dc.contributor.author |
Δημητράτος, Άγγελος
|
el |
dc.contributor.author |
Δημητράτος, Δημήτριος
|
el |
dc.contributor.author |
Dimitratos, Aggelos
|
en |
dc.contributor.author |
Dimitratos, Dimitrios
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-09-05T09:53:04Z |
|
dc.date.available |
2017-09-05T09:53:04Z |
|
dc.date.issued |
2017-09-05 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45519 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1880 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Χρώματα |
el |
dc.subject |
Αρχιτεκτονική |
el |
dc.subject |
Εικαστική ματιά |
el |
dc.subject |
Πόλεις |
el |
dc.subject |
Colors |
en |
dc.subject |
Architecture |
en |
dc.subject |
Visual look |
en |
dc.subject |
Cities |
en |
dc.title |
Η χωρική επίδραση του χρώματος: ερμηνείες και συμπεράσματα |
el |
dc.title |
The spatial effect of color: interpretations and conclusions |
en |
dc.type |
Διάλεξη |
|
heal.type |
learningMaterial |
|
heal.classification |
Color in architecture |
en |
heal.classificationURI |
http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85028595 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
campus |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2014-01 |
|
heal.abstract |
Η έρευνα αυτή έχει σκοπό να ερμηνεύσει αρχικά κάποια χαρακτηριστικά του χρώματος και κατόπιν να τα ‘δοκιμάσει’ στο χώρο. Έτσι, ανατρέχουμε σε ιστορικά παραδείγματα όπου γνωστοί καλλιτέχνες, επιφανείς ζωγράφοι αλλά και αρχιτέκτονες χρησιμοποιούν το χρώμα ως μέσω μιας δικής τους γλώσσας. Μέσα από χαρακτηριστικά κτίρια αρχιτεκτόνων θα προσπαθήσουμε να δούμε το χρώμα ως αρχιτεκτονικό επίθεμα που έρχεται και προσαρμόζεται σε ένα «έργο», σε ένα πεδίο, ενώ στη συνέχεια θα προσπαθήσουμε να ερμηνεύσουμε την επέκτασή του στο χώρο ή στην πόλη όπου εντάσσεται.
Η παρουσία των χρωμάτων στην φύση, μας προτρέπει από την πρώτη στιγμή να τα προσεγγίσουμε και να τα ερμηνεύσουμε. Στην προσπάθεια αυτή όμως να κατανοήσουμε το χρώμα ως στοιχείο που δρα και επεμβαίνει στον ανθρώπινο εγκέφαλο, προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τις διαφορετικές του πτυχές κάτω από το φως ερευνητικών μελετών.
Το φως, η κίνηση, ο ουρανός κι η γη ως φυσικά υπόβαθρα είναι βασικά συνθετικά στοιχεία που με την χρωματική – αρχιτεκτονική επέμβαση δίνουν την ώθηση και μπορούν να ανατρέχουν σε νέες παραστάσεις από αυτές που είναι εμφανείς και άμεσες ,μεταφέροντας το χώρο ή την πόλη πάνω σε ένα οπτικό μεταφορικό καμβά όπου τελική εικόνα είναι μόνο χρώμα.
Έτσι, χρώμα και αρχιτεκτονική, χώρος και πόλη είναι συναφή και εμπλέκονται ανάλογα με το βαθμό που εμείς επιτρέπουμε ή δίνουμε έμφαση από τη «φανταστική» επίδραση που αποκτά το χρώμα.
Τελικός σκοπός της προσπάθειας αυτής είναι να ερμηνεύσουμε την «αδιάλλακτη» δύναμη ή κυριαρχία του χρώματος και να αναδείξουμε τον τρόπο με τον οποίο εμείς ως χρήστες του χώρου θα μετατρέψουμε τον εαυτό μας σε έναν ενεργό ζωγραφικά παρατηρητή της πόλης |
el |
heal.abstract |
The purpose of this research is to initially interpret various features of colour and then try to apply them in space. In this way we present historical examples, where famous artists, notable painters and architects use colour as a means of their own language. Through characteristic buildings we attempt to see colour as an architectural patch that adapts itself on a work, on a field, while further on we attempt to interpret its expansion into space or into the city it belongs.
The presence of colours in nature enables us to approach them and interpret them from the very first moment.
In this effort to comprehend colour as an element that acts and intervenes in the human brain, we attempt to perceive the different aspects of it under the light of our research study.
The light, the motion, the sky and the earth as natural backgrounds, are natural connection components, which with the chromatic-architectural intervention give boost and can retrace new scenes other than the obvious ones, transferring the space or the city onto an optical metaphorical canvas, where the final picture is only colour.
Thus, colour and architecture, space and city are close and interfere with each other depending on the grade we allow it to or emphasize from the "imaginary" effect that colour obtains.
Final target of this effort is to interpret the never changing power or dominance of colour and to designate the way in which we as users of free space, we will convert ourselves into an active painting-observer of the city. |
en |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|