HEAL DSpace

Εκτίμηση Βαθμού Απόδοσης Πλανητικών Μηχανισμών Μετάδοσης Κίνησης με Υπολογιστικές Μεθόδους

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Αθανασόπουλος, Σταύρος el
dc.contributor.author Athanasopoulos, Stavros en
dc.date.accessioned 2017-09-14T07:01:11Z
dc.date.available 2017-09-14T07:01:11Z
dc.date.issued 2017-09-14
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45608
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14268
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/gr/ *
dc.subject Βαθμός Απόδοσης el
dc.subject Οδοντωτοί Τροχοί en
dc.subject Πλανητικά Συστήματα
dc.subject Ελαστοϋδροδυναμική Λίπανση
dc.subject Οριακή Λίπανση
dc.subject Τροχιά Επαφών
dc.subject Gear Efficiency, Spur Gears
dc.subject Planetary Systems
dc.subject Elastohydrodynamic Lubrication
dc.subject Boundary Lubrication
dc.subject Path of Contact
dc.title Εκτίμηση Βαθμού Απόδοσης Πλανητικών Μηχανισμών Μετάδοσης Κίνησης με Υπολογιστικές Μεθόδους el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Στοιχεία Μηχανών el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-07-13
heal.abstract Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει σκοπό τη μελέτη του βαθμού απόδοσης πλανητικών μηχανισμών μετάδοσης κίνησης. Συγκεκριμένα, η ανάλυση των απωλειών ενέργειας κάθε μελετούμενου πλανητικού μηχανισμού πραγματοποιείται με τον υπολογισμό των επιμέρους απωλειών για όλες τις ολισθαίνουσες επιφάνειες του. Σε κάθε μηχανισμό τα δυναμικά και κινηματικά μεγέθη υπολογίζονται για όλους τους τροχούς σε επαφή και μοντελοποιούνται όλες οι επαφές τροχών του μηχανισμού ως απλές βαθμίδες μετωπικών τροχών μετάδοσης κίνησης. Ο βαθμός απόδοσης της απλής βαθμίδας υπολογίζεται ανάγοντας όλες τις απώλειες λόγω τριβών πάνω στην τροχιά επαφών του ζεύγους. Όλα τα γεωμετρικά μεγέθη των τροχών σε κάθε θέση της τροχιάς επαφών βρίσκονται αναλυτικά. Η δύναμη τριβής μεταξύ των κατατομών εκτιμάται με την χρήση μικτού ρεολογικού μοντέλου τριβών, δηλαδή οι συνιστώσες της δύναμης τριβής είναι δύο, η δύναμη λόγω συνεκτικότητας του ρευστού και η δύναμη λόγω επαφής των επιφανειών των δύο κατατομών. Στη συνέχεια, υπολογίζεται ο βαθμός απόδοσης της βαθμίδας και τελικά όλου του πλανητικού μηχανισμού αθροίζοντας όλες τις απώλειες λόγω τριβών συνεργασίας. Ένας επιπλέον στόχος της εργασίας είναι η σύγκριση μίας προτεινόμενης βαθμίδας μετάδοσης κίνησης με απλούς πλανητικούς μηχανισμούς. Ο μηχανισμός αυτός δύναται να προσφέρει μεγάλες σχέσεις μείωσης ή αύξησης στροφών με αρκετά μικρές απώλειες σε σχέση με άλλους μηχανισμούς ίδιου λόγου μετάδοσης κίνησης. Συνεπώς, θεωρώντας ίδιο λόγο μετάδοσης και ίδια είσοδο ισχύος για τους μηχανισμούς συγκρίνονται οι βαθμοί απόδοσης, οι όγκοι και το βάρος τους. Τέλος, τα αποτελέσματα της μελέτης παρουσιάζονται και αξιολογούνται. el
heal.abstract The purpose of this diploma thesis is to study the efficiency of planetary gearboxes. Specifically, the energy loss analysis is carried out by calculating the individual losses for all sliding surfaces of each studied planetary mechanism. In each mechanism the dynamic and kinematic variables are calculated for all gears in contact and all the gear contacts of the mechanism are modeled as single spur gears. The efficiency of the gear pair is calculated by applying all frictional forces on the gear pair contact line. All geometrical variables along the contact line path are calculated analytically. The frictional force is estimated using a mixed rheological friction model and consists of two parts, friction caused by fluid viscosity and the asperities contact friction. Ultimately, the efficiency of the entire planetary mechanism is calculated by summing all the losses due to friction forces. Another aim of this thesis is to compare a proposed planetary mechanism with other simple ones. This mechanism can provide great drive ratios and quite small loss of energy compared to other mechanism with the same drive ratio. Therefore, assuming the same transmission ratio and power input for all mechanisms, their efficiency, volume and weight are compared. Finally, the results of the study are presented and evaluated. en
heal.advisorName Σπιτάς, Βασίλειος el
heal.committeeMemberName Προβατίδης, Χριστόφορος el
heal.committeeMemberName Κουλοχέρης, Δημήτριος el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών. Τομέας Μηχανολογικών Κατασκευών και Αυτομάτου Ελέγχου. Εργαστήριο Στοιχείων Μηχανών el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 76 σ. el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση 3.0 Ελλάδα