dc.contributor.author |
Ασημακόπουλος, Ιωάννης
|
el |
dc.contributor.author |
Asimakopoulos, Ioannis
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-09-06T10:03:08Z |
|
dc.date.available |
2017-09-06T10:03:08Z |
|
dc.date.issued |
2017-09-06 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45525 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14196 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Θερμική μοντελοποίηση |
el |
dc.subject |
Ροϊκή μοντελοποίηση |
el |
dc.subject |
Αλουμίνιο |
el |
dc.subject |
FSW |
en |
dc.subject |
Thermal modeling |
en |
dc.subject |
Flow modeling |
en |
dc.subject |
AA5083 |
en |
dc.title |
Ροϊκή μοντελοποίηση μετωπικής συγκόλλησης δια τριβής με ανάδευση πλακών κράματος αλουμινίου 5083 με τη χρήση του πακέτου πεπερασμένων στοιχείων comsol multiphysics |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκόλληση |
el |
heal.classification |
Welding |
en |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/c1b0fdbf59df81e165f5ece1ac87df4d3ae96347 |
|
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/c1b0fdbf59df81e165f5ece1ac87df4d3ae96347 |
|
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-07-11 |
|
heal.abstract |
Η συγκόλληση δια τριβής με ανάδευση (Friction Stir Welding - FSW) είναι μια σχετικά καινούρια τεχνική συγκόλλησης στερεάς κατάστασης. Χρησιμοποιείται πια ευρέως σε διάφορους τομείς της κατασκευαστικής βιομηχανίας, όπως την αυτοκινητοβιομηχανία, την αεροναυπηγική και τη ναυπηγική, για τη συγκόλληση μεταλλικών κραμάτων που είναι δύσκολο να συγκολληθούν με τις κλασικές μεθόδους τήξης. Ένας από τους πιο σημαντικούς τομείς έρευνας στη συγκόλληση δια τριβής με ανάδευση είναι η μελέτη της ροής του υλικού στην περιοχή γύρω από το εργαλείο καθώς και το πώς αυτή επηρεάζει τη μεταλλουργική δομή και τις μηχανικές ιδιότητες της περιοχής συγκόλλησης.
Η συγκόλληση δια τριβής με ανάδευση είναι μια πολύ περίπλοκη διεργασία, κατά την οποία αρκετά διαφορετικά φυσικά φαινόμενα συμβαίνουν ταυτόχρονα και αλληλεπιδρούν. Για να κατανοήσουμε τη διεργασία αυτή, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε τη φύση της ροής του υλικού γύρω από το εργαλείο. Η πραγματοποίηση εργαστηριακών πειραμάτων με σκοπό την ανάλυση της ροής αποδείχθηκε αρκετά χρονοβόρα και υψηλού κόστους για τους ερευνητές. Για να ξεπεραστούν τα παραπάνω εμπόδια, από το 2000 γίνονται μελέτες με σκοπό την αριθμητική προσομοίωση της διεργασίας FSW. Στην παρούσα εργασία αναπτύσσεται ένα συνδυασμένο θερμικό – ροϊκό μοντέλο υπολογιστικής ρευστοδυναμικής με χρήση του πακέτου πεπερασμένων στοιχείων Comsol Multiphysics για τη μοντελοποίηση FSW αλουμινίου 5083. Το υπό συγκόλληση υλικό θεωρείται ρευστό υψηλού ιξώδους και γίνεται ανάλυση της ροής του γύρω από το περιστρεφόμενο εργαλείο. Τα ροϊκά πεδία που παράγονται από το πρόγραμμα μας δείχνουν τη μορφή της ροής στην περιοχή συγκόλλησης. Επίσης εξετάζεται η μεταβολή του δυναμικού ιξώδους, του πεδίου ταχυτήτων και του ρυθμού διατμητικής παραμόρφωσης για διάφορες παραμέτρους συγκόλλησης. Καινοτομία της εργασίας αποτελεί η προσπάθεια μοντελοποίησης της συγκόλλησης δίνοντας στον άξονα του εργαλείου μια μικρή κλίση προς την αντίθετη κατεύθυνση της συγκόλλησης (tilt angle). Τέλος τα αποτελέσματα που προκύπτουν από την παραπάνω μελέτη αναλύονται διεξοδικά, συγκρίνονται με πειραματικά αποτελέσματα του Εργαστηρίου Ναυπηγικής Τεχνολογίας και εν κατακλείδι αντλώνται συμπεράσμτα. |
el |
heal.abstract |
Friction stir welding is a relatively new solid state joining technique. It is widely used in various sectors of the industry, such as automotive, railway, aerospace and shipbuilding in order to join different metallic alloys that are hard to be welded by conventional fusion welding. One of the most important fields of research in friction stir welding is the study of the material flow around the tool and how it affects the metallurgy and the mechanical properties of the welded area.
Friction stir welding is a highly complex process comprising several coupled physical phenomena. In order to understand the process it is very important to know the nature of the material flow that occurs around the tool. Lab experiments are often time consuming and costly for the researchers. In order to overcome these obstacles, numerical simulation has frequently been used since the 2000s. In the present work a model based approach is adopted in order to study the material flow. A coupled thermal and flow CFD model is developed using the Finite Element package, Comsol Multiphysics, for the friction stir welding simulation of aluminum 5083. The material is considered as a high viscosity fluid and the flow analysis is done. The flow fields generated by the streamline plot give an idea of the material flow. The variation of dynamic viscosity, velocity field and shear strain fields with various welding parameters is studied. An innovation of the study is the attempt to model the FSW process with a tilt angle of 3 degrees. Finally the results obtained from the above mentioned conditions is discussed elaborately, compared with experimental results obtained in the Shipbuilding Technology Laboratory and concluded. |
el |
heal.advisorName |
Παντελής, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Παντελής, Δημήτριος |
el |
heal.committeeMemberName |
Τσούβαλης, Νικόλαος |
el |
heal.committeeMemberName |
Βοσνιάκος, Γεώργιος-Χριστόφορος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Θαλάσσιων Κατασκευών. Εργαστήριο Ναυπηγικής Τεχνολογίας |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
111 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|