dc.contributor.author |
Μάλλη, Ελένη-Ευγενία
|
el |
dc.contributor.author |
Malli, Eleni-Evgenia
|
en |
dc.date.accessioned |
2017-09-22T09:51:10Z |
|
dc.date.available |
2017-09-22T09:51:10Z |
|
dc.date.issued |
2017-09-22 |
|
dc.identifier.uri |
https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45681 |
|
dc.identifier.uri |
http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14314 |
|
dc.rights |
Default License |
|
dc.subject |
Σήραγγες |
el |
dc.subject |
Αποσελέμης (ποταμός) |
el |
dc.subject |
Unwedge |
el |
dc.subject |
Φράγματα |
el |
dc.subject |
ΤΒΜ |
en |
dc.subject |
Tunnels |
el |
dc.subject |
Dams |
el |
dc.subject |
Aposelemis |
el |
dc.title |
Μηχανική διάνοιξη μέσα σε καρστικούς σχηματισμούς της σήραγγας Αποσελέμη |
el |
heal.type |
bachelorThesis |
|
heal.secondaryTitle |
Mechanical excavation through karstic formations for the Aposelemi tunnel |
en |
heal.classification |
Γεωτεχνική |
el |
heal.classificationURI |
http://data.seab.gr/concepts/75e14ea6596f5e52cbdcdabde5cb3470d01f618e |
|
heal.access |
free |
|
heal.recordProvider |
ntua |
el |
heal.publicationDate |
2017-07-19 |
|
heal.abstract |
Η διπλωματική αυτή έχει ως αντικείμενο την διερεύνηση των συνθηκών διέλευσης μέσα από την καρστική κοιλότητα της σήραγγας Αποσελέμη, στην περιοχή της Κρήτης, κοντά στο Οροπέδιο του Λασιθίου που συναντήθηκε κατά την εκσκαφή της σήραγγας, και έχει ως σκοπό την εκτροπή νερών στο φράγμα του Αποσελέμη, από μηχάνημα ολομέτωπης κοπής ΤΒΜ.
Συγκεκριμένα εξετάζεται η ευστάθεια του σπηλαίου μεγάλων διαστάσεων και προστίθενται μέτρα για την δημιουργία ασφαλών συνθηκών κατά την διέλευση του ΤΒΜ αλλά κυρίως την εξασφάλιση ασφαλών συνθηκών εργασίας κατά το χρονικό διάστημα που απαιτείται για την προσπέλαση του σπηλαίου από το ΤΒΜ. Η προσομοίωση πραγματοποιείται με την βοήθεια του προγράμματος της Unwedge v.4.0 της εταιρείας λογισμικού της RocScience. Έτσι, σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η παρουσίαση των αποτελεσμάτων αυτής της ανάλυσης καθώς επίσης και η αναλυτική παρουσίαση του έργου του Φράγματος του Αποσελέμη και ιδιαίτερα της 3ης εργολαβίας που αφορά την κατασκευή της σήραγγας.
Επιπλέον γίνεται αναφορά στις γεωμορφολογικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή καθώς επίσης και αναλυτική περιγραφή του μηχανήματος ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) που χρησιμοποιήθηκε παρουσιάζοντας τις σχεδιαστικές ιδιαιτερότητες του αλλά και τα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπίσει κατά την περίοδο κατασκευής της σήραγγας. Τέλος, στην διπλωματική αυτή παρουσιάζονται ο σκοπός του έργου όπως επίσης και τα οφέλη του, κυρίως στην τοπική κοινωνία αλλά και ευρύτερα στην Ελλάδα λόγω της τεχνογνωσίας που αποκτείται στον κλάδο από την κατασκευή σημαντικών έργων σαν και αυτό που παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες και προκλήσεις. |
el |
heal.abstract |
The scope of this thesis is the investigation of the existing conditions in the karstic cavern in order for the Tunnel Boring Machine to drive through, in the area of Crete, near to the plateau of Lasithi, that was met during the excavation of a tunnel. Its purpose is the diversion of water in the dam of Aposelemi. Specifically, in this thesis the stability of the big dimension cavern is examined and measures are proposed for the safe drive of the TBM but most importantly for securing the work conditions for the necessary time period. The simulation is achieved with the help of the program Unwedge v.4.0 which belongs to the RocScience family. Hence, the purpose of this thesis is the presentation of the results of this numerical analysis as well as the presentation of the infrastructure project of Aposelemi’s dam and especially of the 3rd construction phase, the construction of the tunnel.
Moreover, in this thesis the geology of the area is mentioned as well as an analytic presentation of the TBM that was used, emphasizing the design particularities and the problems-difficulties that it needed to overcome, over the excavation period. Finally, in this thesis the purpose of this project and its benefits are mentioned, most importantly for the local community but also for the entire country of Greece, because of the knowledge that is obtained from such important and challenging infrastructure projects. |
en |
heal.advisorName |
Σοφιανός, Αλέξανδρος |
el |
heal.committeeMemberName |
Νομικός, Παύλος |
el |
heal.committeeMemberName |
Λουπασάκης, Κωνσταντίνος |
el |
heal.academicPublisher |
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών |
el |
heal.academicPublisherID |
ntua |
|
heal.numberOfPages |
119 σ. |
|
heal.fullTextAvailability |
true |
|