dc.contributor.author | Γιαννακού, Μαρία | el |
dc.contributor.author | Giannakou, Maria | en |
dc.date.accessioned | 2017-10-16T11:46:43Z | |
dc.date.available | 2017-10-16T11:46:43Z | |
dc.date.issued | 2017-10-16 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45771 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2109 | |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ | * |
dc.subject | Χώρος | el |
dc.subject | Space | en |
dc.subject | Παιδική ηλικία | el |
dc.subject | Βερολίνο 1900 | el |
dc.subject | Μνήμη | el |
dc.subject | Ταυτότητα | el |
dc.subject | Παιχνίδι | el |
dc.subject | Χωρική αντίληψη | el |
dc.subject | Space perception | en |
dc.subject | Play | en |
dc.subject | Identity | en |
dc.subject | Memory | en |
dc.subject | Berlin 1900 | en |
dc.subject | Childhood | en |
dc.subject | Benjamin, Walter | en |
dc.subject | Bachelard, Gaston | en |
dc.title | Χώρος - μνήμη - ταυτότητα: τα παιδικά χρόνια στο Βερολίνο το 1900, W. Benjamin | el |
dc.title | Space - memory - identity: Berlin childhood around 1900, W. Benjamin | en |
dc.type | Διάλεξη | |
heal.type | learningMaterial | el |
heal.classification | Architecture--Berlin (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2008007457) | en |
heal.language | el | el |
heal.access | campus | el |
heal.recordProvider | ntua | el |
heal.publicationDate | 2017-10-04 | |
heal.abstract | Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τις έννοιες χώρος, μνήμη, ταυτότητα ως ενιαίο σχήμα, το οποίο επιχειρεί να τονίσει τη σημασία της χωρικής εμπειρίας, και πιο συγκεκριμένα της εμπειρίας του χώρου της παιδικής ηλικίας, στη διαμόρφωση της ταυτότητας του ατόμου. Επιδιώκεται η ανάδειξη του παιχνιδιού ως μέσο μετεγγραφής των χαρακτηριστικών του χώρου σε χαρακτηριστικά της ταυτότητας και, αντιστρόφως, των χαρακτηριστικών της ταυτότητας σε χαρακτηριστικά του χώρου της παιδικής ηλικίας. Παράλληλα, εντοπίζεται ο ρόλος της μνήμης, ως διπλή διαδικασία - καταγραφή και ανάκληση - στη διαμόρφωση της σχέσης χώρος - ταυτότητα. Αντικείμενο της έρευνας επιλέγεται το έργο του Walter Benjamin Τα Παιδικά Χρόνια στο Βερολίνο το 1900, καθώς επιτρέπει τον εντοπισμό των χαρακτηριστικών της ταυτότητας του, τη δεδομένη στιγμή της συγγραφής, σε άμεση αναφορά με χώρους της παρελθούσας ζωής του. Η ταυτόχρονη διερεύνηση του χώρου της παιδικής ηλικίας και του ευρύτερου έργου του Benjamin, καθιστά δυνατή την ανάγνωση του χώρου μέσω της ταυτότητας και της ταυτότητας μέσω του χώρου. Αναλύονται τρεις σκηνές παιχνιδιού της παιδικής του ηλικίας (συλλογή, παράβαση, μίμηση), με στόχο την ανάδειξη του ρόλου που διαδραματίζουν στο έργο του μετέπειτα. Σε αυτό το πλαίσιο εντοπίζονται τρία χωρικά σχήματα: το θραύσμα, ο λαβύρινθος και ο καθρέφτης ως κύρια χαρακτηριστικά της ταυτότητας του συγγραφέα, χαρακτηριστικά που προέρχονται από τον κόσμο του παιχνιδιού της παιδικής ηλικίας. | el |
heal.abstract | The present work deals with the notions of space, memory and identity and perceives them as a single schema, that attempts to emphasize on the importance of spatial experience, and more specifically of spatial experience during childhood, in molding self-identity. It seeks to highlight the role of play as a means of transcribing the characteristics of space into characteristics of self-identity and, conversely, the characteristics of self-identity in spatial characteristics of the self's childhood ages. At the same time, the role of memory as a double process - recording and recall - is identified in the formation of space-identity relations. Walter Benjamin's Berlin Childhood around 1900 is chosen as the subject of the research, since it permits the identification of the characteristics of his identity, in the current moment of writing, in direct reference to places of his past life. The simultaneous investigation of space in Benjamin's childhood memories and the main notions he negotiates in his later work allows the exploration of space through his identity and his identity through places of his childhood years. In the present paper, three scenes of play of his childhood memories (collection, transgression, mimesis) are analyzed, aiming to highlight the role they possess in his later work. In this context, three spatial figures are identified: the fragment, the labyrinth and the mirror, as the main characteristics of the author's identity, characteristics derived from the world of play of his childhood ages. | en |
heal.academicPublisher | Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού | el |
heal.fullTextAvailability | true |
Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο: