HEAL DSpace

Αειφόρα σχολεία: βιώσιμη αναβάθμιση υφιστάμενων σχολικών κτιρίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Πέτρου, Δανάη el
dc.contributor.author Petrou, Danae en
dc.date.accessioned 2017-09-05T11:35:53Z
dc.date.available 2017-09-05T11:35:53Z
dc.date.issued 2017-09-05
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45520
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.1970
dc.rights Default License
dc.subject Βιωσιμότητα el
dc.subject Σχολικά κτίρια el
dc.subject Βιώσιμη αναβάθμιση el
dc.subject Sustainability en
dc.subject School buildings en
dc.subject Sustainable retrofit en
dc.title Αειφόρα σχολεία: βιώσιμη αναβάθμιση υφιστάμενων σχολικών κτιρίων el
dc.title Sustainable schools: sustainable retrofit of existing school buildings en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Sustainable architecture (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00004838) en
heal.classificationURI http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh00004838
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-09-04
heal.abstract Η ενεργειακή κρίση, η μείωση των αποθεμάτων των φυσικών πόρων, οι τεράστιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, η κλιματική αλλαγή αποτελούν τη νέα πραγματικότητα του πλανήτη. Η περιβαλλοντική κρίση επιβάλλει αντικατάσταση των παγιωμένων πρακτικών της γραμμικής οικονομίας με μηχανισμούς βασισμένους στην κυκλική οικονομία. Είναι δυνατόν όμως να υπάρξει κινητοποίηση για την αλλαγή αυτή, χωρίς την κατάλληλη περιβαλλοντική συνείδηση και παιδεία; Η ουσιαστική περιβαλλοντική εκπαίδευση απουσιάζει αυτή τη στιγμή από την ελληνική πραγματικότητα. Επομένως, η εισαγωγή της οφείλει να ξεκινήσει από τις μικρότερες ηλικίες, δηλαδή από τις πρώτες βαθμίδες εκπαίδευσης. Η παρούσα διάλεξη εξετάζει τη σχέση της αρχιτεκτονικής των σχολικών κτιρίων στην Ελλάδα με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών και της τοπικής κοινότητας. Η αρχιτεκτονική των σχολικών κτιρίων στην Ελλάδα διαμορφώθηκε από την επιτακτική ανάγκη για εύρεση σχολικής στέγης προσβάσιμης από όλα τα παιδιά. Κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα, συμβατικές στην πλειοψηφία τους κατασκευές σχολικών κτιρίων ανεγέρθηκαν σε όλη τη χώρα, οι οποίες εξασφάλιζαν τις απολύτως απαραίτητες παροχές στα παιδιά και την εκπαιδευτική διαδικασία. Με την έννοια αυτή, οι σχολικές κατασκευές ήταν επιτυχημένες ως προς το ζήτημα που επίλυαν στην εποχή τους. Ως προς τις σύγχρονες ανάγκες, όμως, κρίνονται ανεπαρκείς. Ο σχεδιασμός των σχολείων αυτών βασίστηκε σε συντηρητικά πρότυπα διδασκαλίας που δεν αντιστοιχούν με τις σημερινές εκπαιδευτικές αξίες, ενώ απουσίαζε από αυτόν η περιβαλλοντική ευαισθησία που αναζητάει ο σύγχρονος τρόπος ζωής και το επείγον ζήτημα της στροφής προς την κυκλική οικονομία. Αναδεικνύεται, επομένως, η επιτακτικότητα αλλαγών στα σχολικά κτίρια. Αντικείμενο της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση μεθόδων αναβάθμισης των κτιρίων εκπαίδευσης με βάση τις αρχές της βιωσιμότητας. Στους στόχους της εργασίας περιλαμβάνονται η μελέτη της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και οικονομικής επιτακτικότητας της αλλαγής, η εισαγωγή βασικών εννοιών που συνδέονται με αυτή (βιωσιμότητα, επανάχρηση, εμπεριεχόμενη ενέργεια και άλλες) και η συγκέντρωση, μέσω βιβλιογραφίας και μελέτης παραδειγμάτων, των πιθανών μεθόδων με τις οποίες θα πραγματοποιηθεί η αναβάθμιση αυτή. Η διάλεξη αυτή αποσκοπεί, επίσης, στην εισαγωγή προβληματισμών σχετικά με την σχέση μεταξύ αρχιτεκτονικής, βιωσιμότητας και εκπαίδευσης σε πλαίσια τόσο θεωρητικά όσο και της σύγχρονης ελληνικής πραγματικότητας. Γενικό ερώτημα προς διερεύνηση της μελέτης αυτή αποτελεί η σχέση της αρχιτεκτονικής με την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση. el
heal.abstract The energy crisis, the reduction of natural resources, the immense emissions of carbon dioxide in the atmosphere and the climate change shape the new reality of the planet. The environmental crisis requires replacing the consolidated practices of linear economy with mechanisms based on circular economy. Is it possible, though, to create mobilization for this change without the appropriate environmental awareness and education? The essential environmental education is currently absent from greek reality. Therefore, its introduction should start from a younger age and from the first stages of education. This thesis examines the relationship between the architecture of the school buildings in Greece and the environmental awareness of the students and the local community. The architecture of the school buildings in Greece was shaped by the urgent need for school accessibility for every child. During the 20th century, conventional buildings were erected around the whole country, which offered the most basic benefits for children and the educational process. In this sense, school buildings were successful back then, regarding the issue that they were meant to face. However, regarding the contemporary needs, school buildings are considered to be inadequate. The design of these school buildings is based on conservative models of education which do not correspond to current educational values. At the same time, environmental sensitivity and education towards circular economy –which are considered to be urgent issues today- are absent. Thus, the urgency of changes in school buildings is highlighted. The subject of this thesis is the investigation of the retrofitting methods of school buildings, according to the principles of sustainability. The objectives of the thesis include the study of the environmental, social and economic imperatives for change the introduction of basic concepts associated with it (sustainability, reuse, embodied energy and others) as well as the gathering –through bibliography and case studies- of the possible methods for retrofit. This thesis also aims at introducing some reflections on the relationship between architecture, sustainability and education. Finally, a general question of this study for exploring is the relationship between architecture and environmental education. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής