HEAL DSpace

Low cost carriers: οι νέες απαιτήσεις στον σχεδιασμό αεροδρομίων

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Δήμα, Μαρία el
dc.contributor.author Dima, Maria en
dc.contributor.author Σταυροπούλου, Αθανασία el
dc.contributor.author Stavropoulou, Athanasia en
dc.date.accessioned 2017-10-16T10:28:32Z
dc.date.available 2017-10-16T10:28:32Z
dc.date.issued 2017-10-16
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45768
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2036
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες el
dc.subject Αεροδρόμια el
dc.subject Σχεδιασμός el
dc.subject Low cost carriers en
dc.subject Airports en
dc.subject Design en
dc.title Low cost carriers: οι νέες απαιτήσεις στον σχεδιασμό αεροδρομίων el
dc.title Low cost carriers: new requirements in airport design en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Airport buildings (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh85002963) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-10-11
heal.abstract Η ανάπτυξη των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους (LCC-Low Cost Carriers) και η προσέλκυση όλο και περισσότερων επιβατών σε αυτές, έχει επηρεάσει τη λειτουργία των αεροδρομίων και τις εγκαταστάσεις των τερματικών κτηρίων. Αρχικά, γίνεται σύντομη αναφορά στην ιστορία των πιο σημαντικών LCC (PSA, Southwest, Ryanair και AirAsia) αλλά και στις οικονομικές συνθήκες, που οδήγησαν στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου. Επίσης, περιγράφονται οι επιμέρους παράμετροι που χαρακτηρίζουν τον τρόπο λειτουργίας των LCC και καθορίζουν τις απαιτήσεις που έχουν στις εγκαταστάσεις αεροδρομίων. Από τη διαδικασία εκπόνησης του masterplan μέχρι την κατασκευή τερματικών κτηρίων, αναφέρονται οι συνήθεις σχεδιαστικές πρακτικές των αεροδρομίων, πριν την ανάλυση των ειδικών απαιτήσεων των LCC. Στη συνέχεια, με παραδείγματα τερματικών χαμηλού κόστους από την Ευρώπη, την Ασία και την Αυστραλία, παρουσιάζονται ποίκιλες προσεγγίσεις σε σύγκριση με τις συμβατικές εγκαταστάσεις. Ωστόσο με την πάροδο των χρόνων, ο διαχωρισμός είναι όλο και λιγότερο σαφής: παρατηρεί κανείς ότι οι συμβατικές εταιρείες και οι LCC ανταλλάσσουν χαρακτηριστικά του τρόπου λειτουργίας τους, οδηγώντας σε ένα νέο μοντέλο αεροπορικής εταιρείας, το λεγόμενο υβριδικό. Αναμένεται αυτή η τάση να υιοθετηθεί και στις κτηριακές εγκαταστάσεις, καθώς ήδη υπάρχει και αναλύεται περίπτωση τερματικού κτηρίου, το οποίο είναι σχεδιασμένο με μέριμνα ώστε να εξυπηρετεί κάθε είδους εταιρεία. Τέλος, προτείνονται εναλλακτικοί μέθοδοι σύνταξης σχεδίων masterplan, που επιτρέπουν προσαρμογές, αναλόγως των ισχυουσών συνθηκών, αλλά και σχεδιαστική ευελιξία σε ότι αφορά τους χώρους των τερματικών, ώστε να προκύψουν εγκαταστάσεις κατάλληλες για το υβριδικό μοντέλο αεροπορικής εταιρείας. el
heal.abstract The growth of low cost carriers (LCC) and their increasing passengers, has affected airport operations, as well as airport establishments. Initially, there is a brief reference to the history of some of the most important LCC (PSA, Southwest, Ryanair and AirAsia) and to the financial circumstances, that facilitated the development of this business model. Subsequently, the special parameters that define how LCC function are noted in order to comprehend how these determine LCC special needs in airport facilities. Τhe usual planning and design methods used in the entire process, from airport masterplans, up to the construction of airport terminal, are described, before focusing on the low cost requirements. Examples of low cost facilities in Europe, Asia and the USA are described, in comparison to main terminals, but also for further apprehension of low cost methods architects and designers have come up with. However, one would notice that the distinction between low cost and legend carriers is increasingly obscure: low cost and legend carriers are exchanging traits of their business models, thus creating a new, hybrid model. This direction is expected to affect building facilities as well, considering a terminal designed in order to serve every type of airline already exists and is examined. As a result, alternative methods of masterplan composition are proposed, that will be more flexible and allow alterations, depending on current circumstances. In addition, flexibility in building design is also key, to ensure that the facilities will easily adapt and serve the hybrid airline model. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα