dc.contributor.author | Αθανασόπουλος, Σταύρος | el |
dc.contributor.author | Athanasopoulos, Stavros | en |
dc.date.accessioned | 2017-09-14T07:01:11Z | |
dc.date.available | 2017-09-14T07:01:11Z | |
dc.date.issued | 2017-09-14 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45608 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14268 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Βαθμός Απόδοσης | el |
dc.subject | Οδοντωτοί Τροχοί | en |
dc.subject | Πλανητικά Συστήματα | |
dc.subject | Ελαστοϋδροδυναμική Λίπανση | |
dc.subject | Οριακή Λίπανση | |
dc.subject | Τροχιά Επαφών | |
dc.subject | Gear Efficiency, Spur Gears | |
dc.subject | Planetary Systems | |
dc.subject | Elastohydrodynamic Lubrication | |
dc.subject | Boundary Lubrication | |
dc.subject | Path of Contact | |
dc.title | Εκτίμηση Βαθμού Απόδοσης Πλανητικών Μηχανισμών Μετάδοσης Κίνησης με Υπολογιστικές Μεθόδους | el |
heal.type | bachelorThesis | |
heal.classification | Στοιχεία Μηχανών | el |
heal.language | el | |
heal.access | free | |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-07-13 | |
heal.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό τη μελέτη του βαθμού απόδοσης πλανητικών μηχανισμών μετάδοσης κίνησης. Συγκεκριμένα, η ανάλυση των απωλειών ενέργειας κάθε μελετούμενου πλανητικού μηχανισμού πραγματοποιείται με τον υπολογισμό των επιμέρους απωλειών για όλες τις ολισθαίνουσες επιφάνειες του. Σε κάθε μηχανισμό τα δυναμικά και κινηματικά μεγέθη υπολογίζονται για όλους τους τροχούς σε επαφή και μοντελοποιούνται όλες οι επαφές τροχών του μηχανισμού ως απλές βαθμίδες μετωπικών τροχών μετάδοσης κίνησης. Ο βαθμός απόδοσης της απλής βαθμίδας υπολογίζεται ανάγοντας όλες τις απώλειες λόγω τριβών πάνω στην τροχιά επαφών του ζεύγους. Όλα τα γεωμετρικά μεγέθη των τροχών σε κάθε θέση της τροχιάς επαφών βρίσκονται αναλυτικά. Η δύναμη τριβής μεταξύ των κατατομών εκτιμάται με την χρήση μικτού ρεολογικού μοντέλου τριβών, δηλαδή οι συνιστώσες της δύναμης τριβής είναι δύο, η δύναμη λόγω συνεκτικότητας του ρευστού και η δύναμη λόγω επαφής των επιφανειών των δύο κατατομών. Στη συνέχεια, υπολογίζεται ο βαθμός απόδοσης της βαθμίδας και τελικά όλου του πλανητικού μηχανισμού αθροίζοντας όλες τις απώλειες λόγω τριβών συνεργασίας. Ένας επιπλέον στόχος της εργασίας είναι η σύγκριση μίας προτεινόμενης βαθμίδας μετάδοσης κίνησης με απλούς πλανητικούς μηχανισμούς. Ο μηχανισμός αυτός δύναται να προσφέρει μεγάλες σχέσεις μείωσης ή αύξησης στροφών με αρκετά μικρές απώλειες σε σχέση με άλλους μηχανισμούς ίδιου λόγου μετάδοσης κίνησης. Συνεπώς, θεωρώντας ίδιο λόγο μετάδοσης και ίδια είσοδο ισχύος για τους μηχανισμούς συγκρίνονται οι βαθμοί απόδοσης, οι όγκοι και το βάρος τους. Τέλος, τα αποτελέσματα της μελέτης παρουσιάζονται και αξιολογούνται. | el |
heal.abstract | The purpose of this diploma thesis is to study the efficiency of planetary gearboxes. Specifically, the energy loss analysis is carried out by calculating the individual losses for all sliding surfaces of each studied planetary mechanism. In each mechanism the dynamic and kinematic variables are calculated for all gears in contact and all the gear contacts of the mechanism are modeled as single spur gears. The efficiency of the gear pair is calculated by applying all frictional forces on the gear pair contact line. All geometrical variables along the contact line path are calculated analytically. The frictional force is estimated using a mixed rheological friction model and consists of two parts, friction caused by fluid viscosity and the asperities contact friction. Ultimately, the efficiency of the entire planetary mechanism is calculated by summing all the losses due to friction forces. Another aim of this thesis is to compare a proposed planetary mechanism with other simple ones. This mechanism can provide great drive ratios and quite small loss of energy compared to other mechanism with the same drive ratio. Therefore, assuming the same transmission ratio and power input for all mechanisms, their efficiency, volume and weight are compared. Finally, the results of the study are presented and evaluated. | en |
heal.advisorName | Σπιτάς, Βασίλειος | el |
heal.committeeMemberName | Προβατίδης, Χριστόφορος | el |
heal.committeeMemberName | Κουλοχέρης, Δημήτριος | el |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών | el |
heal.academicPublisherID | ntua | |
heal.numberOfPages | 76 σ. | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: