HEAL DSpace

Ανάλυση της επιρροής της οικονομικής ύφεσης στην οδική ασφάλεια στην Ελλάδα

Αποθετήριο DSpace/Manakin

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.author Μπάτσος, Χρήστος el
dc.contributor.author Batsos, Christos en
dc.date.accessioned 2017-10-18T09:40:10Z
dc.date.available 2017-10-18T09:40:10Z
dc.date.issued 2017-10-18
dc.identifier.uri https://dspace.lib.ntua.gr/xmlui/handle/123456789/45783
dc.identifier.uri http://dx.doi.org/10.26240/heal.ntua.14607
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Οδική ασφάλεια el
dc.subject Οδικά ατυχήματα el
dc.subject Οικονομική ύφεση el
dc.subject Α.Ε.Π. el
dc.subject Λογαριθμογραμμική παλινδρόμηση el
dc.subject Ελλάδα el
dc.subject Road safety en
dc.subject Road accidents en
dc.subject Economic recession en
dc.subject GDP en
dc.subject Loglinear model en
dc.subject Greece en
dc.title Ανάλυση της επιρροής της οικονομικής ύφεσης στην οδική ασφάλεια στην Ελλάδα el
dc.title Analysis of the effect of economic recession on road safety in Greece en
heal.type bachelorThesis
heal.classification Οδική ασφάλεια el
heal.classification Road safety en
heal.access free
heal.recordProvider ntua el
heal.publicationDate 2017-09-11
heal.abstract Σύνοψη: Στόχο της Διπλωματικής Εργασίας αποτέλεσε η ανάλυση της επιρροής της οικονομικής κρίσης στη μεταβολή του αριθμού των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών σε οδικά ατυχήματα στην Ελλάδα, με τη χρήση στατιστικών μοντέλων. Για τη στατιστική ανάλυση χρησιμοποιήθηκαν κατάλληλα επεξεργασμένα στοιχεία σχετικά με τα οδικά ατυχήματα της περιόδου 2003-2014. Παράλληλα, προσδιορίστηκε ως περίοδος οικονομικής ύφεσης η εξαετία 2009-2014, βάσει της εξέλιξης του κατά κεφαλήν Α.Ε.Π. στην Ελλάδα. Εφαρμόστηκαν τρία μοντέλα λογαριθμογραμμικής παλινδρόμησης, το πρώτο εκ των οποίων αφορά στο σύνολο της εξεταζόμενης περιόδου 2003-2014 ώστε να προσδιοριστεί ο βαθμός της επιρροής της οικονομικής κρίσης, ενώ τα άλλα δύο αφορούν στις επιμέρους υποπεριόδους πριν την έναρξη της κρίσης (2003-2008) και κατά τη διάρκεια της (2009-2014) ώστε να προσδιοριστούν οι παράγοντες μέσω των οποίων αποτυπώνεται η προαναφερθείσα επιρροή. Διαπιστώθηκε ότι η οικονομική ύφεση έχει επιφέρει σημαντική μείωση των ατυχημάτων, ενώ ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται έγκειται κυρίως στη μείωση των ατυχημάτων που εμπλέκονται επιβατικά οχήματα, στη μείωση των μετακινήσεων των νέων οδηγών, καθώς και στη μείωση των ατυχημάτων εκτός ισόπεδων διασταυρώσεων, υποδηλώνοντας ότι εκτός από τη μείωση των μετακινήσεων η οικονομική κρίση επηρέασε θετικά τη συμπεριφορά κατά την οδήγηση. el
heal.abstract The objective of this Diploma Thesis is to investigate the effect of the economic recession on road fatalities and severe injuries in Greece. For this analysis, suitably processed road accident data during the period 2003-2014 have been exploited. The period 2009-2014 is considered to be the period of economic recession due to the continuous GDP per capita decrease. Firstly, a loglinear model of the overall period (2003-2014) was developed, in order to correlate the economic crisis with road accidents. Two additional specific loglinear models were also developed, one related to the period before crisis (2003- 2008) and the other related to the period during crisis, in order to reveal the mechanisms through which traffic accidents were influenced. It appears that the economic recession has led to a significant reduction in fatalities and serious injuries. The principal mechanisms bringing this decline about are the reduction of accidents with involvement of passenger cars, of young drivers and outside traffic junctions. These results indicate that apart from the decline of vehicle kilometers of travel, the change in road user behavior might have contributed to the total improvement of road safety during the economic crisis. en
heal.advisorName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Γκόλιας, Ιωάννης el
heal.committeeMemberName Γιαννής, Γιώργος el
heal.committeeMemberName Βλαχογιάννη, Ελένη el
heal.academicPublisher Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σχολή Πολιτικών Μηχανικών. Τομέας Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής el
heal.academicPublisherID ntua
heal.numberOfPages 100 σ.
heal.fullTextAvailability true


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Οι παρακάτω άδειες σχετίζονται με αυτό το τεκμήριο:

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στην ακόλουθη συλλογή(ές)

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Εκτός από όπου ορίζεται κάτι διαφορετικό, αυτή η άδεια περιγράφεται ως Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα