόρυφη κίνηση (Heave) και τον προνευτασμό (Pitch). Οι δυναμικές αποκρίσεις παρουσιάζονται υπό μορφή RMS τιμών, ενώ η πρόσθετη αντίσταση δίνεται σε μέση τιμή. Στο τέλος, συγκρίνονται και σχολιάζονται τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την παρούσα μελέτη με εκείνα προηγούμενων μελετών επί των μοντέλων 097/94 και 116/96 της συστηματικής σειράς του NTUA τα οποία έχουν ως κύρια χαρακτηριστικά L/B=5.5και L/B=7 αντίστοιχα, ίδιο συντελεστή φόρτωσης (Cdl = 4.23) και μηδενική γωνία διαγωγής. Η παρούσα μελέτη έγινε για αντίστοιχες καταστάσεις θάλασσας και ταχύτητες εκφρασμένες μέσω του αριθμού Froude ώστε να εξαχθούν συγκριτικά συμπεράσματα. | el |
heal.advisorName | Γρηγορόπουλος, Γρηγόριος | el |
heal.committeeMemberName | Ζαραφωνίτης, Γεώργιος | el |
heal.committeeMemberName | Τζαμπίρας, Γεώργιος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 168 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: