dc.contributor.author |
Χαραλαμπίδης, Αλέξανδρος-Στέλιος-Σπύρος
|
el |
dc.contributor.author |
Charalampidis, Alexandros-Stelios-Spyros
|
|
dc.date.accessioned |
2017-09-07T07:26:45Z |
|
dc.date.available |
2017-09-07T07:26:45Z |
|
dc.date.issued |
2017-09-07 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45540 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14244 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Μεταβολές καυσίμων |
el |
dc.subject |
Κυκλοφοριακή ζήτηση |
el |
dc.subject |
Μεταφορικές εταιρίες |
el |
dc.subject |
Νευρωνικά δίκτυα |
el |
dc.subject |
Δένδρα απόφασης |
el |
dc.subject |
AdaboostM1 |
el |
dc.subject |
Fuel variations |
en |
dc.subject |
Transport demand |
el |
dc.subject |
Transport companies |
el |
dc.subject |
Artificial neural networks |
el |
dc.subject |
Decision trees |
el |
dc.subject |
AdaboostM1 |
el |
dc.title |
Πρότυπα μηχανικής μάθησης για την πρόβλεψη της τιμής των καυσίμων και η χρησιμότητά τους στις μεταφορές |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.classification |
Συγκοινωνιακή υποδομή |
el |
heal.language |
el |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-07-06 |
|
heal.abstract |
Οι μεταβολές της λιανικής τιμής των καυσίμων έχουν σημαντικές επιπτώσεις στη ζήτηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και στις μεταφορικές εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον συγκοινωνιακό κλάδο. Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η ανάπτυξη προτύπων πρόβλεψης της τιμής της απλής αμόλυβδης σε μεσοπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Για τον σκοπό αυτό, εφαρμόζονται τρεις μέθοδοι από την οικογένεια εκμάθησης μηχανών, τα νευρωνικά δίκτυα, τα δενδρα απόφασης και τα δάση απόφασης με βάση την μέθοδο AdaboostM1. Αρχικά, έγινε έρευνα στην βιβλιογραφία για την κατάλληλη προετοιμασία και ομαλοποίηση των δεδομένων εισόδου και διερευνήθηκε η δομή της εκάστοτε μεθόδου εκμάθησης μηχανών. Εν συνεχεία, εκπαιδεύτηκαν και αξιολογήθηκαν οι τρεις μέθοδοι εκμάθησης μηχανών, αλλά έγινε και σύγκριση μεταξύ τους. Τέλος, η βελτιστοποίηση των παραμέτρων της εκάστοτε μεθόδου συνέβαλλε στην μείωση του σφάλματος γενίκευσης και στην επίτευξη ακρίβειας πρόβλεψης της τάξης του 75%. |
el |
heal.advisorName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Βλαχογιάννη, Ελένη |
el |
heal.committeeMemberName |
Γιαννής, Γεώργιος |
el |
heal.committeeMemberName |
Κεπαπτσόγλου, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
95 σ. |
el |
heal.fullTextAvailability |
true |
|