HEAL DSpace

Διερεύνηση Ορατότητας για Προσπέραση

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Σαμαράς, Στέφανος el
dc.contributor.author Samaras, Stefanos el
dc.date.accessioned 2017-10-11T10:16:18Z
dc.date.available 2017-10-11T10:16:18Z
dc.date.issued 2017-10-11
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45753
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14725
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Οδοποιία el
dc.subject Μήκη ορατότητας el
dc.subject Κλίσεις el
dc.subject Διάγραμμα ορατότητας el
dc.subject Τρισδιάστατο μοντέλο ορατότητας el
dc.subject Visibility in the area en
dc.subject Sight distances required for overtaking en
dc.subject Single traffic path en
dc.subject Three-dimensional analysis model en
dc.subject Twodimensional analysis model en
dc.title Διερεύνηση Ορατότητας για Προσπέραση el
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδοποιία el
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-07-24
heal.abstract Αναλύθηκαν οι κανονισμοί για τον υπολογισμό του απαιτούμενου μήκους ορατότητας για προσπέραση και στη συνέχεια δημιουργήσαμε το δικό μας μαθηματικό τύπου υπολογισμού αυτού του μήκους με βάση διάφορες παραμέτρους, Με βάση αυτό το μοντέλο εξετάσθηκαν δύο τύποι οδών με διάφορες κατά μήκος κλίσεις, μέσω του λογισμικού οδοποιίας "FM16". Έτσι, δημιουργήθηκαν τα αντίστοιχα διαγράμματα ορατότητας για να ελεγχθεί η επάρκεια προσπέρασης. el
heal.abstract This diploma thesis aims at creating a mathematical equation that will calculate the required length of visibility for overtaking at any point of any single traffic path, taking into account the parameters that affect it. Through this type it will be possi ble to check the adequacy of any length given. Initially, through the bibliographic review, the criteria for checking a visibility pathway were identified and recorded in accordance with applicable regulations. Subsequently, a mathematical model was develo ped that calculates the required visibility for overtaking for a given speed and slope. It has been found that the main parameters that affect the problem are vehicle speeds, overtaking times, overtaking and safety procedures between vehicles as well as th e longitudinal slope through acceleration. Through the "FM16" software, which calculates existing visibility, two street case studies, one with maximum longitudinal slopes and one with standard range gradients, were examined. The results and outcomes that emerged, analyzed and compared with the corresponding results extracted from the mathematical formula. The main conclusion of this work was that the two - dimensional method is not sufficient to analyze the problem, since the co - existence of horizons and cro ss - sections can significantly affect the length of visibility for overtaking. For this reason, it is proposed to use the three - dimensional method for analytical computation and proficiency testing, while the two - dimensional method for extracting quick and inexpensive conclusions. en
heal.advisorName Μερτζάνης, Φώτης el
heal.committeeMemberName Μπαλλής, Αθανάσιος el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γεώργιος el
heal.committeeMemberName Λοίζος, Ανδρέας el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα