HEAL DSpace

Χώρος - μνήμη - ταυτότητα: τα παιδικά χρόνια στο Βερολίνο το 1900, W. Benjamin

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Γιαννακού, Μαρία el
dc.contributor.author Giannakou, Maria en
dc.date.accessioned 2017-10-16T11:46:43Z
dc.date.available 2017-10-16T11:46:43Z
dc.date.issued 2017-10-16
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45771
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.2109
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Χώρος el
dc.subject Space en
dc.subject Παιδική ηλικία el
dc.subject Βερολίνο 1900 el
dc.subject Μνήμη el
dc.subject Ταυτότητα el
dc.subject Παιχνίδι el
dc.subject Χωρική αντίληψη el
dc.subject Space perception en
dc.subject Play en
dc.subject Identity en
dc.subject Memory en
dc.subject Berlin 1900 en
dc.subject Childhood en
dc.subject Benjamin, Walter en
dc.subject Bachelard, Gaston en
dc.title Χώρος - μνήμη - ταυτότητα: τα παιδικά χρόνια στο Βερολίνο το 1900, W. Benjamin el
dc.title Space - memory - identity: Berlin childhood around 1900, W. Benjamin en
dc.type Διάλεξη
heal.type learningMaterial el
heal.classification Architecture--Berlin (URL: http://id.loc.gov/authorities/subjects/sh2008007457) en
heal.language el el
heal.access campus el
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-10-04
heal.abstract Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τις έννοιες χώρος, μνήμη, ταυτότητα ως ενιαίο σχήμα, το οποίο επιχειρεί να τονίσει τη σημασία της χωρικής εμπειρίας, και πιο συγκεκριμένα της εμπειρίας του χώρου της παιδικής ηλικίας, στη διαμόρφωση της ταυτότητας του ατόμου. Επιδιώκεται η ανάδειξη του παιχνιδιού ως μέσο μετεγγραφής των χαρακτηριστικών του χώρου σε χαρακτηριστικά της ταυτότητας και, αντιστρόφως, των χαρακτηριστικών της ταυτότητας σε χαρακτηριστικά του χώρου της παιδικής ηλικίας. Παράλληλα, εντοπίζεται ο ρόλος της μνήμης, ως διπλή διαδικασία - καταγραφή και ανάκληση - στη διαμόρφωση της σχέσης χώρος - ταυτότητα. Αντικείμενο της έρευνας επιλέγεται το έργο του Walter Benjamin Τα Παιδικά Χρόνια στο Βερολίνο το 1900, καθώς επιτρέπει τον εντοπισμό των χαρακτηριστικών της ταυτότητας του, τη δεδομένη στιγμή της συγγραφής, σε άμεση αναφορά με χώρους της παρελθούσας ζωής του. Η ταυτόχρονη διερεύνηση του χώρου της παιδικής ηλικίας και του ευρύτερου έργου του Benjamin, καθιστά δυνατή την ανάγνωση του χώρου μέσω της ταυτότητας και της ταυτότητας μέσω του χώρου. Αναλύονται τρεις σκηνές παιχνιδιού της παιδικής του ηλικίας (συλλογή, παράβαση, μίμηση), με στόχο την ανάδειξη του ρόλου που διαδραματίζουν στο έργο του μετέπειτα. Σε αυτό το πλαίσιο εντοπίζονται τρία χωρικά σχήματα: το θραύσμα, ο λαβύρινθος και ο καθρέφτης ως κύρια χαρακτηριστικά της ταυτότητας του συγγραφέα, χαρακτηριστικά που προέρχονται από τον κόσμο του παιχνιδιού της παιδικής ηλικίας. el
heal.abstract The present work deals with the notions of space, memory and identity and perceives them as a single schema, that attempts to emphasize on the importance of spatial experience, and more specifically of spatial experience during childhood, in molding self-identity. It seeks to highlight the role of play as a means of transcribing the characteristics of space into characteristics of self-identity and, conversely, the characteristics of self-identity in spatial characteristics of the self's childhood ages. At the same time, the role of memory as a double process - recording and recall - is identified in the formation of space-identity relations. Walter Benjamin's Berlin Childhood around 1900 is chosen as the subject of the research, since it permits the identification of the characteristics of his identity, in the current moment of writing, in direct reference to places of his past life. The simultaneous investigation of space in Benjamin's childhood memories and the main notions he negotiates in his later work allows the exploration of space through his identity and his identity through places of his childhood years. In the present paper, three scenes of play of his childhood memories (collection, transgression, mimesis) are analyzed, aiming to highlight the role they possess in his later work. In this context, three spatial figures are identified: the fragment, the labyrinth and the mirror, as the main characteristics of the author's identity, characteristics derived from the world of play of his childhood ages. en
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών. Τομέας Αρχιτεκτονικής Γλώσσας, Επικοινωνίας και Σχεδιασμού el
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα